|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?
Hjelpes, for en utrolig snerpete kommentar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da tror jeg du misforsto meg litt. Jeg er sær. Jeg har et noe hårete økonomisk mål som påvirker valg på andre områder. Det er vel fortsatt lov å si noe om hva man selv fokuserer på uten at andre skal lese fordømmelse av dem selv i det? Eller ville det vært tydeligere om målet var en sydentur?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
geskjeftig
|
Det er jo bare økonomisk å kjøpe billig dersom billig er bra. Billig og dårlig blir gjerne enda dyrere i lengden enn litt dyrere og holdbart fordi man oftere må bytte det ut.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg har handlet på Økonomisko, men kan ikke si at jeg er så fornøyd med kvaliteten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2012
Hvor: Steinkjer
![]() |
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Navn på butikk er for min del ubetydelig - men kvalitet på varene er dog ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
weird
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Det skjønner jeg. Selv dras jeg mot bokhandelen. Men, som nevnt, akkurat nå er jeg også litt i fyr og flamme over et annet mål det har tatt mange år å nå og hvor jeg skimter mållinja i ganske nær fremtid. Man kan bli sær av sånt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg har fundert litt over denne tråden, hvorfor har "økonomisko" en litt dårlig klang? Jeg handler av og til støvler eller pensko til ungene der og har vært fornøyd med det, men det har ikke falt meg inn å gå inn der for å finne brukssko. Jeg tror det har med det å gjøre at i årevis har økonomi- og familie- vært prefikser som puttes foran andre begreper for å si at her får du ekstra mye for pengene. Og så vet man gjennom tester og egen erfaring at det gjelder volum, men slett ikke kvalitet da det er vanlig at de putter b-produkter og fyllmasse inn i familiepakka for å lage mer vare til mindre penger. Derfor er jeg litt skeptisk til noe som kaller seg økonomisko. Jeg hadde vært like skeptisk til familiesporten eller økonomimat.
![]() |
#10 |
|
Familiedeig høres litt spooky ut synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
weird
Jeg er klar over at det er snodig og at jeg fremstår som litt sær til tider. Men dette er riktig for oss. Det er ikke som om vi ofrer nødvendigheter heller. Men å ikke handle på Økonomisko er ikke en nødvendighet for oss akkurat nå. Spesielt ikke siden jeg, som nevnt, har vært ganske fornøyd med kjøpene derfra.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jeg synes det er snodig siden du ikke definerer "gjeld". |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Kvalitet betyr mer enn holdbarhet, det har noe med funksjon og utseende å gjøre også. Det hjelper ikke at en ettåring får den mest slitesterke og vanntette og varme dressen dersom den er umulig å bevege seg i. Eller for meg som har vanskelige bein, det holder ikke at de er pene og holdbare, det er svært få merker som fungerer på beina mine og de er dessverre ikke billige noen av dem. (Sånn sett er jeg "heldig", de funker ikke de dyreste heller der man betaler mest for merke og utseende). Økonomi-something blir merkeløst på den måten at man ikke vet hva man får. Kjøper man et merke man kjenner, kan man være rimelig sikker på at det leverer rimelig jevnt fra gang til gang. Når det gjelder klær og utstyr til ungene og meg selv har jeg funnet ut at jeg faktisk sparer på å kjøpe litt dyrere av endel varer fordi jeg da ikke får så mange bomkjøp. Det hadde egentlig vært veldig fint om det ikke var sånn.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Men kravene til komfort, vannsøyle og bevegelighet har også mye med økonomi å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Pluggen har støvler fra økonomisko som passer og funker aldeles utmerket andre sesong. Det er i grunnen det eneste vi har handlet der fra.
![]() |
#16 |
Ringskrømt
|
Jeg hadde problemer med det som gravid, husker jeg. Stappet det alltid oppi veska eller en annen pose, ja, i tillegg til forklaringsbehovet i kassa, da. Ja, altså det er ikke til meg, altså, jeg liker ikke vin engang, det er faktisk bursdagsgave til fetteren til min, og
![]() |
#17 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Jeg ville nesten ikke kjøpe øl til mannen da jeg var gravid, for folk kunne jo Tenke Sitt. Heldigvis hadde jeg såpass liten mage at med vinterjakke utenpå slapp jeg unna det verste. Mannen syntes selvsagt det var ustyrtelig komisk.
![]() |
#18 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Jeg husker jeg syntes det var litt flaut å skulle kjøpe øl før 09:00, etter å ha levert storesøster i barnehagen, og jeg kom for tidlig med ølen. Jeg kan godt tilføye at den var til mannen og at jeg ikke drikker pils. Flaut var det åkke som.
![]() |
#19 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?:hikk:
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Det er helt klart at hva man opplever som kvalitet god nok er avhengig av hva man ellers har å rutte med. Men når jeg dro frem sko som eksempel var det fordi dette er noe jeg prioriterer knallhardt veldig langt oppe på lista over ting jeg bruker penger på, jeg kjøpte like dyre sko som nå da jeg hadde dårlig råd også. Men dette blir litt på siden, poenget mitt er at slitesterkt ikke nødvendigvis er det eneste eller det viktigste parameteret på hva man opplever som kvalitet. Det kan være like viktig hvordan tingen virker den tiden den lever.
![]() |
|
|