|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg skjønner virkelig ikke at man mener at det var en skjult agenda. Hvem som hjelper en med å lage et innlegg er ikke en agenda.
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?
Potato - potato. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg synes det var på høy tid at noen mobiliserte rundt drittretorikken til Listhaug, så jeg kjenner at jeg synes dette var veldig OK.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Det er vel ikke så mange som er opprørte, men en del (inkl. meg) synes dette er uryddig. Jeg trodde også at dette var Joners idé som han hadde avklart med NOAS ut fra hvordan han formulerte seg på FB. Når det ser ut til at det er omvendt, så opplever jeg det som uryddig. Jeg er ikke opprørt, føler meg ikke lurt eller noe som helst. Jeg synes det er kjipt at Joner/NOAS/reklamebyrået ikke fikk formulert dette litt tydeligere, fordi det er slike "tabber" som slår an blant dem som lar seg påvirke av Listhaug. Nå må vi lære av det som skjedde i USA ift. Trump. Vi kan ikke tro at på seg selv kjenner man andre og at "det kan da ikke være SÅ mange som går på slik retorikk".
Sist redigert av noen : 23-11-16 kl 12:48. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Flawsome
Nettopp, og det er vel denne uryddigheten jeg er litt skuffet over. Selve budskapet drukner dessverre litt (NEI, IKKE FOR FP'ERE, MEN FOR MANGE AV DE ANDRE!). |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolute Beginner
|
Om en eller annen norsk kjendis hadde laget seg blogg primært for å fortelle om sitt personlige engasjement, og deretter koblet det mot sin gode venn, og værsågod, her kan du donere til kreftsaken (og endatil henge ut en eller annen nisse som er slem, ekstrabonus!) hadde jeg ikke likt det noe bedre nei. I alle fall ikke om forslaget stammet fra kreftforeningen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
dET HAR DU SIKKERT RETT I. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Permakulturell
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Denne saken må da være et ypperlig eksempel å trekke frem i IKT-undervisningen om kildekritikk?
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Men det at de har vært uryddige, gjør at motparten bare kan avfeie det med "nok en konspirasjon, alt er løgn og bedrag." Synd.
|
|
|
#11 |
|
This is normal!
|
Nettopp. Det er veldig synd.
|
|
|
|
#12 |
|
Leser
|
Jeg må innrømme at jeg tenker du er en av de som har gått rett "i fella" i forhold til slik "enten er du med meg eller mot meg"-retorikk.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Hun avfeide det jo før det ble "avslørt" at er reklamebyrå var involvert. "hylekoret med skuespillere, kommentatorer og venstrevridde - lik og del!" kom før. Hadde det ikke vært et reklamebyrå å henge det på hadde det vært partitilhørighet. Hadde det ikke vært det hadde det vært yrke.
|
|
|
#14 |
|
Hertuginne
|
Nemlig. Og det er så dumt når kampanjen i utgangspunktet var så bra. Dumt å snuble på en sånn liten greie.
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg syns han bevegde seg i et grenseland, og tonen og det faktiske innlegget i innlegget var VELDIG "Nå er jeg så indignert at jeg spontant bare styrter til tastaturet og hamrer løs, jeg tok bare en kjapp telefon til NOAS først".
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg tror det er lett å lande på at et grensetilfelle som dette er "innafor" fordi vi liker avsender og misliker den kampanjen går ut over.
|
|
|
#17 |
|
Librocubicularist
|
Eg har tenkt mykje på dette eksempelet. Og synest det er eit godt eksempel! Eg ville ikkje støtta ein slik aksjon, fordi eg ikkje er einig i det. Og dersom Tenkt AP-minister la dette fram med "Statsbudsjett krever prioriteringer, og vi prioriterer på bakgrunn av politisk ønske om å ikkje støtte Alternativ til abort, fordi vi er grunnleggjande ueinige i kva organisasjonen står for. Det er beklagelig for dei som er politisk ueinige i sak og brukarar av tilbodet, men sånn er det", så vikle eg stilt meg spørjande. Viss Tenkt AP-statsråd derimot stilde seg opp og latterliggjorde brukarane av tilbodet og brukte SoMe til å peike og le og erte dei som syntest det var eit vanskeleg val, då ville eg forstått Mia Gundersen sitt tenkte engasjement, skølv om eg ikkje var einig i saken.
|
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 24-11-16 kl 09:48. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg tror nesten ALLE hadde vært kritisk til budskapet.
|
![]() |
|
|