|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
maler
|
![]() Sv: Billige familieferier?
Det høres ut som en fantastisk ferie! Jeg gleder meg til de minste er store nok til at de passer inn i et sånt opplegg. De trenger jo ikke være så veldig store heller, fordelen med småsøsken er at de er veldig vant til å være med på slep.
![]() |
#123 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billige familieferier?Jeg tror jeg er litt rar, jeg, men jeg er ikke så glad i ferie. Altså, jeg er glad i fri, men liker godt å være hjemme når det er fri, og slappe av, pusle i hus og hage, ta en tur på hytta osv. Tanken på å bruke 50000 kr på en ferie på bare en eller to uker gjør meg litt uvel, faktisk. Jeg kunne tatt fri fra jobb i to måneder for de pengene. Kjøpt nye sykler til hele familien. kjøpt utallige kjoler. kjøpt bil. pusset opp kjøkken.
![]() |
#124 |
Weeeee
|
![]() Sv: Billige familieferier?Men om man har hytte så har man på en måte en ferieplass.
![]() |
#125 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billige familieferier?50 000.- er veldig mye penger for oss og. Men vi sparer fast hele året, har ikke hytte- som og koster en del penger med vedlikhold med mer. Så når vi nå bruker 50 000.- på 4 ukers ferie på Mallorca så gjør jeg det med et smil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Billige familieferier?Jeg hadde dødd litt innvendig om jeg ikke fikk reist og opplevd verden. Jeg kunne nok ikke brukt 40-50.000 på en generisk sydenferie, med bamseklubb og all inclusive, men jeg betaler det gjerne for å bo i USA en måned, i Zambia eller Japan, kunne reise rundt, møte nye mennesker og kulturer, få impulser og nye inntrykk.
![]() |
#127 |
maler
|
![]() Sv: Billige familieferier?Å reise betyr en god del for meg. Jeg er mer på den når jeg ser i klesskapet mitt at "tenk hvor jeg kunne reist hvis jeg ikke hadde kjøpt så mye klær" enn "tenk hvor mange kjoler jeg kunne kjøpt". Likevel, 50000 er mye penger. Det er ikke hvert år vi har råd/tar oss råd til å dra på så dyr ferie. Men når vi gjør det, synes jeg det er verdt det. Jeg har gjerne fri hjemme også, men jeg synes det er veldig godt å komme seg litt ut og se verden.
![]() |
#128 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Jeg tror jeg kunne betalt en del for å slippe å bo en måned i Zambia. Jeg er veldig hjemmekjær. Og litt kjedelig, kanskje.
![]() |
#129 |
Ringskrømt
|
Jeg også. Lett. Trives mye bedre på tur med nye inntrykk enn å tråkke rundt hjemme hele sommeren. Frankrikeferien vår i 2010 hadde opplevelser fylt til randen, og jeg bare elsket hvert sekund av det (sett bortifra
![]() |
#130 |
|
![]() Sv: Billige familieferier?Jeg er veldig glad i å opplve når jeg reiser, og strandligging er ikke min greie... Når jeg først reiser på slike turer betaler/sparer jeg det det koster for å fÅ de gode opplevelsene Tibet Sist redigert av m^2 : 30-03-12 kl 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Personlig pessimist
|
Ja, det er dagligdags her.
![]() |
![]() |
#132 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg dør også om jeg ikke får oppleve verden, jeg har DE planene fremover. Reising er kjekt! Jeg tar gjerne en charter i ny og ne, men skal også ta "ordentlige" reiser, spesielt sammen med barna (jeg reiser helst ikke uten dem uansett). Bo et sted i en måned er umulig for meg med tanke på jobb, skole osv, men et par-tre uker i USA, Thailand og lignende er på tapetet.
![]() |
#133 |
Prematurmamma
|
Si fra om dere er der mellom 18 og 25 juli, så kan vi ta en kaffe.
![]() |
![]() |
#134 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Billige familieferier?Jeg syns også 50 000 for en ferie er mye og første gang vi brukte så mye på ferie så gjorde det nesten vondt langt inni sjela for en "gjerrigknark" som meg. Det jeg prøver å tenke på når vi bruker så mye er at vi er faktisk 6 stk. Vi kan ikke regne med å få en ferie med fly/hotell og lommepenger/mat til 20 000. Jeg har valgt å få mange barn og da har jeg også valgt at det blir dyrere å gjøre ting jeg liker.
![]() |
#135 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Billige familieferier?Vi betaler underkant av 30 000 for fly, leiebil og leilighet for oss tre i tre uker i Florida i sommer. Nå ser jeg jo, i denne tråden, at dette er veldig billig i forhold til hva man betaler for 14 dagers charter.
![]() |
#136 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvordan klarte dere å få det såpass "rimelig"?
![]() |
#137 |
Står på egne ben
Sånn jeg ser det så er det en veldig vesentlig forskjell på å ha 1, 2 eller 3 barn. Barn nr. 2 og 3 utgjør mye i prisforskjell forhold til ett barn i mange tilfeller. Det blir mere riktig å regne pr. person. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
I mål
|
![]() Sv: Billige familieferier?Vi har vært på typiske sydenferier og det koster sitt, men det er verdt det, synes jeg. I år skal vi leie et hus med noen venner og ha leiebil og fly rutefly - det gleder vi oss masse til, men prismessig blir det omtrent likt. Med flere enn 2 barn har jeg skjønt at sydenturene som er standardpakke fort blir ekstremdyre og da kan det nok lønne seg med annen organisering, men for dem som er færre tror jeg man fort kommer opp i akkurat samme sum. Så da blir det mer hva man liker mest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Men først, kaffe!
Joda, og vi har vært på charter noen ganger selv og har barn som trives godt med det. Type hoppepå litt billigere når man har en ekstra ferieuke. Jeg ser ikke ned på de som drar på slik ferie, for det er en måte å slappe av på som passer mange. Men jeg har litt bismak av det, ofte er det store kjedehotell med klubb og mat og alt. Man støtter i liten grad lokalsamfunnet og det er turisme på en måte som ikke gir noe tilbake til de som bor dit man reiser. 99% går i lomma på store multinasjonale selskap, og Pedro på hjørnet må stenge for alle velter seg i all inclusivebuffeen som TUI, Ving eller andre håver inn på. Unntaket er underbetalte (ja, for det er de dessverre veldig ofte) lokale som vasker og serverer på hotellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Medlem siden: Mar 2008
Akkurat det er jeg enig med deg i, Apan! Vi er ulike og har ulike behov og preferanser. Selv er jeg veldig glad i sol, men barna har likevel ikke vært i Syden da jeg ikke helt ser for meg å dra alene med dem dit enda. Foreløpig må de klare seg med Sørlandet og Danmark.
![]() |
|
|