Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-13, 23:00   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg skjønner jo det. Mikk line er vel uansett ikke det dyreste merket. Jeg tror bare at de som har dårlig råd og har hatt det en stund gjerne vil bite på noe sånt fordi det sikrer dem noe som er like bra som det "andre" har uten at de trenger å legge av penger de ikke har måned etter måned eller ikke får kreditt, men jeg vet ikke altså. Kanskje alle får kreditt nå til dags?

Ja, jeg tror dessverre noen vil bite på dette opplegget. Trist rett og slett.

Gammel 29-03-13, 22:29   #2
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer oppgitt og ikke så lite irritert på disse greiene.
Jeg tenker på kostnadene...det er da ikke hver mnd jeg handler for 350,- til ungene i klær. Ja noen mnd handler jeg for mer, men uansett så handler jeg IKKE for 4000,- i året.
I fjor, for å ta et eksempel, så handlet jeg for 3275,- (jeg skrev nettopp budsjett over kleskjøp, og gikk gjennom alt kjøpt i fjor) og jeg fikk mye mer enn i denne pakken. Og det var til og med for 2 barn!!
Cluet er å kjøpe mye brukt, på salg og arve.

Gammel 30-03-13, 01:00   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer oppgitt og ikke så lite irritert på disse greiene.
Jeg tenker på kostnadene...det er da ikke hver mnd jeg handler for 350,- til ungene i klær. Ja noen mnd handler jeg for mer, men uansett så handler jeg IKKE for 4000,- i året.
I fjor, for å ta et eksempel, så handlet jeg for 3275,- (jeg skrev nettopp budsjett over kleskjøp, og gikk gjennom alt kjøpt i fjor) og jeg fikk mye mer enn i denne pakken. Og det var til og med for 2 barn!!
Cluet er å kjøpe mye brukt, på salg og arve.

Jeg har brukt mye mer enn 4000 kr i året til poden som er snart 10 år. Men det er kvalitetsplagg som jeg kan selge videre om jeg vil, og jeg må i alle fall ikke betale noe erstatning om de går i stykker. Da kan de sys. Men det blir dyrere og dyrere etter hvert som barna blir eldre.

Syntes det å leie klær er lit... tja... Nedverdigene, på sett og vis. Vet ikke hvorfor....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 01:04   #4
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har brukt mye mer enn 4000 kr i året til poden som er snart 10 år. Men det er kvalitetsplagg som jeg kan selge videre om jeg vil, og jeg må i alle fall ikke betale noe erstatning om de går i stykker. Da kan de sys. Men det blir dyrere og dyrere etter hvert som barna blir eldre.

Syntes det å leie klær er lit... tja... Nedverdigene, på sett og vis. Vet ikke hvorfor....

Jeg kommer nok til å bruke mer penger når gutta blir eldre, men pr nå ligger jeg som sagt under 4000,- for to.
Men som skrevet så kjøper jeg MYE brukt (av god kvalitet) og arver en del, så det har selvsagt mye å si.

Uansett er disse greiene svindel i mine øyne. Håper ingen lar seg lure om de ikke er stinn av penger.

Gammel 30-03-13, 01:12   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også brukt mer enn 4000 på klær til poden i året, men ikke på yttertøy i løpet av ett enkelt år, tror jeg . Jeg har ikke den fulle oversikten, men stort sett har han kunnet bruke plaggene i to sesonger og da tror jeg ikke årssummen kommer på over 4000 i snitt. Jeg handler stort sett fra kjente merker som p.o.p. og TTH m.m.

Ulltøy må man jo kjøpe til ekstra uansett om man bestiller denne pakken, ett sett ull er jo ingenting. Dermed synes jeg den er uforskammet dyr. Så mange penger for noe man bare låner og til alt overmål må erstatte er jo latterlig.

