|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Serafin: nei da har du jo ei utfordring forstår eg.... Kan du kamuflere det inn i kjøttboller? Mose grønsakene fullstendig og røre det inn i kjøttdeig? Må berre passe på å ikkje legge til altfor mykje, for da kan det hende dei reagerer på smaken. Gulrøtter merkes lite, men løk vil dei nok merke.
|
|
|
#122 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Han spiser ikke kjøttboller.
|
|
|
|
#123 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Gir du barna dine riktig mat?
Jeg kjenner meg igjen, absolutt ikke lett! Han spiser nok mesteparten karbohydrater, dessverre, rører ikke kjøtt eller fisk, til nød kylling. Men til tider liker han brokkoli og er glad i bær.
|
|
|
#124 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Oj, tydeligvis et noe følsomt tema! Slik som lavkarbokosthold vs kostholdsanbefalingene fra Statens råd for ernæring også er.
|
|
|
|
#125 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Ernæringsterapeut er en tulletittel som hvem som helst kan kalle seg.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 22-06-12 kl 12:29. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Passiv
|
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Fnatten har nettopp bevist fp. Når du dokumenterer ting via en link så risikerer du at noen leser linken. |
|
|
|
#127 |
|
Rockesøster
|
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Glimrede artikkel? Trukke det, gitt. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Ikke for å latterliggjøre denne skolen, men jeg måtte bare dele det som står under "Verdier" på informasjonssiden om skolen:
Jeg klarer ikke helt å ta alvorlig et verdigrunnlag som framhever det å være "trivelig" - antagelig bare fordi de trengte et ord til som begynte på T. Det er fint å være trivelig, men det er vel ikke akkurat en verdi som er viktig for en god medisinsk kompetanse.
|
|
|
#129 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Egentlig kan man sammenfatte grunnverdiene i ordet LYTE.
|
|
|
#130 |
|
Er frisk!
|
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Jeg tror barna våre spiser sunt - de spiser i hvert fall omtrent som jeg gjorde da jeg var liten, men med enkelte sunnere valg.
Sist redigert av oslo78 : 22-06-12 kl 11:29. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Har bare unnlatt å svare i denne, får litt sånn "ehh" av overskriften. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Epikur
|
Definitivt. Det er gigantiske potetgullposer, gigantiske sjokolader, de store sjokoladene nå er jo 150 g større enn de største da jeg var liten. Brusflaskene er større og i forhold til inntekt er de blitt mye mye billigere. Alle har bil, så de kan handle med seg så mye de orker, mens mange før bare handlet det de fikk plass til i sekken eller på sparken eller under barnevogna.
Jeg tror det er vel så mye en ressursproblematikk som by/bygd. I byene er det først og fremst innvandrerbarna som sliter med overvekt som følge av inaktivitet og dårlig kosthold i følge NRK i dag. Så det følger vel lavinntektsgruppene mer enn geografi?
|
|
|
#133 |
|
Hertuginne
|
For å gå ernæringsterapistudiet må man ha tatt kurset kostholdsveiledning, som er et lite fillestudie i forhold til deltidsstudiet ernæringsterapi.
Så blir du syk er det ene og alene fordi du har spist feil mat.
|
|
|
#134 |
|
Ekvilist
|
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Det er helt ufattelig uprofesjonelt at man har klart å generalisere sykdom til matrelatert lidelse. De mener det sikkert ikke slik, men det er det som står. Og det inngir veldig veldig liten tillit, altså. Iallefall når det er snakk om en utdanningsinstitusjon som utdanner såkalte terapeuter.
|
|
|
#135 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Er det nå jeg skal fortelle at vi 2 dager på rad denne uken har hatt stående buffet ved stekepanna hvor de stekte pølsene ligger.......
|
|
|
#137 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Det er også veldigveldig stor forskjell på medisin grunnfag og medisinstudiet, altså. Sånn hvis noen andre enn min kjære går rundt og tror at Aylar er i ferd med å bli lege.
|
|
|
#138 |
|
Yes, we can!!
|
Hva kvalifiserer egentlig til å kalle noe en 2-årig utdannelse? Altså, at man bruker noen timer i måneden i to år er ikke akkurat et "2-årig studium" i mitt hode.
|
|
|
#139 |
|
Rockesøster
|
Sv: Gir du barna dine riktig mat?Jeg måtte google naturopati, og her er den glitrende beskrivelsen fra Wikipedia: |
|
|
|
![]() |
|
|