Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjerringsko - hva er det?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-13, 08:42   #121
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Jeg måler kjerring mot hva mamma og venninnene hennes går med. Og det er iallefall ikke Eln og ART. Alt som er "klassisk" og glatt og kjedelig. Og marineblått - verdens kjipeste "farge". Jeg er ikke så redd for å være kjerring egentlig, men velger som regel sko med mykt skinn og gode såler fordi jeg har litt problemer med at den ene foten dovner. Jeg er redd det er fordi jeg gikk med for trange sko fra jeg var 13-14 til jeg var ca. 29 og rett og slett har skadet nerver i foten. Ingen av de kule skoene passet egentlig min fot, så jeg bare presset dem oppi og "gikk dem til" - som betød noen uker med gnagsår før føttene var herdet og skoene hadde utvidet seg.

Ellers er det jo bare trist at alle ting skal være så veldig kjerring, gøy på håret, harry og fjortis. Det viser seg forøvrig at det er økning i antall fotplager og skader i føttene, og selv om det foreløpig er tabu å ha en hammertå eller en ilke eller noe annet utvekstaktig på foten, så er det jo leit at stadig flere kvinner går på seg skader i føttene for å ikke se ut som en kjerring på foten.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 08:49   #122
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, der ser du - jeg syns jo som regel glatt og kjedelig er mindre kjerring enn sko med masse stæsj. Så kjerringbegrepet kommer svært an på øynene som ser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 08:53   #123
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt klart. Jeg tenker at kjerring er litt sånn frelsesarmeensoldataktig egentlig, mens Eln og Art er sosialarbeiderkvinneaktig. Jeg har innslag av begge deler, så jeg er ikke redd noen av kategoriene.

Gammel 18-02-13, 09:05   #124
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjerringer kan jo strengt tatt være folk som snakker (slarver) dritt om andres stil også, i alle fall der jeg kommer fra.
Og er du kjerring er selvsagt det du har på beina kjerringsko.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 09:07   #125
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Kjerringer kan jo strengt tatt være folk som snakker (slarver) dritt om andres stil også, i alle fall der jeg kommer fra.

Det fleste har vel en indre kjerring som tas frem fra tid til annen.

Gammel 18-02-13, 09:08   #126
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det fleste har vel en indre kjerring som tas frem fra tid til annen.

Jeg omfavner min indre kjerring støtt og stadig.

Gammel 18-02-13, 09:10   #127
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Og er du kjerring er selvsagt det du har på beina kjerringsko.

Gammel 18-02-13, 09:21   #128
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Man skulle kanskje ha definert ordet kjerring før denne tråden kom!

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 09:23   #129
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

38 år og Converse idag, det blir vel krampaktig ungdom, vil jeg tro.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 09:24   #130
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Etter å ha lest tråden så er alt man ikke liker kjerring.

Gammel 18-02-13, 09:24   #131
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Vi trenger ikke det, når vi ikke vet helt intuitivt, men må resonnere oss frem til hva som er kjerring, så må vi bare innse at vi sitter allerede på kjerringtoget hele gjengen.

Gammel 18-02-13, 09:25   #132
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig veldig fornøyd med hvordan tråden har utviklet seg - jeg lurte på hva som var kjerring, og har fått til svar at det er omtrent det meste av alt. Og siden jeg er kommet i en slags alderskrise, så er det greit å vite. Jeg vil definitivt ikke være kjerring - men jeg vil ihvertfall IKKE være wannabe-rosablogger/fjortis heller. Så jeg må bare fortsette å handle sko etter smak og behag.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 09:25   #133
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg vil heller si det er krampaktig 38.

Gammel 18-02-13, 09:25   #134
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg bruker også converse, og jeg er femti.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 09:30   #135
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg bruker også converse, og jeg er femti.

Ah, der kom jeg på at jeg må grave fram de lave Converse-skoene mine for å ha med på ferien !

Lurer på hva våre mødre ville sagt var "kjerring-aktig" da de var unge? Eller hva våre døtre vil mene er det når de er voksne? Interessant tråd!

Gammel 18-02-13, 09:35   #136
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner ikke helt dette med å bli fornærmet heller. Jeg liker helt sikkert flere ting som mange synes er stygt/kjerring/harry/whatever. Er vel greit det vel. Jeg elsker for eksempel andeføttene mine. Jeg ser de ikke akkurat er elegante, men synes det er herlig behagelige og samtidig så synes jeg faktisk de er ganske kule. Jeg tenker jo ikke at de som ikke liker andeføtter er strenge og dømmer andre etter valg av klær for det om. Nå ble det spurt om hva som forbindes med "kjerringsko" og ikke "se på de kule nye skoene jeg kjøpte igår". Synes folk er i overkant hårsåre og dramatiske om det blir til "Fp er så strenge og snakker dritt om andres stil"

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 09:42   #137
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg måler kjerring mot hva mamma og venninnene hennes går med. Og det er iallefall ikke Eln og ART.

Hvis det er definisjonen er jeg iallefall greit innen for. :harmammasombrukerElN/ART: .

Gammel 18-02-13, 09:46   #138
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jøss, det er litt viktig å ikke ta seg selv høytidelig da, synes meg.

Jeg klarer fint å fnise og le av meg selv og mine mange par kjerringsko. Særlig når jeg er på konferanser og i selskap med 100+ andre kvinner på min alder der 1/3 av oss går rundt med samme støvletter og nesten samme "stil". Vi prøver alle sammen å finne den rette balansen mellom ikke å fremstå som "mutton dresses as lamb" eller for kjerring-aktig. Ofte blir det litt komisk.

Gammel 18-02-13, 09:47   #139
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Mener dere at noen ble fornærmet i tråden her nå?

Sånt er jeg så dårlig på å se, så det fikk jeg ikke med meg.

Gammel 18-02-13, 09:53   #140
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Loafers er jo veldig inn nå, men jeg syns fortsatt de lyser kjerring lang vei..
Når det gjelder El naturalista, Fly London og Art så er jeg veldig glad i de merkene, det er langt fra alle modellene som er kjerring vil jeg si, jeg styrer unna disse. Det er heller utvalget i norske butikker som har gitt disse merkene kjerringstempel, jeg handler mine sko i utlandet/nettbutikker.

Sist redigert av mocci : 18-02-13 kl 09:58.
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.