|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Stå i kø som dyr, faktisk.
![]() |
#122 |
Bedreviter
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?
Men du ser jo bare dem som faktisk skriver i slike tråder, og det er jo neppe et representativt utvalg av befolkningen, trolig ikke et representativt utvalg av FP en gang. Jeg poster aldri i shoppetrådene og sjelden i andre forbrukstråder heller, så jeg tviler på om den gjengse FP-bruker har oversikt over mitt forbruk. Jeg kan ikke huske å ha uttalt meg om AI heller. Noe jeg trolig har til felles med de aller fleste FP-medlemmene. Med andre ord mangler det veldig mye grunnlagsdata her, både for å fastslå sammenheng mellom FP-eres syn på AI vs. forbruksvaner. Og det mangler definitivt mye på å kunne si noe om befolkningens syn generelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Men her var det jo ikke snakk om hverken befolkningen eller FP generelt, men de som uttaler seg i både denne tråden og i "forbrukstråder", som f.eks. Cany Darlig. Jeg leser ikke "forbrukstrådene" av typen hva-har-du-shoppet-sist og sånn, men jeg får jo med meg en del andre ting som handler om forbruk likevel. Og dette var basert på et inntrykk, det kan jo være riv ruskende galt, jeg er åpen for det.
![]() |
![]() |
#124 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Jeg har også betenkeligheter med AI, men ikke større enn at jeg har vurdert at jeg heller svelget den kamelen den gangen forholdene var som de var.
![]() |
![]() |
#125 |
Bedreviter
|
Nå sier jo CD for det første at hun sjelden eller aldri uttaler seg i shoppingtrådene. Og uansett er det jo helt uinteressant å generalisere over et utvalg bestående av "folk som (jeg tror) poster både i AI- og shoppingtråder på FP". |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Vi var ikke på charter i år, men gjorde akkurat det samme som vi gjør på charter likevel. Registrerer at "charter" også er negativt ladet hos enkelte, ikke nødvendigvis bare her inne.
![]() |
#128 |
audio, video, disco
Ja, er det ikke deilig?
![]() |
#129 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja, det var nesten som om man ikke hadde feriert i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
maler
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Nei. Men å si at mine kameler er mindre og søtere enn din megafeite jumbokamel som ikke lar seg svelge uansett synes jeg er litt lite kledelig. Selv om jeg også er med på at det finnes grader av positivt ferieopplegg i verdenssammenheng.
![]() |
#131 |
Halloen!
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Da leser vi sikkert tråden forskjellig, jeg har ikke fått med meg så mye dissing, bare begrunnelser for hvorfor man velger/ikke velger HI. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Jeg ser ikke at det er så mye verre å skrive at man ikke orker AI-ferie av diverse årsaker enn å skrive at man ønsker det fordi man vil slappe av, kose seg og tilbringe tid med familien. Har man på skikkelig vrangbriller kan man jo tolke alt som skrives som negativt og dissende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Dere kan fint legge igjen penger i lokalmiljøet også! Jeg har vært på cruise i karibien, alt var inkludert. Vi kjøpte noen turer gjennom cruiseselskapet, men i noen havner laget vi egne utflukter. Brukte lokale taxier, spiste lokal mat, handlet på øyene osv. Det er fint mulig å gjøre det slik.
![]() |
#134 |
Enda en som trener
Det tror jeg nok ikke nødvendigvis alltid stemmer. Husker vi undersøkte det den ene gangen vi var på Kypros og dersom man hadde reist med to barn, hadde det definitivt vært mer økonomisk å velge AI dersom man kun gikk etter økonomi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Prettiest mess ever seen
|
Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor jeg blir nevnt i samme åndedrag som forbrukstråder, hva faen det nå er.
![]() |
#136 |
Halloen!
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Jeg har rimelig mange innlegg, har vært her i seks år, men kan telle på en hånd de gangen jeg har bidratt i shoppe- eller interiørtråder. Tror ikke det er slik at folk som ikke liker AI shopper mer dilldall enn andre (magefølelsen min sier at det er omvendt.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Epikur
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Det var Simone som hevdet at bamseklubb eller hva det nå er var bra for romantikken. Når jeg sier jeg ikke trenger bamseklubb for å være romantisk, så er jeg arrogant. Og denne merkelige hetsingen av Candys antatte forbruksfest på alle områder er jo direkte ufin. Å anta at folk som ikke bedriver Toro-tour sløser over en lav sko på alt fra vesker til lamper er jo helt drøyt.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 29-07-14 kl 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Du tar helt feil, HV. Cruise er fantastisk, en av de aller beste feriene jeg har hatt, og jeg har reist langt og mye. Cluet er å velge en passe stor båt så man slipper lange matkøer. På vår båt var det vel en fem-seks restauranter. Vi kunne selv velge hvor vi ønsket å spise måltidene (kunne spise frokost i en, lunsj i en annen osv). Vi fikk nytt bord hver gang, kunne selv velge bord bare oss to eller vi kunne dele med andre. Vi fikk sett enormt mye, var i land på alle øyene hele dagen (var kun på båten om kvelden og natten), traff mange lokale og fikk snakket med dem, spist mye god mat osv.
![]() |
#139 |
maler
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Cruise er nydelig. Men det er jo det ultimate all inclusive-opplegg, så hvis man får helt angst av tanken blir det sikkert heller ikke bra. Buffet trenger man oftest heller ikke forholde seg til hvis man ikke vil.
![]() |
#140 |
Leser
|
![]() |
|
|