Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ambulanse nektet å ta med seg voldsoffer (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 10:57   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Greit nok, men uansett hvordan jeg vrir og vender på hjernen min for å finne hypotetiske "årsaker" til at ambulansepersonellet gjorde som de gjorde, så finner jeg ingenting som rettferdiggjør at de unnlot å undersøke ham, i tillegg til å skjelle ham ut.

Jeg greier heller ikke å finne en eneste slik hypotetisk årsak. Og det bunner nok i at jeg etterhvert er blitt kjent med mange folk som ikke er hvite og hører og ser hva de blir utsatt for til daglig. Jeg vet hvordan etikken kan forsvinne ut bakdøra på pressede arbeidsplasser og jeg tror ikke det er uten grunn at infofolk jeg kjenner som jobber i politiet åpent erkjenner at de har et holdningsproblem internt. "De ser en somalier, tenker svarting, khatmisbruker, kriminell og værer trøbbel", som en venninne av meg sa forleden. Problemet er at de også værer trøbbel når de treffer min venn H, som studerer juss, sitter i fylkesstyret i en organisasjon, jobber masse frivillig (i tillegg til sin lønnede ekstrajobb). Jge blir helt panisk av angst over at så mange jeg kjenner står i akutt fare for å bli forlatt når de trenger hjelp og risikerer å bli skjelt ut fremfor å bli hjulpet.

Jeg er personlig veldig trygg på at jeg og mine hvite venner vil få denne hjelpen. Det finnes institusjonell rasisme i Norge og den forfektes av politi, helsepersonell og folk innen barnevern og NAV...

Gammel 11-08-07, 00:03   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt overbevist om at det er aspekter ved saken som ikke kommer frem. Men som flere skriver så er saken stygg likevel og Ullevål innrømmer nå at det ble gjort feilvurderinger da mannen ble liggende igjen.

Jeg kan ikke hjelpe for å tenke at ambulansepersonellet oppførte seg slik fordi de trodde de skulle slippe unna med det. Og om det skyldes rasisme eller hva, så tror jeg ikke de ville kalt meg en gris om jeg lå der og tisset. Det ville de bare ikke gjort.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 00:04   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De tingene som "kan" skje er som tatt fra et eventyr.

Gammel 11-08-07, 00:12   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

De tingene som "kan" skje er som tatt fra et eventyr.

Tenker du eksemplene mine? Jeg har selvsagt satt det på spissen, for å få fram poenget. Men at det er spesielt eventyraktig - det vet jeg ikke. Jeg vet om flere mediesaker med full lynsjestemning, hvor svært mange (og særdeles viktige) aspekter ikke kom fram i media. Eksempelvis i Svanhildsaken.

Gammel 11-08-07, 00:19   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg vet om flere mediesaker med full lynsjestemning, hvor svært mange (og særdeles viktige) aspekter ikke kom fram i media. Eksempelvis i Svanhildsaken.

Greit nok, men uansett hvordan jeg vrir og vender på hjernen min for å finne hypotetiske "årsaker" til at ambulansepersonellet gjorde som de gjorde, så finner jeg ingenting som rettferdiggjør at de unnlot å undersøke ham, i tillegg til å skjelle ham ut.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 01:31   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men det kan jo være fordi du ikke kjenner historien fra innsiden?

Gammel 11-08-07, 08:38   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, men det kan jo være fordi du ikke kjenner historien fra innsiden?

Jeg syns det er hårreisende at endel i denne tråden tydeligvis faktisk mener det finnes situasjoner hvor det er OK for profesjonelt medisinsk personell å skjelle ut skadede mennesker på måten som er kommet frem i media i tillegg til å ikke undersøke dem.

Gammel 11-08-07, 11:12   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner faktisk at jeg blir lei meg hvis mitt innspill i debatten oppfattes som om jeg rettferdiggjør utskjelling av en som ligger nede, eller det å forlate en person som trenger hjelp. Da må jeg ha forklart meg ufattelig dårlig. Jeg har flere ganger sagt at jeg ut i fra det som kommer fram fra media synes det høres ut som en fryktelig stygg sak. Det jeg ikke ønsker å være med på uten videre (jeg kan tenke mitt, men jeg ønsker ikke rope det høyt før jeg vet litt mer) er dette med rasisme etc.

Gammel 11-08-07, 11:17   #9
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kjenner faktisk at jeg blir lei meg hvis mitt innspill i debatten oppfattes som om jeg rettferdiggjør utskjelling av en som ligger nede, eller det å forlate en person som trenger hjelp. Da må jeg ha forklart meg ufattelig dårlig. Jeg har flere ganger sagt at jeg ut i fra det som kommer fram fra media synes det høres ut som en fryktelig stygg sak. Det jeg ikke ønsker å være med på uten videre (jeg kan tenke mitt, men jeg ønsker ikke rope det høyt før jeg vet litt mer) er dette med rasisme etc.

Aha, nei. Jeg er enig med deg i at det ikke nødvendigvis er rasisme (selv om jeg tror det), problemet slik jeg ser det er det er like ille uansett.

