|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nyttAllah Akbar betyr Gud er stor
|
|
|
#122 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)TBM, vi har mailet en del ganger til en del journalister om dette, men mange er ikke interessert i å rette opp sine feil, engang. Var en annen sak også, hvor en journalist påsto fatwah betydde dødsdom, han var særdeles lite interessert i å rette opp feilen, og mente han skrev slik folk tenker, bare. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt
Jeg har "alltid" visst at det betyr "Gud er stor". Det lærte vi da i religionsundervisningen på videregående (da kunne jeg det også fra før, for vi lærte det da vi hadde om ulike religioner i livssynsundervisninga på ungdomsskolen også, men det var det jo ikke alle som hadde da). Vet ikke om "all presse i Norge" ikke har fullført videregående, eller om de bare skulket religionstimene. Det er i allefall pensum.
|
|
|
#124 |
|
By the Sea
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)
Alt dette sier meg egentlig at det er på høy tid å tolke slikt annerledes og i takt med tiden. At det er emosjonelt krevende med en skilsmisse er jo selvsagt, og at det er tøft for barna, en hvorfor er det mest emosjonelt for kvinnen? Ok, det kan være mest krevende for den som ikke ønsker å skille seg. Så har vi dette med medgift, det bør vel være et utdatert tema i 2007?
|
|
|
#126 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)Dersom du kjente til kvinner fra andre land, hadde du kanskje skjønt dette |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Nek er allrighte dyr
Ja, altså kvinner i andre land burde være likestilt mannen og dermed burde medgift være helt unødvendig.
|
|
|
#128 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)Har ikke så mye med tid, men med sted, tror jeg. I dagens Norge har vi overgangsstønad og alle andre sikkerhetsnett. Det har de ikke i Pakistan eller Egypt, der man gjerne måler verdier ut fra gull, og ellers hva man har spart opp. Ikke alle land har stønader som vi har her. Det har ikke noe med likestilling å gjøre, men med politikk, styresett og andre samfunnsmekanismer. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Nek er allrighte dyr
Det er nok sant, det har også en del med hva slags system landene har.
|
|
|
#130 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)Nabbe: Du knegger mye for å ta "brodden" av dette, men dette holder for meg som fakta til å si at selv om du tolker koranen slik at det er frihet for kvinner, holder dette som faktaopplysning for meg til å si at jeg tviler på den friheten du mener at kvinner liksom har i Islam:
Jeg tror deg rett og slett ikke når du sier at koranen og sharia gir like mye frihet til kvinner som til menn. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Expired
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)Line*, jeg har ikke min egen pc i dag, og ingen gidder hjelpe meg få min egen på beina heller, xBox er morsomere i dag, enn å fikse pc, så jeg har ikke mine linker. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Mother of Dragons
|
Heller fremmer likeverd, framfor likestilling? Det er da ikke noe forskjell på det?
|
|
|
#134 |
|
Expired
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)Ulike folk jobber vel med ulike tema. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Expired
Jeg mente deg/dere. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)Jeg bruker islam til å sloss for disse rettighetene, fordi de ligger i islam. Kvinner har rett til fritt å velge sin ektemann. Barn har rett til en god og trygg oppdragelse... |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Passiv
|
Takk for opplysningen! |
|
|
|
#139 |
|
Expired
Ja, men hvorfor må du sloss? Det burde jo være en selvfølge? |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Expired