Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Har du lastet ned Pokemon Go?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Se resultatene: Har du lastet ned Pokemon Go?
Ja 82 56,16%
Nei, ikke ennå 22 15,07%
Kommer aldri til å gjøre det 37 25,34%
Brokkoli 5 3,42%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-16, 13:20   #121
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?

Om du overtar en gym, så vinner du medalje og poeng, om jeg ikke husker feil. Du tjener i alle fall på det. Tror poden vant en gym i Sitges, selv om han ble beseiret rett etterpå av mannen på nabobordet. (Han snudde seg og lurte på om det var oss han beseiret og unnskyldte seg.)

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 13:25   #122
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Om du overtar en gym, så vinner du medalje og poeng, om jeg ikke husker feil. Du tjener i alle fall på det. Tror poden vant en gym i Sitges, selv om han ble beseiret rett etterpå av mannen på nabobordet. (Han snudde seg og lurte på om det var oss han beseiret og unnskyldte seg.)

Jeg har så vidt klart å knocke noen ut, men blitt knocket ut igjen selv etter kort tid. Det har IKKE gitt meg mye poeng, ihvertfall. 200 xp,eller noe sånt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 19:08   #123
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva må gjøres for at km skal telles på eggene?
Har vært på 5,5 km tur i dag og på eggene står det at jeg har gått 300 m.
Appen var åpen på hele turen.

Gammel 28-07-16, 19:24   #124
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Æsj, så irriterende. Du har puttet eggene i inkubatorer? Og er du sikker på at appen funket og hadde nett hele veien? Jeg må holde telefonen oppreist i hånda for å telle kilometer. Har jeg den hengende ned, så går skjermen i svart, og da virker det som appene stanser også

Gammel 28-07-16, 19:36   #125
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ah, litt klokere ang gymgreia. Vi bor litt i gokk, så det er ingen gym i gåavstand fra oss, så like greit at det ikke er livsviktige greier.
Jeg ser jo at jeg liker samlegreia her, og så er det hyggelig å gjøre noe sammen, som drar oss ut av huset. Og at vi til og med oppdager historier om steder i nærmiljøet er faktisk en veldig bra ting syns nå jeg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 21:22   #126
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Æsj, så irriterende. Du har puttet eggene i inkubatorer? Og er du sikker på at appen funket og hadde nett hele veien? Jeg må holde telefonen oppreist i hånda for å telle kilometer. Har jeg den hengende ned, så går skjermen i svart, og da virker det som appene stanser også

Da snur du telefonen opp ned før du lar den henge ned

Gammel 28-07-16, 21:26   #127
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jepp, i inkubator. Nettet rundt her er litt usikkert så har nok ramlet ut et par ganger. Men den bør jo likevel vite at jeg har flyttet på meg når nettet er tilbaken? Figuren flytter jo på seg.

Gammel 28-07-16, 23:59   #128
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Jo, men de har lagt inn antijukssjekker i spillet, for å sikre at folk faktisk går og ikke kjører bil eller prøver å lure til seg kilometer på annet vis. Så hvis figuren plutselig har hoppet fra et sted til et annet pga dårlig dekning, er antagelig gjennomsnittshastigheten for høy til at du får avstanden regnet med. Kanskje..

Gammel 29-07-16, 00:19   #129
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har så vidt klart å knocke noen ut, men blitt knocket ut igjen selv etter kort tid. Det har IKKE gitt meg mye poeng, ihvertfall. 200 xp,eller noe sånt.

Du får 100 XP, men du får Pokecoins også visstnok. I hvertfall om du klarer å forsvare gymmen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-16, 10:31   #130
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg måtte jo prøve

Joda, men det er ikke like gøy som Ingress (spillet som det er basert på, fra samme firma), så jeg spiller mest Ingress egentlig.

Lastet ned ingress nå bare for å kikke. Men har inntrykk at om man er mer en samler og ikke er kriger så går man for pokemon. Ingress er kun bundet opp mot portalene? Pokemon har jo overaskelseaspektet ved Pokemons. Men når det er sagt vet ikke mye om Ingress. Likte bedre grensesnittet til Pokemon også.

Gammel 29-07-16, 11:35   #131
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Lastet ned ingress nå bare for å kikke. Men har inntrykk at om man er mer en samler og ikke er kriger så går man for pokemon. Ingress er kun bundet opp mot portalene? Pokemon har jo overaskelseaspektet ved Pokemons. Men når det er sagt vet ikke mye om Ingress. Likte bedre grensesnittet til Pokemon også.

Jeg er enig. Dog basert på min intense 2-dagers innsats med ingress som jeg bare måtte kjøre cold turkey på, for jeg hadde ikke tid til å bli så hekta. Der måtte man oppsøke alle de ulike portalene for at noe skal skje. Jeg liker blandingen av å ha et mål (portaler), overraskelses- og jegerelementet ved at det dukker opp pokemons overalt, og muligheten for å bli premiert for lange gåturer som jeg uansett prøver å få tatt (klekkede egg).

Men det er helt sikkert smak og behag

Gammel 29-07-16, 12:55   #132
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Lærte nettopp at det heter Pokemon selv om det er flertall. Flere Pokemon, alle Pokemon.

Gammel 29-07-16, 23:36   #133
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fortsatt ingen planer om å laste men storebror fikk ny mobil i bursdagsgave så han har lastet ned nå.

Gammel 30-07-16, 00:52   #134
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Er en Samsung galaxy s3 for gammel for pokemon go?

Gammel 30-07-16, 00:55   #135
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Lærte nettopp at det heter Pokemon selv om det er flertall. Flere Pokemon, alle Pokemon.

En pokemon flere pokemenner sier vi. Det er gøyere.

Gammel 30-07-16, 00:58   #136
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Språkrådet seier vanleg regelrett bøying: pokemon-pokemonen-pokemonar-pokemonane.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-16, 01:23   #137
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Språkrådet seier vanleg regelrett bøying: pokemon-pokemonen-pokemonar-pokemonane.

Vet ikke hvor jeg fant det med bøying. Mulig det har snakk om hvordan det var tenkt da Pokemon startet for mange år siden?

Gammel 01-08-16, 22:41   #138
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Varta, her.

Har lastet ned, og kan melde at dette gjør trilleturer betraktelig mer spennende. Og det er en Pikachu i Botanisk Hage et sted.

Fikk til og med med meg nesten-åtteåringen på en times trilletur i dag! Klekke egg og fange pokemon. Han elsket det. Jeg har nok fast følge på trilletur til han skal på SFO igjen neste uke...

Litt for lite stop her, reelt sett bare ett, så jeg må i bil. Mao, jeg mp benytte meg av stopp når jeg likevel er andre steder, for jeg kjører ikke bare for å finne dem.

Men det gjør trilltur mer gøy ja.

Gammel 01-08-16, 22:46   #139
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiller, men for det meste sammen med eldstemann. Vi har hatt det ganske gøy med å samle Pokemon på ferie. Han mener forresten jeg burde fortelle på Facebook at jeg har en Pikachu. Jeg er mer i tvil selv.

Gammel 01-08-16, 23:23   #140
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiller litt nå og da. Er utenfor Europa med tidenes dyreste datatrafikk (kan ikke kjøpe pakke, har teit jobb-abonnement). Så jeg spiller bare når det er wifi, men det er jo ganske gøy.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (63,3 KB, 126 visninger)
Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.