Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[spinoff] Hvorfor tror du på Gud?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-14, 10:37   #121
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: [spinoff] Hvorfor tror du på Gud?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dette synes jeg er litt arrogant, men du er jo i din fulle rett til å himle av hva du vil. Jeg tror at Gud har gitt meg evner, og dem synes jeg det er helt greit å takke ham for. Viljen til å bruke dem og utvikle dem er min, men det er noe helt annet.

Jeg er enig i dette.

Gammel 21-11-14, 10:38   #122
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette synes jeg er litt arrogant, men du er jo i din fulle rett til å himle av hva du vil. Jeg tror at Gud har gitt meg evner, og dem synes jeg det er helt greit å takke ham for. Viljen til å bruke dem og utvikle dem er min, men det er noe helt annet.

Jeg skjønner at du tror det, og det er selvsagt helt greit. Men dette er jo en trend som har kommet de siste årene. Det var ikke så mye gudetakking på søtti- og åttitallet. Så min himling har nok vel så mye med at jeg syns USA er på full fart i feil retning, religionsmessig sett, hvor det å ikke ha en gudetro er svært lite akseptert. Jeg tror mange takker gud i den talen i redsel for å frastøte seg et sterkt, hyperreligiøst publikum. Det er rett og slett ikke en "normalfordeling" i takkingen. Hadde det bare vært de som virkelig trodde som takket gud, så hadde jeg selvføligeg ikke himlet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 10:39   #123
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spennende tråd. Takk for at dere deler.

Jeg forlot barnetroen med en tenårings entusiasme og trang til å bråke om det på ungdomsskolen og har vel ikke hatt noen trang til å gå tilbake. Men jeg synes at det er veldig interessant å lese.

Jeg var på seminar her forleden og foreleseren (som henviste mye til Jesus) ble spurt om han var kristen. Han svarte at i følge Bibelen er Gud kjærlighet. Og at dersom man kan se gudsbegrepet som en abstraksjon av menneskenes evne til kjærlighet, så trodde han på Gud. Men han var ikke kristen. Jeg syntes det var vakkert sagt. Det jeg tror på er nettopp menneskets evne til det gode og til kjærlighet.

Jeg vet at jeg egentlig ikke har noe i tråden å gjøre. Men jeg har lest så mye at jeg syntes at jeg måtte melde meg. Og det er på ingen måte for å si at dette er noe tull. For det mener jeg ikke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 10:40   #124
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner at du tror det, og det er selvsagt helt greit. Men dette er jo en trend som har kommet de siste årene. Det var ikke så mye gudetakking på søtti- og åttitallet. Så min himling har nok vel så mye med at jeg syns USA er på full fart i feil retning, religionsmessig sett, hvor det å ikke ha en gudetro er svært lite akseptert. Jeg tror mange takker gud i den talen i redsel for å frastøte seg et sterkt, hyperreligiøst publikum.

Dette synes jeg også er litt arrogant. Du antar mye om andres gudsrelasjon og motivasjonen bak det.

Gammel 21-11-14, 10:42   #125
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK. Jeg ser at jeg avsporer fra HI, så jeg skal trekke meg.

Gammel 21-11-14, 10:47   #126
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Jeg syns det høres litt trist ut jeg, å ha så liten tro på medmenneskelighet at det må være noe "annet" som gjør det for oss.

Selvsagt er det trist, men det er jo på et vis ikke så mye jeg kan gjøre noe med. Jeg kan jobbe med å få tilbake troen på mennesket, men om jeg tror på mennesket eller en kraft i mennesket / gudekraft, gjør ikke så veldig stor forskjell, sånn egentlig.

Gammel 21-11-14, 10:59   #127
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle ønske at jeg hadde den troen som de voksne på bedehuset hjemme hadde da jeg var liten. Jeg har ikke det, men de hadde noe som jeg gjerne skulle hatt. Dette var dempede mennesker, langt fra vekkelsesmøter og hallelujastemning, men de var så trygge. Og grunnen til at de var så trygge, det var fordi de alltid hadde med seg Gud og Jesus.

Og de takket. Men ikke fordi de hadde vunnet idol. Jeg kommer fra en helt annen kristendom, og jeg visste vel strengt tatt ikke hva f.eks. indremisjon kunne være før jeg var voksen. Han som i alle år hadde søndagsskolen (og andakten i bedehuset), han er et stort forbilde for meg. Hvis alle hadde vært som han, og hatt hans form for religionsutøvelse, da hadde man trodd på det gode i mennesket.

Noen ganger savner jeg den tryggheten en del religiøse har i sin gudstro. Bestemora mi hadde følgende sitat på kista si: "Herren er min hyrde, meg fattes intet." Det er så fint, når man tror at det er sånn det er. Jeg skulle gjerne ha hatt det som hun hadde, fordi hun hadde ingen tvil. Etterhvert som jeg har blitt eldre, så har jeg vel strengt tatt ingen tvil jeg heller, men med det har også min gudstro forsvunnet, og det er mange elementer ved den gudstroen jeg gjerne skulle hatt med meg fortsatt - og det handler minst om livet etter døden, men i større grad om livet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 11:00   #128
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan jo si hva jeg savner fra troen. Jeg har aldri vært fatalist og trøstet meg med at alt er guds vilje og en del av en plan jeg ikke har nok kunnskap om til å skjønne. (Digresjon: jeg tror ikke man må være hverken dum eller svak for å tro det heller, det handler om hva man henter trøst fra. Noen trøster seg med at det finnes en plan, noen med at folk vil deg til slutt vel, noen med at in the long run, we're all dead.)

