Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tusenfryd blir røykfri

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-07, 14:06   #1
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Røykerne er jo jaget bort over alt.

Nei, dessverre, røykerne har fortsatt sine "soner" nesten overalt, og hvis de ikke har en sone nært nok, så røyker de i smug i stedet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:12   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jadda, jag dem vekk og kast stein etter dem. Ekle, ekle røykerne. Og når de har sluttet å røyke, og så blitt feite, så mobber vi dem for det i stedet.

Gammel 09-05-07, 14:16   #3
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jadda, jag dem vekk og kast stein etter dem. Ekle, ekle røykerne. Og når de har sluttet å røyke, og så blitt feite, så mobber vi dem for det i stedet.

Neida, vi er da ikke primitive! Vi kaster ikke stein! Men vi kan godt kjeppjage, og lage gapestokk på torget (eller på sentret). Dessuten burde offentlig røyking bøtelegges. Saftige bøter. Gjerne håndhevet av parkeringsvakter og vektere, som jo er i stort flertall i forhold til politiet. 1000 kroner for hver gang man blir tatt med røyk i hånda. Jepp.

Gammel 09-05-07, 15:14   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Røykerne er jo jaget bort over alt.

Er de? Virkelig? Jeg synes røykere har fått fantastisk mye medhold og rettigheter for sin uvane, det er vel stort sett den eneste gruppen som faktisk får store rettigheter for å fortsette med uvanen sin, som egne soner og lignende.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:32   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er de? Virkelig? Jeg synes røykere har fått fantastisk mye medhold og rettigheter for sin uvane, det er vel stort sett den eneste gruppen som faktisk får store rettigheter for å fortsette med uvanen sin, som egne soner og lignende.

Enig. At Tusenfryd har blitt røykfri synes jeg er flott. Ikke fordi jeg er der noen gang, men sånn på generelt grunnlag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:19   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å nei. Jeg trodde røykesonene IKKE skulle være til sjenanse.

Gammel 09-05-07, 12:23   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å nei. Jeg trodde røykesonene IKKE skulle være til sjenanse.

Jeg mener nå at de for de absolutt aller fleste ikke skal være et problem med røykesone i utkanten av de forskjellige områdene, i skogkanten etc.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:05   #8
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg mener nå at de for de absolutt aller fleste ikke skal være et problem med røykesone i utkanten av de forskjellige områdene, i skogkanten etc.

Det største problemet, hvis områdene faktisk er i utkanten, er vel at røykerne ikke orker gå dit, og smugrøyker på toalettene i stedet...

Gammel 09-05-07, 15:08   #9
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja! Akkurat sånn som i Los Angeles! (?) Og hvis noen røyker sammen med barna, så dobles boten! For å være dobbelt dårlig rollemodell!

Gammel 09-05-07, 15:13   #10
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er bra, men samtidig vet jeg at mange da vil røyke i smug heller, på toaletter og lignende.

Jeg kunne tenkt meg ett røykeforbud på bussholdeplasser også. Spesielt inne i busskur. :spy:

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 17:09   #11
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Synes det er bra, men samtidig vet jeg at mange da vil røyke i smug heller, på toaletter og lignende.

Jeg kunne tenkt meg ett røykeforbud på bussholdeplasser også. Spesielt inne i busskur. :spy:

Det er bare rett og rimelig at røykere står utenfor bussskuret og røyker, og at de passer på at røyken ikke blåser rett inn i skuret/på andre folk. Jeg blir også matt av hensynsløsheten til enkelte røykere, men å si at alle røykere er hensynsløse idioter, blir like smart som å si at alle amerikanere digger Bush -hvilket ikke er sant.

Gammel 10-05-07, 09:40   #12
bina
Ustabil

Standard

Det er bare rett og rimelig at røykere står utenfor bussskuret og røyker, og at de passer på at røyken ikke blåser rett inn i skuret/på andre folk. Jeg blir også matt av hensynsløsheten til enkelte røykere, men å si at alle røykere er hensynsløse idioter, blir like smart som å si at alle amerikanere digger Bush -hvilket ikke er sant.

Man kan i allefall raskt konstatere at røykere er idioter. Å utsette seg selv og andre for noe som beviselig er så skadelig, det er idiotisk. Hvorvidt røykere er hensynsløse er selvsagt et diskusjonsspørsmål, men ut i fra en annen tråd, om hvor folk gjør av sneipen, så er konklusjonen at "jeg ser meg jo rundt etter et askebeger, men siden ingen har satt opp ett for meg så kaster jeg den selvsagt på bakken".

