|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Lyshusene og/eller vasene fra KählerJeg hadde også femarmet messingstake, den er ikke lenger i bruk. Men tulipanvasen til Iittala (ikke den på bildet til Adrienne) brukes fortsatt etter mange år, den ser jeg på som veldig tidløs (og ble designet i 1936). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Lyshusene og/eller vasene fra KählerMeterhøye seksarmede lysestaker i smijern, derimot, med stive sløyfer i rutete stoff - det kaster visst selv jeg.
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Lyshusene og/eller vasene fra KählerDette er den originale Alvar Aalto-vasen fra Iittala. https://www.iittala.com/Series/Iitta...%20Collection# |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Lyshusene og/eller vasene fra KählerOg sånn kombinert leselampe og uplight i metall - jeg tror ikke det var et foreldrehjem i min omkrets som ikke hadde det på nittitallet. Vi har en arvet på hytta, den gir jo godt lys, men transformatoren surrer så mye at jeg holder på å bli gal.
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lyshusene og/eller vasene fra Kähler
Det tror jeg kun skyldes at vi nå har tre generasjoner i sosiale media...
|
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ja, det kan godt hende at disse bare er lucky firsts som virkelig kicker på Insta.
|
|
|
#9 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Lyshusene og/eller vasene fra KählerJeg tror Instgram er skylden i at Kähler er så i vinden nå. Og at det er et design mange kan like. Og ikke avskrekkende dyrt.
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Lyshusene og/eller vasene fra KählerEn annen ting som solgte helt enormt i Norge for noen få år siden er den karaffelen fra Rosendal. Den tror jeg faktisk satte et par rekorder.
|
|
|
#13 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og vi, to stykker, begge i gave. Jeg har aldri likt dette designet, men jeg bruker dem til å servere saft ute til barn på varme sommerdager (kanskje med et lite underbevist ønske om at de skulle komme til å knuse). |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Lyshusene og/eller vasene fra KählerJeg er endelig også med. For vi har også den vannkaraffelen.
|
|
|
|
#16 |
|
Borte
|
Sv: Lyshusene og/eller vasene fra KählerJeg har to, og masse skåler, men bare 3 glass siden resten har knust. Ja, også har jeg krukker til mel og sånn også.
|
|
|
#17 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Lyshusene og/eller vasene fra KählerDen karaffelen har vi, liker den fortsatt! Har også en sort Aalto-vase, den er jo ikonisk. De bølgevasene over her, har jeg heldigvis ikke hatt i hus. Kan hende jeg ikke liker striper om 20 år, men om det lille jeg har av striper overlever de årene, vil de nok ikke kastes, heller loftes. Jeg liker forresten fortsatt Kosta Boda-vasene fra 80-tallet.
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lyshusene og/eller vasene fra KählerJa, de Rosendahl-tingene var hot da vi giftet oss. Følgelig har vi to karafler og mange skåler.
|
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Sv: Lyshusene og/eller vasene fra KählerBåde mannen og jeg brukte lenge å få Rosendahl som gaver i jobbsammenheng, så vi har en god del glass og karafler. Mulig det er ut nå, men det driter jeg i. Jeg er bare glad for å ha en del ting i samme serie.
|
![]() |
|
|