|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)
Tror ikke det. Det er jo som vi alle vet, en større andel kvinner som påtar seg ansvar for barn, oppdragelse og what have you not. Er det konflikter i klasser oppfordrer jo også noen skoler til "mamma-grupper" eller jente-kvelder som tiltak for å forbedre miljøet. Mye av det vi snakker om her er jo strukturer som tilrettelegger og bidrar til at kvinner er og forblir "hovedansvarlig".
![]() |
#122 |
maler
|
![]() Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Åh for en herlig fp-isk tråd.
![]() |
#123 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Heldigvis. Sosialisere med andre, utover pålagte foreldremøter og klassekveldar, berre fordi vi hadde barn i samme klasse? Det blir nesten som barn som må leike sammen fordi dei er samme alder. Knappesying eller ikkje.
![]() |
![]() |
#124 |
This is normal!
|
![]() Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Det jeg liker best er arrangementer der både foreldre, barn og søsken kan møtes. Vi har hatt kveldsmat (egentlig var det vel tidlig ettermiddag/5-tiden siden det passet for de fleste), der folk tar med noen påsmurte brødskiver eller annet lettvint og møtes i kantina på skolen. Det koster ingen ting, det kreves ingen barnevakter og man blir kjent med både foreldre og barn på en fin måte.
![]() |
![]() |
#125 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Hm. Så ulike kan man være. Jeg synes det meste av oppdeling i kjønn er veldig merkelig - med unntak av fellesdusjer og slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
intro
|
Behov og behov - noe kan man vel gjøre fordi (mange synes) det er hyggelig også.
![]() |
![]() |
#127 |
Hvor: østfold
![]() Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)tja, mammaene og pappaene foreldrene og gutte og jente foreldre kan jo ha noe felles hver for seg osv, men det som velter hele greia for meg er sy knappe biten. Da hadde det vært overhengende fare for at jeg hadde kommet til å banne i kjerka....
![]() |
#129 |
anglofil
![]() |
#130 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Her er det mammatreff, pappatreff, mammatreff med barn, pappatreff med barn, spillkveld for barn og foreldre og søsken, tur til vann i nærheten for barn, foreldre og søsken - med andre ord litt av hvert altså. Helt supert.
![]() |
#131 |
Eklektisk
|
Ja, kanskje man alltid burde be alle guttene og jentene i bursdagsselskap? Evt. et utvalg gutter og jenter for ikke å skille på kjønn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Vi har en blanding av ulike treff.
![]() |
#134 |
This is normal!
|
Vi har gjort det så langt. Det blir en stor gruppe, men jeg har problemer med å skulle invitere bare jentene. Så får vi se hvor lenge vi orker så store feiringer.
![]() |
![]() |
#135 |
Medlem siden: Sep 2007
Det skjer ikke her hos oss i alle fall. Vi har ikke plass til så mange, og det blir for dyrt å gjøre det på ett eller annet sted. Ikke har gutta mine ytret noe ønske om å be jenter heller. Skjer det så blir det jo noe annet. Men hele klasser blir det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg må innrømme at jeg er litt spent på hvordan det faktisk gikk/går med konfirmasjons-mamma-kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Jeg skjønner hvor du kommer fra. Jeg opplever ikke at det er fordi vi liksom skal ha noe felles fordi vi har like gamle barn, men for at det er en investering i barnas oppvekst og skolemiljø at vi voksne også kjenner hverandre. Så er de andre foreldrene gjennomgående hyggelige, så man holder ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
Sist redigert av m^2 : 03-10-14 kl 08:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Nei, jeg synes ikke at du er urimelig. Jeg ville også reagert på dette. Ikke fordi jeg ikke kan sy i knapper, men fordi jeg ser det som direkte forespørsel om at kvinnene skal samle seg for å gjøre "kvinnearbeid", og det synes jeg blir for dumt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|