Det jeg savner (innimellom), er den overbevisningen om at noen bryr seg om at det går bra. At noen lytter og ønsker meg det beste, som jeg var helt trygg på i en fase av livet mitt.

Men, som Esme, finner jeg jo også en enorm befrielse i ateismen. Det er et lett valg for meg, og jeg har det mye bedre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 12:20   #129
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at du tror det, og det er selvsagt helt greit. Men dette er jo en trend som har kommet de siste årene. Det var ikke så mye gudetakking på søtti- og åttitallet. Så min himling har nok vel så mye med at jeg syns USA er på full fart i feil retning, religionsmessig sett, hvor det å ikke ha en gudetro er svært lite akseptert. Jeg tror mange takker gud i den talen i redsel for å frastøte seg et sterkt, hyperreligiøst publikum. Det er rett og slett ikke en "normalfordeling" i takkingen. Hadde det bare vært de som virkelig trodde som takket gud, så hadde jeg selvføligeg ikke himlet.

Jeg himler også forsåvidt over amerikanske takketaler, men det er fordi de er så innmari amerikanske. Alt er på et vis så voldsomt. De har sine konvensjoner for hvordan de gjør ting på en scene som avviker ganske mye fra våre, og jeg vet ikke om man egentlig kan legge så veldig mye mer i det. I Norge er det jo stikk motsatt, der ville en tilsvarende statement kunne medføre slutten på karrieren og massiv negativ mediaomtale. Her holder man sånt for seg selv. (jeg er klar over at jeg overdriver). Poenget mitt er at jeg tror ikke du kan ta observasjoner i USA og ekstrapolere det på norske kristne på noe plan, det ligger to ganske ulike kulturer der som gjør at det får ganske ulikt uttrykk i det offentlige rom.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Selvsagt er det trist, men det er jo på et vis ikke så mye jeg kan gjøre noe med. Jeg kan jobbe med å få tilbake troen på mennesket, men om jeg tror på mennesket eller en kraft i mennesket / gudekraft, gjør ikke så veldig stor forskjell, sånn egentlig.

Jeg får behov for å gi deg en klem når jeg leser dette. Det høres vondt ut å miste troen på mennesker.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men, som Esme, finner jeg jo også en enorm befrielse i ateismen. Det er et lett valg for meg, og jeg har det mye bedre.

Jeg kan forstå at man fint kan finne befrielse i ateismen. Det er på mange måter et ganske greit verdensbilde å forholde seg til. Da tenker jeg på en avklart ateisme og ikke den jeg opplever kjennetegner endel medlemmer i HEF som først og fremst er sinte på kirka og alt den står for og hvor ateismen ser ut til å spille en litt annen rolle. Jeg kunne ha levd veldig fint med det hvis jeg virkelig hadde trodd det var riktig tror jeg.

Gammel 21-11-14, 12:34   #130
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Poenget mitt er at jeg tror ikke du kan ta observasjoner i USA og ekstrapolere det på norske kristne på noe plan, det ligger to ganske ulike kulturer der som gjør at det får ganske ulikt uttrykk i det offentlige rom.

Bare som en siste kommentar: Det har jeg heller på ingen måte gjort. Men nå akter jeg ikke å diskutere dette mer i denne tråden, jeg finner det ubehagelig.

Gammel 21-11-14, 12:35   #131
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har fulgt tråden og vurdert lenge hva jeg skal svare ...

Jeg har alltid hatt min tro, følt en ro og en trygghet ved å kunne tro og be når jeg har hatt behov.
Dessverre har jeg de siste årene følt at jeg er på vei ut av troen, og det er både skremmende og befriende på samme tid.
Jeg savner å føle tryggheten av å be i usikre situasjoner, av å takke når jeg er glad og fornøyd - og så tøft vi har det på hjemmebane nå så skulle jeg ønske at jeg hadde kjent gleden, trøsten og tryggheten ved denne kraften (som gudetroen har vært for meg. En kraft/energi som har gitt meg trøst, trygghet og støtte.)

Jeg trodde på Gud fordi det har fulgt meg siden barndommen. Det har vært en del av oppvekst og tradisjoner, og jeg har hatt behov for å ha en tro.

Det er befriende at jeg "klarer meg" uten å tro, men jeg savner virkelig å finne trøst i det.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 12:38   #132
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare som en siste kommentar: Det har jeg heller på ingen måte gjort. Men nå akter jeg ikke å diskutere dette mer i denne tråden, jeg finner det ubehagelig.

