|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Skal du på ferie i utlandet i sommer? | |||
| Nei, jeg skal ha ferie i Norge |
|
167 | 86,98% |
| Ja, i Norden i tråd med reiserådene |
|
16 | 8,33% |
| Ja, i et land/område som er utenom reiserådene, men jeg går i karantene etterpå |
|
1 | 0,52% |
| Ja, i et land/område som er utenom reiserådene, og jeg dropper karantene |
|
0 | 0% |
| Brokkoli |
|
8 | 4,17% |
| Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Jeg synes det blir enklere å foreta valg når jeg stiller stiller en del spørsmål til meg selv, samtidig som tenker at dette ikke handler om meg og mine behov. For meg er dette et spørsmål om solidaritet og fellesskapets beste, og med fare for å virke romantiserende idealistisk, så kjenner jeg faktisk på et sterkt ønske om å bidra til å bekjempe dette faenskapet som pandemien utgjør. Det er så mye som blir uviktig i forhold til denne globale trusselen, og selv om råd og veiledninger fra regjering og fagpersoner i fhi gradvis går i retning av et åpnere og mer utadrettet samfunn, så betyr ikke aksept nødvendigvis oppfordring. Ja, det er lov. Men er det lurt? Hva kan konsekvensene bli hvis jeg velger a eller b? Risikerer jeg å utsette andre for fare? Hvor nødvendig er det å foreta - i dette tilfelle - reisen? Hva og hvem bør jeg ta hensyn til? Individ eller samfunn? Osv. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)vi drar ikke utenlands i år. Dana Cup ble avlyst, og turen Lillebror og jeg skulle ta på slutten ferien rakk jeg aldri å bestille før landet stengte ned i mars.
|
![]() |
|
|