Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Angående antrekk i konfirmasjon

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-07, 10:45   #121
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Angående antrekk i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er jeg bitter fordi jeg ikke fatter hvordan folk kan bruke tusenvis av kroner på noe jeg anser som ufattelig stygt? Merkelig konklusjon. Som jeg skrev; om man skal følge Angeliques standard, så eier jeg ikke smak. Jeg ville ikke hatt halvparten av det hun la ut om jeg hadde fått det gratis. Så hvordan kan jeg være bitter på noe jeg ikke ville blitt sett død i i utgangspunktet? Nei, du må nok komme med bedre logiske konklusjoner enn dette.

Du bitter, neida kjære deg, bare les tråden du, fremstår ikke som bitter i det hele tatt.

Høre på deg selv – ”andre har dyre fine klær, jeg synes de er stygge uansett, ville aldri hatt det selv” osv osv

Og hvor gammel er du? Patetisk er du.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 10:47   #122
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Andre har dyre, fine klær har jeg sagt hvor? Du er da et merkelig lite vesen. Forklar meg en gang til, jeg ser nemlig ut til å trenge å få dette inn meg teskje; hvorfor er jeg bitter fordi jeg syns mesteparten av Angeliques klær er lite fine?

Gammel 27-04-07, 10:53   #123
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Andre har dyre, fine klær har jeg sagt hvor? Du er da et merkelig lite vesen. Forklar meg en gang til, jeg ser nemlig ut til å trenge å få dette inn meg teskje; hvorfor er jeg bitter fordi jeg syns mesteparten av Angeliques klær er lite fine?

Ro ro til fiskeskjær men ingen fisker får du der.

Bare les tråden en gang til du “lille” venn.

Jeg har forresten fått mange prikker av folk som sier akkurat det samme som meg.

Uansett, ikke noe å være bekymret over, sitroner er aller best når de er bitre.

God helg!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 10:57   #124
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan altså ikke forklare deg. Så rart. Du kommer med påstander du ikke kan stå inne for.

Og prikker må du lenger ut på landet med. Jeg har fått prikker fra folk som sier akkurat det samme som meg. Tenk det. Mange er ENIGE med meg. Wow. Skal vi nå krangle om hvem som har fått flest prikker?

Gammel 27-04-07, 11:03   #125
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg venter fremdeles på forklaringen på påstandene dine.

Gammel 27-04-07, 11:12   #126
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Selvfølgelig hadde ikke folk giddet bry seg med å være spydige hvis det var en "billig" kjole fra Kappahl det ble spurt om. Folk har hengt seg opp i personen og det faktum at det er en dyr og eksklusiv kjole. Herregud, les tråden, skikkelig patetisk men veldig typisk.

Jeg er visst naiv.

Hvor i denne tråden står det at kjolen hun spurte om er dyr?
Jeg ante faktisk ikke at denne kjolen var av dyrt og eksklusivt merke. Er den det?
For alt det jeg vet kunne denne kjolen vært fra Kappahl eller Sparkjøp og svaret ville definitivt blitt det samme.

Angelique har lagt ut bilder av forskjellige klær. Jeg synes Madonnakjolen var penest. Ikke vet jeg hva den koster, men på bildet ser den kjolen penere ut i mine øyne enn den brune. Det har med smak å gjøre ikke pris.

Når en person spør om hva man synes om en kjole må det være lov å gi svar uavhengig av kjolens prisklasse.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:14   #127
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå så jeg at det stod Mark Jacobs i hovedinnlegget. Er det det som forteller at kjolen er eksklusiv og dyr?

Gammel 27-04-07, 11:18   #128
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvor i denne tråden står det at kjolen hun spurte om er dyr?
Jeg ante faktisk ikke at denne kjolen var av dyrt og eksklusivt merke. Er den det?

Det er et dyrt og eksklusivt merke. Angelique skriver at stoffet er en blanding av silke og bomull, noe som gir kjolen en eksklusiv look. Det er visst det som har gått litt inn på enkelte.
Jeg forstår godt den presiseringen. Jeg ville ikke nødvendigvis syntes at en kjole i dette snittet egnet seg så godt som festkjole, hvis den var i en billig og slaskete stoffkvalitet og dårlig sydd osv. - som noen, ikke alle billige klær er. Da ville den sett litt hverdagslig ut. Men i et lekkert stoff, med fine detaljer osv., er jeg helt sikker på kjolen passer fint som konfirmasjonsantrekk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:18   #129
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Angående antrekk i konfirmasjon

Jeg siterer meg selv:

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Angelique har jo forklart at hun brukte eksklusivt for å beskrive kvaliteten på stoffet.

Hun har aldri sagt at kjolen er dyr, selv om det selvsagt framgår av merket.

Gammel 27-04-07, 11:19   #130
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

I hvilke anledninger skal en velge bunad da?

Jeg har tidligere brukt bunad til "alt", men nå er jeg veldig usikker. Synes bunad er flott, men upraktisk (må renses, er kaldt når det er kaldt og varm når det er varmt, kan ikke amme etc), og nå må jeg velge: Skal jeg legge ut bunaden min, eller skal jeg legge den bort?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg syns nå dere ble nesten litt ekkel her.
Jeg har ikke greie på kjoler og antrekk, så det uttaler jeg meg ikke om.

