|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Drømmer
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene
Tja,jeg ville sjekket det opp før en dro. Vi hadde ikke det hvertfall på vår togtur. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneHvis jeg hadde vært sikker på at telefonbatteriet holdt, så ville absolutt ikke strøm vært noen forutsetning for å kunne være på toget i ti timer verken for meg eller elleveåringen. Vi kan lese bøker, og er ikke nødt til å være på nett eller ha spill de timene. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneHer kan man sjekke: http://tog.yzi.me/
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk for link! Familie bør unngås da ser jeg. Stellerom som fasilitet er ikke så interessant lengre.
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneDet var barn som ble dratt inn i biler og folk som ble drept i Norge også for 14 år siden og lenge før det. Men før internett så hørte vi ikke om alt på samme måte som vi gjør nå. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt sikkert, men i så store tall som ifjor høst? Det tviler jeg faktisk på.
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg hang meg ikke spesielt opp i den setningen, jeg mener bare at verden ikke nødvendigvis er så veldig mye skumlere enn for bare 14 år siden. Uten at jeg har noen konkrete tall å komme med, så tror jeg virkelig ikke det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Og Nordlandsbanen er myyyyye verre. Den strekninga er så kjedelig at det ikke går an å sette ord på det.
|
|
|
#10 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Det er faktisk så kjedelig at jeg sliter med å finne ord. Både i bil og på tog.
|
|
|
#11 |
|
Leser
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg hadde sendt min 11 aaring paa en saa lang tur hvis hun ville det selv. Hun har helt greie forutsetninger for aa vurdere lengden paa reisen. Vi reiste nettopp i 24 timer selv (NB! Ikke tog) og jeg opplevde det som en helt OK tur.
|
|
|
#12 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjenner et par stykker som syns det er virkelig en opplevelse.
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg har vært på mange lange bil- og togturer med barn uten andre elektroniske hjelpemidler enn kassett/cd-spiller i bilen, og det er fullt mulig. Litt mer krevende for foreldrene selvfølgelig, men det går an å ha det hyggelig kombinert med å kjede seg litt. På togturer hadde vi med bøker og kortspill etc. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg lurte på det samme som Lisa, men får virkelig ikke med seg noe mer av det utenfor om man leser en bok eller spiller Angry Birds.
|
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneMin tiåring har dysleksi og klarer ikke lese godt nok til å ha glede av det på egen hånd. I stedet hører hun lydbok - på iPhonen. Vi har akkurat kjørt i ni timer for å komme til påskedestinasjonen, og da hørte vi Harry Potter hele familien, og ungene spilte tidvis Minecraft. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bedreviter
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneNå måtte jeg knegge litt, av tanken på meg selv da jeg var ti år gammel, med nesa i en bok i bilen, ropende "Jeg vil ikke se på en masse kjedelig stein (Stonehenge, red.anm.). Jeg vil sitte i bilen og lese ferdig boken min!" True story! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg er enig i at en fint kan ha det hyggelig med elektronikk i bilen, og ser absolutt nytten av spill og underholdning på lange bil- og togturer. Mitt poeng av igrunnen bare at det fortsatt GÅR AN å være på tur uten det, og at jeg begrenser det fordi jeg syns det kan være usosialt og for oppslukende. De får jo ikke lov å spille ti timer i strekk hjemme, så bare det at en befinner seg i bilen er ikke grunn nok til at det ikke er noen begrensninger. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Drømmer
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur alenePoden blir kvalm når han leser i bil, så det får han ikke lov til. Han får spille og høre på musikk for det blir han ikke kvalm av. Når jeg kjører 9 t alene med han , så orker ikke jeg å underholde han store deler av tiden hvertfall. Nå har han ikke hatt spill med siste to gangene,etter 4 t begynner han å kjede seg å mase. Jeg husker selv hvor ufattelig kjedelig det var å sitte i baksetet på lange turer uten noe å gjøre. |
|
|
|
![]() |
|
|