Hvorfor det? Jeg synes du kommer med interessante innspill (selv om jeg ofte er uenig). Du er da ikke kjent for å trekke deg fra en diskusjon bare fordi du får motbør, så hvorfor nå?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 12:42   #133
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det handler ikke noe om å få motbør. Det handler om hvordan motbør, og hva som skjer hvis man da fortsetter argumentasjonen. Da vi jeg oppfattes som arrogant (har skjedd allerede), sinna-ateist, man har ikke respekt for religion osv. osv. Jeg tvilte lenge på om jeg i det hele tatt skulle skrive i denne tråden, fordi jeg vet at jeg oppfattes som en som ikke har respekt for religionsutøvere. Jeg ønsket derfor å holde meg unna, nettopp av respekt, for å gi troende rom til å snakke om dette, og for å ikke komme med innlegg som da ville oppfattes som kritikk av folks personlige tro på grunn av hvem jeg er. Når flere da oppfatter det slik, så trekker jeg meg fordi ethvert forsøk på å forklare eller ta diskusjonen videre vil bli sett på som respektløst.

Gammel 21-11-14, 12:46   #134
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det handler ikke noe om å få motbør. Det handler om hvordan motbør, og hva som skjer hvis man da fortsetter argumentasjonen. Da vi jeg oppfattes som arrogant (har skjedd allerede), sinna-ateist, man har ikke respekt for religion osv. osv. Jeg tvilte lenge på om jeg i det hele tatt skulle skrive i denne tråden, fordi jeg vet at jeg oppfattes som en som ikke har respekt for religionsutøvere. Jeg ønsket derfor å holde meg unna, nettopp av respekt, for å gi troende rom til å snakke om dette, og for å ikke komme med innlegg som da ville oppfattes som kritikk av folks personlige tro på grunn av hvem jeg er. Når flere da oppfatter det slik, så trekker jeg meg fordi ethvert forsøk på å forklare eller ta diskusjonen videre vil bli sett på som respektløst.

Sånn.

Det handler sånn sett ikke om oppfatningen din, for den er jo ikke spesielt kontroversiell. Men hvordan du velger å forholde deg til den og kommunisere den på, den oppfattet jeg som arrogant. Skjønt jeg ser du har endret det andre innlegget etter at jeg quotet det.

Gammel 21-11-14, 12:54   #135
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg klarer derfor virkelig ikke fatte og forstå de som lever etter en bokstavelig tolkning av Bibelen. Er de helt tette? Greit nok at de mener at det er Guds ord, men tror de at samtlige bibeloversettere og -redaktører gjennom tidene har hatt direktelinje til Gud?

Eg klarer heller ikkje å forstå det. Men eg trur nokon kristne har eit forhold til bibelen slik ein god del muslimar har til koranen, for koranen er jo Guds åpenbaring til menneske. Og nokon ser faktisk på bibelen som det same, når dei tenkjer at kvart ord i bibelen er inspirert av Gud sjølv så skal det mykje til for å gå inn og "tukle" med sjølvsagt openberringa.

Ellers så tenkjer eg gong på gong at bibelen sitt syn på mennesket, at mennesket har fått evnen til å velje mellom det gode og det vonde, er svært realistisk.

Gammel 21-11-14, 13:02   #136
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Skjønt jeg ser du har endret det andre innlegget etter at jeg quotet det.

Jeg har lagt til noe, jeg har ikke endret på det du har sitert (og det gjorde jeg temmelig umiddelbart, og ikke etter at jeg hadde lest ditt innlegg).

Gammel 21-11-14, 13:04   #137
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg har lagt til noe, jeg har ikke endret på det du har sitert (og det gjorde jeg temmelig umiddelbart, og ikke etter at jeg hadde lest ditt innlegg).

Nei, jeg mente ikke at du hadde endret det fordi jeg kommenterte det, men at jeg quotet før du endret det, så jeg kuttet ikke ut noe med vilje.

Gammel 21-11-14, 13:05   #138
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tro er jo et tema som er relativt vanskelig å "diskutere" siden det handler om nettopp tro. Man kan snakke om, reflektere, spørre, undre seg over, men å diskutere for og mot er det nesten umulig å gjøre uten å gå inn på noe ganske personlig for de som tror. Og det er greit det, altså. Men jeg oppfattet heller ikke denne tråden som ment for det formålet.

Gammel 21-11-14, 13:07   #139
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg vil anta at de fleste her inne IKKE tror på en gud, så dere trenger ikke spamme tråden med hvor teit dere synes konseptet er. Da blir det så mye støy.

Jeg hadde nok muligens latt være å svare på HI om ikke dette stod spesifikt. For jeg synes egentlig emnet er et av de som er for kompliserte og omfattende til å diskutere i forumform.

Gammel 21-11-14, 13:11   #140
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok muligens latt være å svare på HI om ikke dette stod spesifikt. For jeg synes egentlig emnet er et av de som er for kompliserte og omfattende til å diskutere i forumform.

Enig. Men det er spennende å prøve likevel! Og eg syns denne tråden egentlig har vore prega av respekt og spørsmål som ein ønsker eit ærlig svar på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.