Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Båndtvang og ulven i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-12, 16:33   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang og ulven i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Oppe ved barnehagen vår er det også en jakthund (sånn mellombrun, blank og vakker fuglehund som er så populært her på vestkanten) som "lufter seg selv".

Da jeg fortalte om det til en skolemamma, så syns hun at de var helt kurant, for det hadde de selv også gjort, da hunden ble gammel og skral og absolutt skulle ut på do grytidlig på morgenen. For de orket IKKE å stå opp så tidlig.

Irsk setter, også kjent som Holmenkollen hamster.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:10   #2
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg vil heller ha sau i marka, enn ulv. Mye triveligere!
Sauen vedlikeholder kulturlandskapet, noe som er viktig for Norge. Og sau og ulv går ikke direkte godt sammen, så sauen blir gjerne fordrevet.

Siden vi allerede er ute på viddene.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:14   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Sauen vedlikeholder kulturlandskapet, noe som er viktig for Norge. Og sau og ulv går ikke direkte godt sammen, så sauen blir gjerne fordrevet.

Mener du avsporet, eller mener du at det greit å komme med et tulleargument til, siden det allerede har kommet en del av dem?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:18   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Kulturlandskap?! I skauen?!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:43   #5
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Kulturlandskap?! I skauen?!

kulturlandskapet er vel mer på, tja, viddene?
sau kontra ulv problematikken gjelder også der.

tallulah, mente avsporet.
orry for å avspore tråden din.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:51   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

kulturlandskapet er vel mer på, tja, viddene?
sau kontra ulv problematikken gjelder også der.

tallulah, mente avsporet.
orry for å avspore tråden din.

Den er da avsporet for lenge siden. Null prob.

Jeg er enig i at man skal ha kulturlandskap, men jeg er uenig i at sauebønder skal kunne slippe sauene sine alene ut på beite i ulveområder og deretter mene at ulven skal utryddes fordi de ikke passer på dyra sine.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 19:39   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den er da avsporet for lenge siden. Null prob.

Jeg er enig i at man skal ha kulturlandskap, men jeg er uenig i at sauebønder skal kunne slippe sauene sine alene ut på beite i ulveområder og deretter mene at ulven skal utryddes fordi de ikke passer på dyra sine.

Kan du dokumentere akkurat den påstanden?
Hva mener du vil være adekvat "pass"?
Har du kjennskapt til de økonomiske konsekvensene av de forskjellige måtene å passe på?

Og ville du akseptert helt stilletiende at noen ekspropierte din egen eiendedom og la store begrensinger på din livskvalitet ved å legge en 4 felts motorvei over barnas lekeplass, som hittil har vært bilfri?
Du kan jo bare passe på barna dine eller flytte......

Faen, jeg har ikke lov til å delta i rovdyrdebatter der det deltar folk uten god fagkunnskap, nå blir gubben sur.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.