Gammel 30-03-13, 11:53   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

skrev på fB til firmaet og spurte om hvordan det var hvis det ble hull i regntøy eller man mistet en sokk i vask eller noe(noe som skjer her stadig vekk) og da svarte de at da måtte man selv erstatte dette. Det er jo helt utelukket. Jeg blir litt matt. Her forsvinner sokker ukentlig omtrent.
Når man betaler månedlig, så bør man vel få bestille så mye tøy man vil på en måned vel? Spesielt siden man har en binding på 1 år.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:22   #7
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

(Kilde: youtube.com)

Gammel 29-03-13, 22:25   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men selv Thorn lot deg få velge "the latest models", påstår reklamen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:32   #9
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine unger vokser i rykk og napp, og det betyr at de vokser ut av klær i rykk og napp og da hadde det ikke hjulpet veldig å bytte ut klærne i august.

Gammel 29-03-13, 22:41   #10
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Hvilken lov går dette inn under?

Gammel 29-03-13, 22:41   #11
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Mine unger strekker ser fort mer enn de gjennomsnittlige 7,5cm i året, så å gjette på nå hvilken størrelse som vil være passelig til de om ett års tid er omtrent som å spille bingo.

Edit: jeg måtte regne på det, og i snitt har mine to store vokst hhv 12,3 og 12,4 cm i året.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 23:17   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er jo logisk med forsegling på varer som kan kopieres. Det er jo logisk nok ikke en reel problemstilling at noen åpner pakken med klær for å kopiere dem...

Gammel 30-03-13, 00:14   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er visst flere FP-ere som har kommentert på den Facebook-siden. Jeg ser det fordi jeg har påfallende mange felles venner med flere av de som har kommentert, selv om jeg ikke kjenner de som har skrevet kommentarene. :klassisk tegn:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 00:21   #14
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spent på hva de svarer på kritikken etterhvert jeg.

Gammel 30-03-13, 00:47   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også lagt en kommentar på facebooksiden deres, det er jo useriøst hele greia.

Gammel 30-03-13, 00:56   #16
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om alle skulle gjort dette så hadde jo barna blitt uniformerte. Ikke ønskelig! Og det å betale så mye for klærene, men så måtte levere dem tilbake? Burde heller vært en fastpris for å kjøpe en sånn pakke og at man fikk beholde varene. Om de selger mange nok så ville det antagelig lønnt seg.

Lurer på hva de gjør med klærene som leveres tilbake jeg. Deler de dem ut på nytt?

Jeg gidder uansett ikke bruke 4000 kr på klær jeg ikke får velge ut selv og som jeg må gi tilbake selv om det koster ganske mye.

Gammel 30-03-13, 01:18   #17
Joika
Pauset

Standard

Lurer på om de har gjort noe reseach i forkant av denne lanseringen jeg? Har de virkelig undersøkt om det er et marked for dette? Jeg blir veldig overrasket om dette er et firma som lever om et par år........

Gammel 30-03-13, 01:22   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Lurer på om de har gjort noe reseach i forkant av denne lanseringen jeg? Har de virkelig undersøkt om det er et marked for dette? Jeg blir veldig overrasket om dette er et firma som lever om et par år........

Ja, det undrer jeg også meg over. Jeg kan ikke se for meg at det finnes et behov for dette tilbudet slik at konseptet blir lønnsomt.

Gammel 30-03-13, 01:27   #19
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå vokser barn plutselig bare 6cm
Var det ikke 7,2 el no de hadde skrevet tidligere?

I lyset av introduksjonen til konseptet Barnehageklær har det kommet en del spørsmål.

En av våre store utfordringer er å gjøre konseptet så enkelt å forstå som mulig for forbrukeren.
Siden dette er nytt på markedet er det naturlig at det stilles spørsmål og vi ønsker med dette å svare på noen av de viktigste:

1.Er ikke dette dyrt?
Konseptet er bygget på at du ved å leie skal spare mye penger i forhold til å kjøpe det i butikk. I tillegg bidrar du til donasjon når klærne returneres.
Barnehage-klespakken inneholder 14 elementer og har en butikkverdi på ca.kr.7500,- Du betaler hos oss kr. 4200,-pr.år fordelt på kr.350,- pr.måned og sparer da ca.kr. 3300,- i året.
Hver enkelt må da vurdere om det å benytte seg av dette tilbudet kontra å kjøpe selv i butikk, har en fordel.
Vi kaller klærne i pakkene «arbeidstøy» i barnehage og SFO. Om du ser at du trenger det meste nytt for kommende sesong, har dette en helt klar økonomisk gevinst. Tatt i betraktning at slikt «arbeidstøy» som oftest også blir slitt eller vokst ut av etter et år.