Og jeg skal være storsinnet. Jeg skal si det sånn at nei, ikke alle røykere er hensynsløse. Men alle røykere som røyker i nærheten av andre mennesker, på gata, på parkeringsplasser, utenfor inngangspartier, på Tusenfryd - og alle røykere som kaster sneipene i fra seg på bakken, i krattet, på stranda eller i vannet - alle DE røykerne er hensynsløse idioter.

De som derimot bare røyker når det ikke finnes andre i nærheten, og alltid sørger for å deponere den slukkede sneipen i en søppelkasse - de er ikke hensynsløse, de er bare idioter.

Gammel 10-05-07, 09:59   #13
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Man kan i allefall raskt konstatere at røykere er idioter. Å utsette seg selv og andre for noe som beviselig er så skadelig, det er idiotisk. Hvorvidt røykere er hensynsløse er selvsagt et diskusjonsspørsmål, men ut i fra en annen tråd, om hvor folk gjør av sneipen, så er konklusjonen at "jeg ser meg jo rundt etter et askebeger, men siden ingen har satt opp ett for meg så kaster jeg den selvsagt på bakken".

Og jeg skal være storsinnet. Jeg skal si det sånn at nei, ikke alle røykere er hensynsløse. Men alle røykere som røyker i nærheten av andre mennesker, på gata, på parkeringsplasser, utenfor inngangspartier, på Tusenfryd - og alle røykere som kaster sneipene i fra seg på bakken, i krattet, på stranda eller i vannet - alle DE røykerne er hensynsløse idioter.

De som derimot bare røyker når det ikke finnes andre i nærheten, og alltid sørger for å deponere den slukkede sneipen i en søppelkasse - de er ikke hensynsløse, de er bare idioter.

Så det å være avhengig av noe er det samme som å være idiot?

Gammel 10-05-07, 10:02   #14
bina
Ustabil

Standard

Så det å være avhengig av noe er det samme som å være idiot?

Åpenbart.

Gammel 10-05-07, 13:28   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Man kan i allefall raskt konstatere at røykere er idioter.

Det er kjempelett å sette seg på en høy hest når det gjelder andres livsførsel som røyking, drikking, inaktivitet, overvekt etc etc. Det er faktisk ikke mulig for alle å slutte å røyke, slutte å drikke, trene mer eller gå ned i vekt.

Gammel 10-05-07, 13:31   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Det er faktisk ikke mulig for alle å slutte å røyke, slutte å drikke, trene mer eller gå ned i vekt.

Det er faktisk mulig. Enkelte klarer å slutte med heroin, liksom.
Men alle vil ikke slutte å røyke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 13:45   #17
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Det er kjempelett å sette seg på en høy hest når det gjelder andres livsførsel som røyking, drikking, inaktivitet, overvekt etc etc. Det er faktisk ikke mulig for alle å slutte å røyke, slutte å drikke, trene mer eller gå ned i vekt.

Nei, det kan du si. Men forskjellen er at røyke er noe man faktisk har BEGYNT med.

Men ja, jeg innrømmer at jeg ser ned på røykere, og oppriktig mener at røykere er dumme, og at røyking burde kriminaliseres.

Gammel 09-05-07, 16:22   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe ja, den er helt fantastisk. Jeg fatter ikke at jeg gidder å diskutere med de kneipphodene engang.

Gammel 09-05-07, 17:29   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jepp, de fleste røykere jeg har vært ute for tar heldigvis hensyn, også på bussholdeplasser. Men guud så forbanna jeg ble en gang da jeg satt inne i et busskur med vesla, og det kom en dust, satte seg ved siden av oss og fyrte opp en røyk. Røyken blåste rett på vesla, og det regnet utenfor og jeg ville ikke stå ute i pisseregnet med henne heller. Jeg sa ifra til gubben at han vel kunne ha ventet eller gått utfor, vi var tross alt der først, og vesla er et lite barn! Han ble bare sur og sa at han ikke ville stå ute i regnet.

Gammel 09-05-07, 17:48   #20
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er nikotinplaster et alternativ til røyk de timene man tilbringer på Tusenfryd? (Jeg røyker ikke selv, så jeg har aldri prøvd et slikt plaster.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.