|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Drikkes det alkohol på julaften? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
51 | 22,47% |
Ja, de fleste tar seg et glass eller to |
123 | 54,19% |
Ja, men jeg og/eller min bedre halvdel gjør det ikke |
38 | 16,74% |
Annet (spesifiser gjerne) |
10 | 4,41% |
Julebrus, juleøl, julemust og brokkoli |
5 | 2,20% |
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?
Jeg har vokst opp med en far som aldri var edru. Han var nok heller aldri full, men han var som sagt aldri edru. Jeg måtte bli voksen og oppleve andre voksnes "sunne" alkoholbruk før jeg skjønte at faren min var alkoholiker. For meg var det normalen. I ettertid ser jeg at det var helt uansvarlig å la faren min ha ansvar for barn. Jeg tenker derfor at barns "der og da"-opplevelser ikke nødvendigvis er så veldig relevant.
![]() |
![]() |
#2 |
villende
|
Utfordringen er vel at slike personer uansett ikke er mottakelige for noen som helst form for korreksjon fra andre, verken egne barn eller reklamefilmer. At filmene kan ha en funksjon for barn som lever under slike forhold, kan jeg se. Men jeg ville også tro at det å se hvordan andre har det også har noe for seg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Skalvise.
![]() |
#4 |
can-jur
|
Jeg synes dette beskrive godt hvorfor dette egentlig er et håpløst tema å diskutere. Hadde jeg drukket mengdene beskrevet har ville jeg sannsynligvis sovnet i en stol og måtte bæres hjem.
![]() |
![]() |
#5 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg og foreldrene mine delte en flaske vin til maten.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
Samme her. Bittelitt dessertvin etterpå, bittelitt fordi glassene var små.
![]() |
#7 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Fasit: Eldstesønn hadde lest at champagne og pinnekjøtt va gode greier, så vi åpnet en halv prosecco, og jeg drakk ett glass til maten, han drakk tre slurker og fortsatte med pepsi max.
![]() |
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Halvannet glass champagne og ett glass dessertvin her.
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Vi delte en juleøl, og tok en akvavit etter middag. Det er vanlig for oss og helt fint.
![]() |
#11 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Fasit her: Mannen, mamma og jeg delte en flaske champagne til middagen. Pappae er avholds så han drakk farris og god eplejuice. Da kidsa var i seng i elleve-tiden skulle egentlig manende og jeg åpne en flaske vin men ble mer fristet av farris siden vi rett og slett var veeeeldig mette.
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Fasit her og da
![]() |
#13 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Aner ikke hvor mye de forskjellige drakk her, men av drikkevarer som ble satt klart er det nå tre juleøl og en julemunkholm mindre, og den halve akevittflasken fra 2012 er halvfull, så tipper to glass ble drukket, som vanlig.
![]() |
#14 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Svarte "annet", for å si "de fleste" blir feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg drikker ikke alkohol julaften, men vi har øl, vin og en akevitt til maten for de som vil ha. Stort sett drikkes det brus, farris og vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg digger denne tråden. Her får alle fortelle hvor lite de drikker på julaften. Yay, liksom.
![]() |
#18 |
Tittel og tittel....
|
De som vil kan jo fortelle at de drikker mye også da. Spørsmålet er jo om det drikkes alkohol på julaften. Jeg drikker aldri alkohol på julaften, det har jeg aldri gjort, ikke før jeg fikk barn heller. Så mitt valg om å ikke drikke på julaften har ingenting å gjør med at jeg har barn iallefall.
![]() |
#19 |
Truth is in the x-files
|
![]() |
|
|