|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetHar en porsjon tomatsuppe, men to som skal spise. Tips til hvordan jeg kan servere ved for å gjøre den til et helt måltid? Egg og nudler kan jeg selvsagt ha oppi, men noe mer eller annet?
|
|
|
#2 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet
I stedet for å spise den som suppe kan du bruke den som saus (må evt tyknes litt), ha i pasta, stekte grønnsaker, pølsebiter eller små kjøttboller, kanskje en skvett fløte.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
God idé, begge deler! Den har en skvett fløte i seg allerede.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetHa pannekaker til. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetDet ble luksuspannekaker til suppa.
|
|
|
#7 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetLagde suppe i går, utmerket til å tømme kjøleskapet. Hadde i løk, hvitløk, gulerøtter, vårløk, gul og rød paprika, tomatpure, knuste tomater, litt fond og krydder. Stekte biter av bayonneskinke til pluss mais, egg og focaccia.
|
|
|
#8 |
|
Trøtt
|
Vi fant igjen en POSE juleøl fra 2016 i romjula. SOm gikk ut på dato i fjor høst. Men den smaker like greit, så nå skal jeg vel slite med en juleøl hver fredag fram til påske.
|
|
|
#9 |
|
Fjellpiper
|
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetSå flinke dere er! Inspirerende å se hva andre finner på. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
VeloppDragen
|
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetJeg har kjøpt kyllingfilet på tilbud - det er jo viktig å hjelpe butikken med restene sine også.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetFant en rull med ferdig pizzadeig innerst i kjøleskapet som hadde ligget der siden før jul, som gikk ut på dato 3.januar. Lagde pizza til kvelds, og deigen funket perfekt!
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetVi spiste siste julekake i går. I dag blir det pinnekjøtt fra julaften (riktignok frosset).
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetI dag er det restebonanza. Fiskegrateng for de mer tradisjonelt anlagte varmes, jeg steker potetene som er igjen i biter, råkostrestene skal syltes for å bli litt mer asiatisk, ribberestene skal freses opp med koriander, chili og hoi sin. Den indiske hønsegryten skal varmes. Jeg spanderer bare noen tortillalefser, siden alt kan spises som taco.
|
|
|
#14 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetGrønnkålgrateng ble lagd av en pose snittet grønnkål (gått ut på dato, men så ok ut etter å ha blitt inspisert), ble smørkokt i vann med en god klikk smør mens jeg skar opp kokte, kalde poteter fra i går. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
~~~~~~~
|
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetI går gikk siste rest av ribbe og pølse til middag, det ble mao lapskaus, med lunsj til Frøkna i dag på skolen.
|
|
|
#16 |
|
Fjellpiper
|
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetKassen med klementiner i matboden ble tatt opp og inspisert i dag. 6 klementiner var dårlige og ble kastet, resten har jeg vasket og skåret opp og holder akkurat nå på å koke marmelade av. Det har jeg aldri gjort før, så jeg er spent på resultatet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Rockesøster
|
Her har jeg et tips, syltede skiver av klementin er så godt og lekkert. Kan brukes på skiva, til kaker og desserter og til ost.
|
|
|
#19 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet7,5 dl kremfløte og to beger med seterrømme (alle tre gikk ut på dato like etter nyttår) ble ingredienser til en boks med hvitløkssmør og pannekaker. NAM!
|
|
|
#20 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetTrang økonomi (bil gikk ikke gjennom EUktr og må fikses osv, veldig typisk mye på en gang) har gjort at nå blir det virkelig tømme fryseren tid. Laget middagsplan for kommende tre uker og trenger kun kjøpe hovedingrediensen til to av de. Fornøyd!
|
![]() |
|
|