|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerneMen hvor allright er det å sitte på pengesekken og bare lukke øya og vente til at problemet går over, him? Og jeg er ikke enig i "pisse i buksa"-sammenligningen til Poly, dette er mennesker vi snakker om, som må dekke sine grunnleggende behov og fylle opp magesekken flere ganger for dagen, og selv om vi ikke har satt dem i den situasjonen personlig, er det et felles ansvar, synes jeg, å hjelpe mennesker i nød. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne
Enig med Skremmern.
![]() |
#123 |
Leser
|
Det du påpeker her er vel kjernen i det man er uenige om. Jeg mener at jeg ikke har noe mer moralsk ansvar ovenfor tiggerne som sitter i gata i min hjemby enn syriske flyktninger i Libanon. Jeg sender de pengene jeg gir til slike ting via Leger uten grenser, og de forvalter pengene.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 14-06-13 kl 13:16. Årsak: pengen -> pengene |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes dette var et utrolig godt innlegg, som vel favner det meste av hvertfall mine tanker i diskusjonen rundt tigging og hjelp satt i system, eller ikke. Respekt handler om noe mer enn å grave i lommene etter småmynt og å synes synd på.
![]() |
|
|