|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Her blir det iskaker til dessert. Det var ungenes forslag. Nå har det vært så mye tradisjonell mat i jula at de var lystne på noe annet. Så da lager jeg en med molter og en med Dajmkuler, så blir det noe å velge i.
![]() |
#122 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Vi skal visst bort, så jeg aner ikke. Har alt kjøpt inn til crème brûlée, så tror vi tilbyr oss å ta med dessert.
![]() |
![]() |
#123 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Her blir det ramaskrik dersom den tradisjonelle kalkunen uteblir, så den er bankers. Gjestene stiller med dessert, så jeg er spent.
![]() |
#124 |
Rockesøster
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!
Herrefader, hadde det ikke vært for at min mann ikke har noen bror ville jeg trodd vi var i samme familie. De kjører også potetgull til ribben.
![]() |
#125 |
Rockesøster
|
Gjør det, du blir dagens helt, jeg lover.
![]() |
#126 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Så kult, nextlife! More is more, altså.
![]() |
#127 |
Rockesøster
|
Det er egentlig ikke så mye småfikling så lenge man går for rustikt utseende og more is more.
![]() |
#128 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Da blir det indrefilet av okse. Tilbehør vet jeg ikke enda, men noen av gjestene har med karamellpudding.
![]() |
#130 |
Rockesøster
|
Når vi har middagsgjester (og det har vi fra 18.00 og utover) pleier vi ikke å servere kakeopplegg utover kvelden. har vi kake er det dessert. Og til dessert er det alltid kaffe, og avhengig av gjestene også avec.
![]() |
#131 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Vi serverer kaffe sammen med dessert, og ikke mer kake etter det. Jeg har aldri skjønt den greia med å ha dessert format å spise mer søtt en time eller to etterpå.
Jeg følger deg allerede på Instagram, det er der jeg har blott fristet av croquembouchen flere ganger før.
![]() |
#132 |
Personlig pessimist
|
Jeg har satt frem både "salt og søtt" på kvelden. Altså både småkaker og konfekt, men også litt ost, spekemat, flatbrød og kjeks. Det er jo en lang kveld og etter midnatt er det en stund siden maten.
![]() |
![]() |
#133 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Her blir det kalkunbryst med verdens kjedeligste tilbehør; poteter, rød-/surkål, rosenkål og saus. Til dessert sjokoladefondant med vaniljeis og hjemmelaget jordbærsaus. Snacks utover kvelden. Dessuten fri tilgang til julekakerestene og håper de blir spist opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Jeg vil gjerne se instgramtårnet, Nextlife! |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Vi skal ha okse indrefilet med ovnsstekte mandelpoteter, asparges, babygulrøtter, stekt sopp og gorgonzolasaus. Lager skysaus i tillegg i tilfelle ikke alle barna tar sjansen på gorgonzolasaus
![]() |
#137 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Det blir rekesuppe til forrett, andebryst med masse digg tilbehør til mannen og meg og kylling Satay til pøbelprinsessen. Til dessert blir det tilslørte julenissepiker, pepperkakesmuler, ostekrem og bringebær.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Rockesøster
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Siste opptelling viser 11 stk. Kalkunen er 7 kg, så det burde holde. Jeg legger til bacondadler og rødkål i tilbehøret, og hvis jeg får tid lager jeg noen kjøttboller i tillegg.
![]() |
#139 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Jeg har nyttårsdesserten i ovnen. Sweet Potato Pie.
![]() |
![]() |
#140 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Jeg har nyttårsdesserten i fryseren - osteiskake med popcorn og salt karamellsaus. Prøvesmaking underveis var særdeles lovende!
![]() |
![]() |
|
|