2.Hva med erstatning ved ødelagte eller mistede klær?
Vårt mål er ikke å få «nye» klær i retur. Klærne trenger ikke være i tipp-topp stand når de returneres. Dette er arbeidstøy som skal brukes godt. Men vi stiller krav til at antall deler returneres slik dem ble levert. Dette innebærer at om du mister tøy erstattes det av deg mot kostpris. Vi utarbeider i disse dager en prisliste med kostpris pr.del. Kostpris utgjør ca 50% av utsalgspris. Denne listen blir å finne på vår hjemmeside etter påske.
Om en del blir ødelagt/revnet midt i en sesong og du ønsker nytt, kan du velge å kjøpe nytt til kostpris.

3. Hva er reklamasjon?
Vi følger vanlig reklamasjonsrett. Hver enkel reklamasjon blir vurdert både av oss og leverandør. Vanlige reklamasjoner er slitasje ved normal bruk, revne i sømmer, fargetap o.l.
Reklamasjoner foregår ved at du i første omgang tar bilde og sender oss. De fleste reklamasjoner ordnes på denne måten. Men om vi er i tvil forbeholder vi oss retten til å be om å få sendt varen i retur. Om reklamasjonen er i orden, sender vi ny vare så fort det lar seg gjøre og innen et par dager.

4. Hvem doneres klærne til?
Når klærne kommer i retur til oss, går vi gjennom dem og ser hva som er brukbart. Hvem vi så donerer til kan du være med på å bestemme. Vi kommer til å legge ut forslag som du kan være med på å stemme frem på facebook. Kom gjerne med forslag selv. Det er mange der ute som trenger hjelp og vi er sikker på at hjelpen fra oss blir godt mottatt både her i landet og utenlands.

5.Hvordan velge størrelse?
Når du skal velge størrelse anbefaler vi at du beregner at det skal passe i ett år. Et barn vokser gjennomsnittlig 6cm pr. år. Som eksempel kan vi si at om ditt barn er 92cm (2år) velger du 98cm (3år) Etter undersøkelser og erfaring ser vi at de aller fleste av oss velger dette også når vi kjøper i butikk. Vi anbefaler også å følge vår størrelsesguide i vår nettbutikk. Ta gjerne mål av ditt barn for å være på den sikre siden. Er du uheldig og velger feil størrelse, er vi behjelpelig med å bytte til riktig innen de første 14 dagene etter mottagelse.
Når det gjelder støvler, anbefaler vi å holde på den opprinnelige størrelsen da støvel-størrelsene er store. Et tips om de er for stor i starten, er å legge en ekstra såle i dem. Pr.dags dato produseres støvlene opp til str.35. Vi ser at enkelte SFO-barn kan ha større fot og jobber med å få levert større størrelser. Om du trenger det, ber vi deg sende oss en mail om det parallelt med din bestlling.

Vi minner ellers om at all forsendelse til og fra Barnehageklær sendes fraktfritt! (bortsett fra sendinger ved erstatning fra kunden)

Vi er glade for alle spørsmål og svarer gjerne på flere

HUSK AT DU KAN SE ALLE PAKKENE PÅWWW.BARNEHAGEKLAER.NO

Gammel 30-03-13, 10:22   #20
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tenk om man har flere enn en unge da? Vi har tre, det blir 12600,- i året uten at vi sitter igjen med noen ting ved slutten av året.

Det er nesten så urimelig at det blir latterlig!

I sommermånedene må jeg holde ungene med klær selv, for det følger ikke verken joggesko, sandaler eller jakke med?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.