|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetJeg synes innlegget til Nokon er veldig godt - for mange så er jo ikke religion en privatsak eller en av mange lommer man deler livet sitt opp i.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetJeg tenker at det ikke er snakk om å "gi frikort til religion". Man trenger da ikke si at om man av uilke religiøse årsaker så kan du slippe?
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetPsst, Milfrid: En korisdigirent er ansatt av Kulturskolen og jobber ikke dugnad. :digresjon: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget
|
|
|
#5 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Kanskje noen steder, hvor kommunen prioriterer kultur for unge. Ikke her. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetNoe av problemer er jo at inntektsbringende dugnadsarbeid ikke er så lett å finne. Det er ikke bare enkelt å komme opp med gode alternativer til loddsalg.
|
|
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetHelt sant Tjorven. Det et litt vanskelig når "alle" selger dopapir og småkaker.
|
|
|
#8 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetMoren i hovedinnlegget er min helt ideelle forelder - som sier at dette kan jeg ikke gjøre, men jeg stiller gjerne opp på noe annet i stedet for. Sist redigert av Charlie : 24-08-16 kl 11:19. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg synes at punkt 3 og 4 slår hverandre ihjel. Hvor er skillet mellom "rimelig reduksjon i kontingent" og pålegge dugnadsavgift? Det kommer jo bare an på hva man kaller det. Effekten er jo akkurat den samme.
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Nei det er jo ikke det? Det er en helt annen grad av valgfrihet.
|
|
|
#11 |
|
saftig
|
I så fall;
Åh.
|
|
|
#12 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetEr man med på noe må man ta inn over seg hele pakka og sette seg inn i hva som forventes av foreldrene og så blir det egentlig "take it or leave it". Gud bedre så mange idiotdugnader vi har stilt opp på fordi det forventes, det er jo ikke som om vi andre synes det er en fest heller.
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Forskjellen er jo utelukkende hvordan man formulerer det. Effekten er den samme.
|
|
|
|
#14 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Minus surhet og sosial utstøting.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nå tuller du, ikke sant? Den bloggposten var ikke annet enn ekstremt nedlatende og stygg.
|
|
|
|
#16 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetJeg leste denne i dag og den oppsummerer egentlig fint hva jeg mener:
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetUansett grunn man har til å avstå, så forstår jeg jo at idrettslaget trenger dugnadsinnsats. Det er mye dugnad som ikke er så lett for oss å stille opp på, siden bare en av oss er i stand til å utføre en hel del ting. Mye av dugnaden i vårt idrettslag er av typen "bære stoler", "legge gulv", "montere stillas" eller hva det nå går i, og det er det bare mannen min som kan bidra med. Mens jeg igjen ikke kan gjøre det han ellers hadde gjort, som å kjøre barn på trening, osv. You get the picture.
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei barn som har allverdens valgmuligheter og er med på noe lider ikke. Det gjelder ikke alle barn. Jeg synes det å være litt fleksibel og inkluderende er viktig, ikke minst fordi det å skape en "village" rundt barn kan utgjøre enorm forskjell i et barns liv. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette er en ytterst relevant problemstilling på mitt lag. Der vi bor er det rett og slett ganske mange som ikke har bil, og økonomi er ofte ikke en årsak. Man trenger ikke bil til så veldig mye når man bor midt i Oslo. Unntaket er kjøring til litt mer perifere kamper.
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetDet ene utelukker jo ikke det andre. Realistiske forventninger på ene siden, og raushet på andre siden, innenfor rimelighetens grenser. Alle kan selvsagt strekke seg noe.
|
|
![]() |
|
|