|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Skolestart for 5-åringer?
Nei, unger er forskjellige. Jeg har et jeg knapt trenger å forklare noe som helst til, også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
Nå blir dette jo ren svigermorforskning, med min skole mot din skole og mitt barn mot ditt barn, men nei, jeg synes ikke det vitner om en god læringsprosess hvis et barn helt på snittet ikke har lært grunnleggende teknikker på skolen, og at foreldrene må ta seg av innlæring. Det har jeg aldri opplevd - jeg har måttet oppklare misforståelser og hjelpe med enkeltpppgaver, og har ofte forklart videre i pensum.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ok, da forstår jeg.
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skolestart for 5-åringer?Candy: i vår barnehage var pedagog på disp nettopp lærer, så å nekte henne å undervise førskolegruppa hadde vært mildt sagt idiotisk.
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vi kan jo bare gå tilbake til dette?
Dette synes jeg var det beste forslaget. Da slipper vi stort sett unna menn som lærere også. Jeg og kanskje 3-4 andre i klassen min får fortsette, resten kan finne seg noe annet å drive med.
![]() |
![]() |
#7 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Skolestart for 5-åringer?Men, har jeg sagt at det løser seg ved tidlig skolestart? Candy skrev at hun ikke synes det var skremmende, og mitt svar er et svar til hennes, om hvorfor jeg synes det er skremmende. Det var ikke misjonæring. Sist redigert av Skremmern : 29-01-14 kl 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Skolestart for 5-åringer?Jeg synes all denne synsingen og følingen er veldig uinteressant i en sånn debatt, for å være ærlig. Hvordan bidrar det i debatten i det hele tatt?
![]() |
#10 |
|
Mitt innlegg var noe ironisk mtp. synseføledebatten i forkant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg mener at det er for lite krav og læring i den norske, offentlige skolen. Norske barn lærer for lite. De holdes tilbake.
Hovedinnlegget startet vel med å spørre om hva vi mente om skolestart for 5-åringer.
![]() |
#12 |
Sånn passe sane
|
Det skjønte jeg.
Joda, det skal du selvsagt få lov til. Jeg må bare tilstå at jeg ikke synes det er så interessant, det hadde vært mer interessant om det ble vist til noe mer håndfast. Jeg har ikke hatt tid til å undersøke det så veldig nøye, men det finnes kanskje ikke?
![]() |
#13 |
Ringskrømt
|
? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Skolestart for 5-åringer?Men altså - finnes det dokumentasjon på at norske barn ikke er flinke nok og kan nok når de er ferdige med skolegangen sin? Eller at de holdes tilbake?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
PISA-testene viser vel at norske 15-åringer er middelmådige?
![]() |
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Skolestart for 5-åringer?Jeg vet ikke om det finnes dokumentasjon som viser at norske barn holdes tilbake.
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skolestart for 5-åringer?Pisa-undersøkelsene er vel en ting? Spesielt i forhold til at vi bruker store ressurser.
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
Jeg har lest den, det var derfor jeg brukte begrepet funksjonell analfabet. Da tenker jeg på dette (fra lenken):
![]() |
|
|