|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Funker Godt Levert?
Så bra? Husker du noe mer? Hva kom de godt ut på, og hvordan var de andre? Vet allerede at GL er bra, det har vi hver uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Funker Godt Levert?Måtte lese den igjen. GL fikk terningkast fem på menyen og på kvaliteten. Eræringsfysiologen synes det var litt mye fett på grunn av creme fraiche, kokosmelk og bacon. Hun mente det var for lite grønnsaker til å komme i mål med fem om dagen.
![]() |
#125 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Funker Godt Levert?Har bestilt barnemeny tre dager i uka og fruktkasse. Gleder meg til en mindre ting å tenke på og planlegge. Rettene framover så varierte og gode ut. Vesentlig bedre enn det mitt overskudd strekker til.
![]() |
#126 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Funker Godt Levert?Vi var veldig fornøyde med denne ukas barnemeny. Ungene spiste torsk som bare det og det sliter jeg vanligvis med. Det var generelt ting til middag som jeg aldri hadde laget før, men som alle sammen var ok alternativer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Kontrollfrik
Hm. Jeg synes det er lite fett. Jeg har hørt (før vi startet) at det var mye smør og fløte. Det synes jeg virkelig ikke. Ikke i det hele tatt. Og vi spiser nokså fettfattig. Og det er ganske store mengder grønnsaker. Men de er ofte integrert i maten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Funker Godt Levert?Vi er fornøyde med Godt Levert. Vi har ekspressmenyen, men varierer litt om vi får 3 eller 5 dager.
![]() |
![]() |
#131 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Enig, jeg var også litt skuffet over at det ikke fremkom tydeligere hva skillene mellom dem var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Kontrollfrik
Jøss. Hvilken meny har dere? Synes som sagt det er masse grønt og lite fett. Har aldri vært smør i eskene våre. Og det er typisk en boks lett creme fraiche på en uke tilsammen. Det er jo alt av fett. I det hele tatt veldig lite melkeprodukter. Har tenkt at det er en lett greie å bruke for melkeallergikere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Funker Godt Levert?Jeg synes fsktisk det er så mye mat at det er er problem. Jeg spiser mer enn jeg bør. Jeg er ikke vant til å lage mer mat enn det som blir spist opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
I mål
|
Ekspressmeny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Funker Godt Levert?Det er jeg enig i, men jeg synes ikke en halv dl lett creme fraiche på fire personer er noe å snakke om. Og ja, smør er basis, men det har aldri vært i en oppskrift jeg har fått ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Funker Godt Levert?Det jeg derimot synes, er at det er store mengder pasta og potet når det er det. Det er jo lett å regulere selv, men jeg synes det er mye karbohydrater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Funker Godt Levert?Kan ikke huske vi skulle hatt smør i noe som helst? Jo, forresten, smeltet smør til fiskegratengen.
![]() |
#138 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Funker Godt Levert?Jeg er enig med Hyacinth, synes heller ikke det er mye fett i maten fra Godt Levert. Rikelig med grønnsaker synes jeg også at det er, mer enn hva jeg bruker til vanlig ihvertfall.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Kontrollfrik
Enig i alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Getting in tune
![]() Sv: Funker Godt Levert?Har fått første levering i dag. Spent på Brosme med kokos og karri i morgen.
![]() |
|
|