Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du søppelbøtte på do?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere søppelbøtte på toalettet?
Ja 214 85,60%
Nei 36 14,40%
Vi har utedo 0 0%
Dopapir 0 0%
Deltakere: 250. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-14, 22:05   #121
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du søppelbøtte på do?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Som sagt: Vi tømmer som oftest restavfall på kjøkkenet hver dag, men hvis det ikke er fullt, hvorfor i all verden skal vi gå ut med det da? Bare for å bruke en ekstra pose? Det er matavfallet og av og til plasten som stinker. Restavfallet på badet tømmes hver dag.

Siden vi ikke bruker noen poser på søppelbøtter på toalettene skeier vi ut og tømmer søpla på kjøkkenet når vi har lyst! Den er som regel full da. Kommunen vår sorterer ikke ut plast eller mat.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 22:05   #122
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Dorull. Dorull. Eplefeil.

Gammel 13-06-14, 22:08   #123
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Inspirert av denne tråden skal jeg lage en anonym spørreundersøkelse som vil ligge på toalettene våre i en viss periode. Den skal se omtrent slik ut;

Sitat:

Synes du vi trenger søppelbøtte på do?

Ja

Nei

Skjemaet leveres under vasken på kjøkkenet. Helst i bøtten hvor det står papir.

Gammel 13-06-14, 22:12   #124
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt overraska over at det fortsatt er steder som ikke kildesorterer, kjenner jeg. Jeg tror det er minst femten-seksten år siden vi begynte her.

Fin spørreundersøkelse.

Gammel 13-06-14, 22:16   #125
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg er litt overraska over at det fortsatt er steder som ikke kildesorterer, kjenner jeg. Jeg tror det er minst femten-seksten år siden vi begynte her.

Fin spørreundersøkelse.

Tsk tsk. I min kommune har de finregnet på det, og kommet til at de må ettersortere så mye manuelt når folk sorterer selv, at det er billigere for dem å kjøpe en maskin som gjør all sortering i etterkant (bla matavfall). Ergo sorterer vi mindre enn andre steder, men er igrunnen enda mer miljøvennlige når regnskapet gjøres opp.

Gammel 13-06-14, 22:21   #126
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er dere finslige igjen. Jeg leser minst én tråd i uka her inne som får meg til å føle meg som den grisen. Jeg har søppelbøtte på badet OG varmekabler. Og det går bra. Det går ganske mange dager før noe begynner å lukte altså. Tømmer søppelbøtta med bare hendene gjør jeg også. So? Man har da såpe?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 22:26   #127
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nå er dere finslige igjen. Jeg leser minst én tråd i uka her inne som får meg til å føle meg som den grisen. Jeg har søppelbøtte på badet OG varmekabler. Og det går bra. Det går ganske mange dager før noe begynner å lukte altså. Tømmer søppelbøtta med bare hendene gjør jeg også. So? Man har da såpe?

Vasker du bøtta etterpå da? Eller bruker du pose? Hæ? Hæ? HÆ?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 22:27   #128
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Våre baderomssøplebøtter har lokk. Jeg sniffer da ikke nedi der, ellers takk.

Gammel 13-06-14, 22:40   #129
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vasker bøtta ved behov. : pragmatisk :

Gammel 13-06-14, 22:41   #130
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Våre baderomssøplebøtter har lokk. Jeg sniffer da ikke nedi der, ellers takk.

Nemlig.

Gammel 13-06-14, 22:48   #131
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nemlig.

Hvordan vet du da om det er behov? :kverulerer:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 23:37   #132
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Søppelbøtter med lokk, og pose oppi, og så blir de kloret samtidig som badet blir vasket, og i bleiesøppeldunken ved stelleplassen har vi til og med puttet oppi en sitron-aktig stinkegreie for å prøve å holde lukta på et minimumsnivå. Men jeg innrømmer at akkurat den bøtta bør senkes i rein klor eller skiftes ut snart altså.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 23:41   #133
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har på badet, men ikke på gjestetoalettet. Det har ikke falt meg inn, egentlig. Og vi har nok av besøk.

Gammel 14-06-14, 00:09   #134
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Siden vi ikke bruker noen poser på søppelbøtter på toalettene skeier vi ut og tømmer søpla på kjøkkenet når vi har lyst! Den er som regel full da. Kommunen vår sorterer ikke ut plast eller mat.

Ikke poser på toalettsøplebøttene? Vasker du dem hver gang du tømmer, da?

Gammel 14-06-14, 00:29   #135
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har på badet, men ikke på gjestetoalettet. Det har ikke falt meg inn, egentlig. Og vi har nok av besøk.

Samme her. Det har ikke falt meg inn før jeg leste denne tråden...Ingen har klagd (og jeg har definitivt noen venninner som hadde sagt fra..).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-14, 07:30   #136
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

På den ene doen der jeg har søppelbøtte har jeg ikke pose, det er kun tomme doruller og plast fra dorullpakkene som kastes der. Opplever det ikke som nødvendig å vaske den hver gang, nei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-14, 08:25   #137
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Resirkulerer dere ikke? Vi er tre her, men det tar mange dager å fylle opp restavfallet fordi vi er svært flinke til å resirkulere.

Jo, papir, plast og glass og metall for seg.

Gammel 14-06-14, 09:25   #138
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi har jo ikke søppelbøtter der, ergo ingen poser. Vi har ikke pose på badet heller da, det trengs ikke for q-tips og tomme sjampoflasker.

Gammel 14-06-14, 09:29   #139
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har søppelbøtter på både damebadet og mannebadet.
Jeg ser ikke for meg at gjester som må skifte bind eller tampong skal måtte komme å spøøre hvor det kan kastes.

Gammel 14-06-14, 10:21   #140
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

På den ene doen der jeg har søppelbøtte har jeg ikke pose, det er kun tomme doruller og plast fra dorullpakkene som kastes der.

Helt til du har en på besøk med mensen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.