|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Epikur
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Og teskje...
|
|
|
#125 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)DM er nok fremdeles så blendet av den knalle vogna at hun ikke kan tenke klart.
|
|
|
#126 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)
Vognblindhet er ellers altså en helt godkjent årsakt til forbigående tankebesvær og lettgradig demens.
|
|
|
|
#127 |
|
Live and let live
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Ja errugærn, helt umulig å tenke på noe annet.
|
|
|
#128 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Nei, kan vi ikke snakke om deg litt til?
|
|
|
#130 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Jeg kjenner at det hele er litt kvalmende:
Tar vare på dem? Greit nok, de fortjener ikke trusler og slike ting, som de påstår de får. Men ta vare på? De burde vært på teppet for lengst, bukket og skrapet, ikke gjort til ofre. :grr:
|
|
|
#131 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Ja, flott kronikk! Grusomt sann, og nådeløst klar.
|
|
|
#133 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Kronikken til Anne Holt var veldig bra. Jeg må si meg enig i at det er klart tragsik og forkastelig hvordan ambulansepersonellet opptrådte, men verre er det faktisk hvordan det hele er blitt håndtert i ettertid. Å beklage at noen har reagert er ingen beklagelse i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG) |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Leste det akkurat, samt at det nå ikke er første gang det skjer.
|
|
|
#136 |
|
Ekvilist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Slik saken fremstilles i media ser dette ut til å være en fryktelig stygg og grotesk sak. Kvalmende!
|
|
|
#137 |
|
Leser
|
Jeg vet ikke om du tenker på denne spesifikke saken eller rent generelt? Generelt sett vil jeg si at jeg er enig, det kan være en historie man ikke vet noe om. Men i denne spesifikke saken? Jeg tror ikke det. Det var jo ikke en person, men to. Jeg tror sjangsen for at to ambulansearbeidere støter på den ene personen som har voldtatt dem begge er veldig liten.
|
|
|
#138 |
|
Ekvilist
|
Jeg skriver "rent hypotetisk og på generelt grunnlag" - så nei - jeg sier ingenting om denne saken. Poenget mitt er at det kan være ting vi ikke vet om, og at media ofte er med og skaper en slags opphetet lynsjestemning uten at folk har hele bildet klart for seg - og opplysninger fra begge parter. Jeg ønsker ikke å trekke noen klare konklusjoner om rasisme, det ene eller det andre før jeg vet litt mer. Men som sagt, saken høres fryktelig stygg ut.
|
|
|
#139 |
|
Borte
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Jeg er helt overbevist om at det er aspekter ved saken som ikke kommer frem. Men som flere skriver så er saken stygg likevel og Ullevål innrømmer nå at det ble gjort feilvurderinger da mannen ble liggende igjen.
|
|
|
#140 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)De tingene som "kan" skje er som tatt fra et eventyr.
|
![]() |
|
|