Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Funker Godt Levert?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-14, 21:15   #121
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ja, jeg leste den. Godt Levert kom godt ut.

Så bra? Husker du noe mer? Hva kom de godt ut på, og hvordan var de andre? Vet allerede at GL er bra, det har vi hver uke. Skulle gjerne visst noe om forskjellen på GL og de andre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 21:20   #122
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Alle unntatt middashjelpen kom ganske godt ut, men jeg opplevde ikke at artikkelen klarte å vise skillene mellom dem.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 21:20   #123
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Men det er jo bare å prøve en av de andre?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 21:20   #124
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Måtte lese den igjen. GL fikk terningkast fem på menyen og på kvaliteten. Eræringsfysiologen synes det var litt mye fett på grunn av creme fraiche, kokosmelk og bacon. Hun mente det var for lite grønnsaker til å komme i mål med fem om dagen.

De fleste kom godt ut, men de var litt misfornøyd med variasjonen til "Middagshjelpen".

Gammel 12-05-14, 21:39   #125
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bestilt barnemeny tre dager i uka og fruktkasse. Gleder meg til en mindre ting å tenke på og planlegge. Rettene framover så varierte og gode ut. Vesentlig bedre enn det mitt overskudd strekker til.

Gammel 12-05-14, 21:45   #126
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi var veldig fornøyde med denne ukas barnemeny. Ungene spiste torsk som bare det og det sliter jeg vanligvis med. Det var generelt ting til middag som jeg aldri hadde laget før, men som alle sammen var ok alternativer.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 21:45   #127
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Men det er jo bare å prøve en av de andre?

Næh.. Vi er så fornøyde med GL.

Gammel 12-05-14, 21:47   #128
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Måtte lese den igjen. GL fikk terningkast fem på menyen og på kvaliteten. Eræringsfysiologen synes det var litt mye fett på grunn av creme fraiche, kokosmelk og bacon. Hun mente det var for lite grønnsaker til å komme i mål med fem om dagen.

De fleste kom godt ut, men de var litt misfornøyd med variasjonen til "Middagshjelpen".

Hm. Jeg synes det er lite fett. Jeg har hørt (før vi startet) at det var mye smør og fløte. Det synes jeg virkelig ikke. Ikke i det hele tatt. Og vi spiser nokså fettfattig. Og det er ganske store mengder grønnsaker. Men de er ofte integrert i maten.

Gammel 12-05-14, 21:49   #129
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er for lite grønnsaker og litt for fett hos GL. Fettet gjør jo maten god da. Jeg sper på med grønnsaker selv.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 21:52   #130
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er fornøyde med Godt Levert. Vi har ekspressmenyen, men varierer litt om vi får 3 eller 5 dager.

Vi hadde Middagshjelpen i mange år. Der synes jeg ikke at den doble dagen er like reelt dobbelt. Dette er tydeligere med Godt levert. Vi liker også at der er kjøtt/kylling/fisk til alle rettene. Vi voksne likte vegetarrettene i Middagshjelpen, men ungene var ikke så begeistret (så lite begeistret at vi måtte lage noe annet i tillegg).

Gammel 12-05-14, 21:54   #131
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Alle unntatt middashjelpen kom ganske godt ut, men jeg opplevde ikke at artikkelen klarte å vise skillene mellom dem.

Enig, jeg var også litt skuffet over at det ikke fremkom tydeligere hva skillene mellom dem var.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 21:56   #132
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes også det er for lite grønnsaker og litt for fett hos GL. Fettet gjør jo maten god da. Jeg sper på med grønnsaker selv.

Jøss. Hvilken meny har dere? Synes som sagt det er masse grønt og lite fett. Har aldri vært smør i eskene våre. Og det er typisk en boks lett creme fraiche på en uke tilsammen. Det er jo alt av fett. I det hele tatt veldig lite melkeprodukter. Har tenkt at det er en lett greie å bruke for melkeallergikere.

Gammel 12-05-14, 21:59   #133
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg synes fsktisk det er så mye mat at det er er problem. Jeg spiser mer enn jeg bør. Jeg er ikke vant til å lage mer mat enn det som blir spist opp.

Gammel 12-05-14, 22:00   #134
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jøss. Hvilken meny har dere? Synes som sagt det er masse grønt og lite fett. Har aldri vært smør i eskene våre. Og det er typisk en boks lett creme fraiche på en uke tilsammen. Det er jo alt av fett. I det hele tatt veldig lite melkeprodukter. Har tenkt at det er en lett greie å bruke for melkeallergikere.

Ekspressmeny.
Smør er jo basis, sendes aldri med. Man kan selvsagt regulere noe selv.
Jeg synes ikke rømme og creme fraiche er hverdagsmat, vi kjøper det sjelden selv, kun til helt spesielle retter. Vi bruker kesam til hverdags.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 22:03   #135
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Det er jeg enig i, men jeg synes ikke en halv dl lett creme fraiche på fire personer er noe å snakke om. Og ja, smør er basis, men det har aldri vært i en oppskrift jeg har fått ihvertfall.

Vi har som regel originalmeny. Noen ganger Ekspress, blant annet denne uka.

Gammel 12-05-14, 22:05   #136
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Det jeg derimot synes, er at det er store mengder pasta og potet når det er det. Det er jo lett å regulere selv, men jeg synes det er mye karbohydrater.

Gammel 12-05-14, 22:09   #137
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Kan ikke huske vi skulle hatt smør i noe som helst? Jo, forresten, smeltet smør til fiskegratengen.

Gammel 12-05-14, 22:12   #138
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med Hyacinth, synes heller ikke det er mye fett i maten fra Godt Levert. Rikelig med grønnsaker synes jeg også at det er, mer enn hva jeg bruker til vanlig ihvertfall....

Det eneste jeg kan tenke meg, er at det kunne vært mer grov pasta.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 22:20   #139
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg er enig med Hyacinth, synes heller ikke det er mye fett i maten fra Godt Levert. Rikelig med grønnsaker synes jeg også at det er, mer enn hva jeg bruker til vanlig ihvertfall....

Det eneste jeg kan tenke meg, er at det kunne vært mer grov pasta.

Enig i alt. Det var grov pasta forrige uke. Pasta Prima Vera. Men de har tatt et bevisst valg ift grov pasta, står det på hjemmesiden.

Gammel 12-05-14, 22:35   #140
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Har fått første levering i dag. Spent på Brosme med kokos og karri i morgen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.