Enig.

Jeg hadde en gang et par bukser i råsilke. De ble brukt til hverdags.

Råsilke er et stoff med mange deilige egenskaper, men det gir ikke noen eksklusiv look akkurat. Jeg har et 1/2 med søm bak meg og vi drev en del med matriallære. Husker godt hvor overrasket jeg ble da jeg fikk se hvor forskjellig råsilke så ut fra "vanlig" silke.

Gammel 27-04-07, 11:23   #131
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

De tingene jeg har lagt ut bilder av varierer veldig i pris.

....hvis det er viktig for å bedømme en kjole

Bunaden er så klart dyrest, kjolen er fra Marc Jacobs, (ikke Marc by Marc Jacobs) skjørtet,toppen,jakken og Madonna kjolen er HM, og den siste fra OXMO ,som jeg var så heldig å få til halv pris.

Jeg bruker KappAhl,HM,dyrere merker etc etc, uavhengig av hva det koster, men det går selvsagt på hva jeg liker og kvalitet.
Litt på siden , men dog:
Jeg har for en del år siden jobbet som skredder for bla BikBok. (hovedkontoret og forr.) og Nissan Norge (importøren)
(klær og gardiner) , og er opptatt av søm,kvalitet og snitt.

Om andre har en totalt annen smak enn meg , ja da skjønner jeg egentlig ikke hva de gjør i denne tråden, når de tydeligvis syntes alt jeg har er stygt.
Det blir litt vanskelig å komme med et foruftig svar da, er min personlige mening

Heldigvis har vi alle forsjellig smak når det gjelder klær,interiør,biler eller hva, og takk og pris for det!
Ellers hadde det blitt utrolig kjedelig om vi alle skulle hatt samme smak.

Gammel 27-04-07, 11:25   #132
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ikke alt. Men ganske mye. De kjolene du la ut etter er ganske fine. Den siste, hvite omslagskjolen er kjempefin.

Men Marc Jacobs, som du har introdusert for meg; fader så mye ille klær. Jeg begriper ikke at han får solgt det.

Gammel 27-04-07, 11:25   #133
Guava

Guava sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Angående antrekk i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Jeg siterer meg selv:

Hun har aldri sagt at kjolen er dyr, selv om det selvsagt framgår av merket.

Huff da.. Var det virkelig selvsagt?

Går dere og husker på alle klesmerker og vet hvilken prisklasse de ligger i?

Gammel 27-04-07, 11:26   #134
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hun spurte om kjolen var passende til en konfirmasjon, og la ved bilde og beskrivelse av kjolestoffet slik at man kunne vurdere nærmere. At stoffet virker eksklusivt er en relevant opplysning i forhold til om kjolen er "fin" nok til konfirmasjon. Det har da ingenting med saken å gjøre om den er dyr eller ikke.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:26   #135
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Fin kjole!

Klart du kan bruke den!

Gammel 27-04-07, 11:28   #136
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Men Marc Jacobs, som du har introdusert for meg; fader så mye ille klær. Jeg begriper ikke at han får solgt det.

Du kan så si, men hans to varemerker Marc Jacobs og Marc by Marc Jacobs ,selger ihvertfall meget bra.

....vi er mange, ikke bare i Norge, som har stygg og dårlig smak

Gammel 27-04-07, 11:29   #137
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Og da begynner jeg å lure på om man kjøper fordi det er merkeklær. Samme med Odd Molly. Halvparten av klærene er jo grytekluter og kjøkkenhåndklær.

Gammel 27-04-07, 11:30   #138
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Er jeg bitter fordi jeg ikke fatter hvordan folk kan bruke tusenvis av kroner på noe jeg anser som ufattelig stygt? Merkelig konklusjon. Som jeg skrev; om man skal følge Angeliques standard, så eier jeg ikke smak. Jeg ville ikke hatt halvparten av det hun la ut om jeg hadde fått det gratis. Så hvordan kan jeg være bitter på noe jeg ikke ville blitt sett død i i utgangspunktet? Nei, du må nok komme med bedre logiske konklusjoner enn dette.

Over halvparten av mine klær som jeg har lagt ut ,er iflg deg ufattelig stygge , skriver du her.

Gammel 27-04-07, 11:31   #139
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ja, og?

Gammel 27-04-07, 11:40   #140
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Over halvparten av mine klær som jeg har lagt ut ,er iflg deg ufattelig stygge , skriver du her.

Det kan jo hende at du hadde synes Sitrons klær er ufattelig stygge også
Hvis hun mener at så mange av dine klær er stygge er jo sjansen stor for at dere har så forskjellig smak at du kanskje vil synes det samme om hennes.

I denne tråden har du fått meninger om kjolen. Ikke alle er positive, men det må man regne med. Hvis man ønsker tilbakemeldinger på noe er det vel greit å få det store spekteret av respons. Det hadde vel vært kjedelig om alle hadde svart at kjolen var kjempefin og at den passer godt i konfirmasjon hvis de ikke mente det?

Velg det du liker selv!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.