|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna? | |||
| Ja, genialt da gitt. |
|
4 | 2,15% |
| Nei, ikke i det hele tatt. |
|
180 | 96,77% |
| Annet (Spesifiser) |
|
0 | 0% |
Oisann, en for mye. Snart sommer.
|
|
4 | 2,15% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)
Ja, jeg tror dessverre noen vil bite på dette opplegget. Trist rett og slett.
|
|
|
#2 |
|
lettere utlada
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Jeg kjenner at jeg blir mer og mer oppgitt og ikke så lite irritert på disse greiene.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Jeg har brukt mye mer enn 4000 kr i året til poden som er snart 10 år. Men det er kvalitetsplagg som jeg kan selge videre om jeg vil, og jeg må i alle fall ikke betale noe erstatning om de går i stykker. Da kan de sys. Men det blir dyrere og dyrere etter hvert som barna blir eldre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
lettere utlada
|
Jeg kommer nok til å bruke mer penger når gutta blir eldre, men pr nå ligger jeg som sagt under 4000,- for to.
|
|
|
#5 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Jeg har også brukt mer enn 4000 på klær til poden i året, men ikke på yttertøy i løpet av ett enkelt år, tror jeg
|
|
|
#6 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)skrev på fB til firmaet og spurte om hvordan det var hvis det ble hull i regntøy eller man mistet en sokk i vask eller noe(noe som skjer her stadig vekk) og da svarte de at da måtte man selv erstatte dette. Det er jo helt utelukket. Jeg blir litt matt. Her forsvinner sokker ukentlig omtrent.
|
|
|
#7 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
|
|
|
#9 |
|
Hertuginne
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Mine unger vokser i rykk og napp, og det betyr at de vokser ut av klær i rykk og napp og da hadde det ikke hjulpet veldig å bytte ut klærne i august.
|
|
|
#10 |
|
Be happy!
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Hvilken lov går dette inn under?
|
|
|
#11 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Mine unger strekker ser fort mer enn de gjennomsnittlige 7,5cm i året, så å gjette på nå hvilken størrelse som vil være passelig til de om ett års tid er omtrent som å spille bingo.
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Det er jo logisk med forsegling på varer som kan kopieres. Det er jo logisk nok ikke en reel problemstilling at noen åpner pakken med klær for å kopiere dem...
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#16 |
|
Pauset
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Om alle skulle gjort dette så hadde jo barna blitt uniformerte. Ikke ønskelig! Og det å betale så mye for klærene, men så måtte levere dem tilbake? Burde heller vært en fastpris for å kjøpe en sånn pakke og at man fikk beholde varene. Om de selger mange nok så ville det antagelig lønnt seg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Lurer på om de har gjort noe reseach i forkant av denne lanseringen jeg? Har de virkelig undersøkt om det er et marked for dette? Jeg blir veldig overrasket om dette er et firma som lever om et par år........ |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kamerat Pære
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Ja, det undrer jeg også meg over. Jeg kan ikke se for meg at det finnes et behov for dette tilbudet slik at konseptet blir lønnsomt.
|
|
|
#19 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Nå vokser barn plutselig bare 6cm I lyset av introduksjonen til konseptet Barnehageklær har det kommet en del spørsmål. En av våre store utfordringer er å gjøre konseptet så enkelt å forstå som mulig for forbrukeren. Siden dette er nytt på markedet er det naturlig at det stilles spørsmål og vi ønsker med dette å svare på noen av de viktigste: 1.Er ikke dette dyrt? Konseptet er bygget på at du ved å leie skal spare mye penger i forhold til å kjøpe det i butikk. I tillegg bidrar du til donasjon når klærne returneres. Barnehage-klespakken inneholder 14 elementer og har en butikkverdi på ca.kr.7500,- Du betaler hos oss kr. 4200,-pr.år fordelt på kr.350,- pr.måned og sparer da ca.kr. 3300,- i året. Hver enkelt må da vurdere om det å benytte seg av dette tilbudet kontra å kjøpe selv i butikk, har en fordel. Vi kaller klærne i pakkene «arbeidstøy» i barnehage og SFO. Om du ser at du trenger det meste nytt for kommende sesong, har dette en helt klar økonomisk gevinst. Tatt i betraktning at slikt «arbeidstøy» som oftest også blir slitt eller vokst ut av etter et år. 2.Hva med erstatning ved ødelagte eller mistede klær? Vårt mål er ikke å få «nye» klær i retur. Klærne trenger ikke være i tipp-topp stand når de returneres. Dette er arbeidstøy som skal brukes godt. Men vi stiller krav til at antall deler returneres slik dem ble levert. Dette innebærer at om du mister tøy erstattes det av deg mot kostpris. Vi utarbeider i disse dager en prisliste med kostpris pr.del. Kostpris utgjør ca 50% av utsalgspris. Denne listen blir å finne på vår hjemmeside etter påske. Om en del blir ødelagt/revnet midt i en sesong og du ønsker nytt, kan du velge å kjøpe nytt til kostpris. 3. Hva er reklamasjon? Vi følger vanlig reklamasjonsrett. Hver enkel reklamasjon blir vurdert både av oss og leverandør. Vanlige reklamasjoner er slitasje ved normal bruk, revne i sømmer, fargetap o.l. Reklamasjoner foregår ved at du i første omgang tar bilde og sender oss. De fleste reklamasjoner ordnes på denne måten. Men om vi er i tvil forbeholder vi oss retten til å be om å få sendt varen i retur. Om reklamasjonen er i orden, sender vi ny vare så fort det lar seg gjøre og innen et par dager. 4. Hvem doneres klærne til? Når klærne kommer i retur til oss, går vi gjennom dem og ser hva som er brukbart. Hvem vi så donerer til kan du være med på å bestemme. Vi kommer til å legge ut forslag som du kan være med på å stemme frem på facebook. Kom gjerne med forslag selv. Det er mange der ute som trenger hjelp og vi er sikker på at hjelpen fra oss blir godt mottatt både her i landet og utenlands. 5.Hvordan velge størrelse? Når du skal velge størrelse anbefaler vi at du beregner at det skal passe i ett år. Et barn vokser gjennomsnittlig 6cm pr. år. Som eksempel kan vi si at om ditt barn er 92cm (2år) velger du 98cm (3år) Etter undersøkelser og erfaring ser vi at de aller fleste av oss velger dette også når vi kjøper i butikk. Vi anbefaler også å følge vår størrelsesguide i vår nettbutikk. Ta gjerne mål av ditt barn for å være på den sikre siden. Er du uheldig og velger feil størrelse, er vi behjelpelig med å bytte til riktig innen de første 14 dagene etter mottagelse. Når det gjelder støvler, anbefaler vi å holde på den opprinnelige størrelsen da støvel-størrelsene er store. Et tips om de er for stor i starten, er å legge en ekstra såle i dem. Pr.dags dato produseres støvlene opp til str.35. Vi ser at enkelte SFO-barn kan ha større fot og jobber med å få levert større størrelser. Om du trenger det, ber vi deg sende oss en mail om det parallelt med din bestlling. Vi minner ellers om at all forsendelse til og fra Barnehageklær sendes fraktfritt! (bortsett fra sendinger ved erstatning fra kunden) Vi er glade for alle spørsmål og svarer gjerne på flere HUSK AT DU KAN SE ALLE PAKKENE PÅWWW.BARNEHAGEKLAER.NO
|
|
|
#20 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Tenk om man har flere enn en unge da?
|
![]() |
|
|