Gammel 11-08-07, 01:41   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Fyren hadde hjerneblødning etter å ha blitt banket opp, det medisinske personellet gjorde, uansett hvordan man snur og vender på det, ikke den jobben de skal gjøre i vurdering av pasienten. Uansett hvilken hypotetisk grunn som kan ligge bak, så kan det ikke rettferdigjøre at de ikke gjorde jobben sin. Skulle de ha truffet på et menneske som de har en historie med som tilsier at de ikke klarer å utføre jobben sin - så ville jeg finne det naturlig at de kaller inn en annen ambulanse for å overta jobben.

Uansett hvilken jobb vi har så kan vi treffe på personen som vi har en ubehagelig forhistorie med - vi kan ikke la være å gjøre jobben vår, men vi kan trekke oss og be en kollega overta. (dersom det i forhold til tidsaspektet er forsvarlig)

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 01:35   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, for de har jo begge blitt voldtatt av han.

Gammel 11-08-07, 01:46   #12
Frantzen
Passiv

Standard

Det er både vel og bra at flere forsøker å se saken fra andre sider enn de mest innlysende. Det er det som skaper en god debatt. Men jeg kan ikke med min aller beste vilje (og den er ganske god, altså) klare å se at det er noen forhold overhodet som skulle tilsi at det var medisinsk eller moralsk forsvarlig å reise fra denne livstruende skadde mannen.
Når Miss Norway i tillegg beskriver hvordan mannens reaksjoner var tydelige indikasjoner på skader i hjernen så er det hele skremmende.
Ullevål sykehus går nå i tillegg ut med en uforbeholden innrømmelse av feilreaksjon.

Dette synes ikke jeg er en sak som krever så stor debatt. Den krever bare reaksjoner.

Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 11:53   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Nei, for man kan ikke stole på vitnene.

Gammel 11-08-07, 12:01   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, for man kan ikke stole på vitnene.

nettopp. og man kan vel heller ikke stole paa alle de opptakene som ble gjort paa mobil ... sikkert bare oppspinn alt sammen

skikkelig "ekkelt" aa lese hva noen faar seg til aa si i denne traaden. selvfolgelig skal man alltid vaere kritisk til hva media rapportere men er staar jo mange vitner frem aa sier hva som skjedde pluss at mange filmet med kamera ...

grusom sak, jan vardoen skriver ogsaa en fint innlegg i aftenposten i dag, finner det desverre ikke ....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 12:04   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og for dem som fremdeles tror at jeg forsvarer oppførselen til dem som lot ham ligge igjen - jeg gjør selvsagt ikke det. Jeg svarte på glitter sitt innlegg som sa hun ikke kunne finne en eneste hypotetisk årsak til det som skal ha skjedd. Det at det kan ligge ting og ulme som vi ikke vet om, betyr selvsagt ikke at de skal la et skadet menneske ligge igjen. Jeg har sagt det før, men det er tydeligvis noen som ikke har fått det med seg.

Gammel 11-08-07, 12:09   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

I denne spesifikke saken vet vi veldig mye om hva som har skjedd ettersom det er vitner og alle vitnene sier det samme. Vi kan selvfølgelig ikke uttale oss om det bakenforliggende motivet hos ambulansepersonalet, men vi kan etter min mening utmerket godt danne oss et bilde av oppførselen deres og om oppførselen akseptabel/etisk/straffbar/whatever.

I tillegg så har Ullevål gått ut og bekreftet historien til vitnene, etter mye om og men.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg svarte på glitter sitt innlegg som sa hun ikke kunne finne en eneste hypotetisk årsak til det som skal ha skjedd.

Det var ikke det jeg sa. Jeg sa jeg ikke kunne finne en eneste hypotetisk årsak som kunne rettferdigjøre oppførselen. Og siden jeg trodde det var det du svarte på, så trodde jeg at du og andre mente at det fantes situasjoner hvor slik oppførsel var mer eller mindre akseptabel.

Gammel 11-08-07, 15:17   #17
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hvordan man kan få seg til å tro at folk som er litt forsiktige med å konkludere med rasisme som årsak dermed synes at oppførselen til ambulansepersonalet var grei. Det er jo to forskjellige ting.

Min 62 år gamle hvite bestemor fikk heller ikke hjelp av ambulansen. Hun kastet opp blod og døde senere en smertefull død på sykehuset da hun til slutt kom seg dit. Altså vet jeg at uakseptable ting skjer uten at det handler om hudfarge.

Jeg synes at vi gjør alle en stor urett ved å hive oss på rasisme-stemplingen før vi virkelig vet hva problemet handler om. I saker som dette, som handler om liv og død, så er det ekstremt viktig å ha korrekt problemdefinisjon så man faktisk gjør noe med problemet. Kanskje er det rasisme. Kanskje er det en kombinasjon av flere uheldige forhold i tillegg til uegnethet. Kanskje er det noe vi ikke vet om som førte til at ambulansepersonalet etter 10 års tilsynelatende uproblematisk erfaring i yrket plutselig opptrådte så til de grader uegnet. Vi vet ikke.

Jeg vet at en del ambulansesjåfører sliter med alkoholmisbruk, psykiske reaksjoner og at det er en del selvmord i denne gruppen. Jeg vet at de utsettes for store psykiske påkjenninger regelmessig. Jeg vet at de noen steder har startet med samtalegrupper, der de før taklet vanskelige opplevelser der man f.eks. har måttet plukke kroppsdeler fra barn etter ulykker, ved å ta med den som sleit ut på en fyllekule. Det var oppfølgingen. Jeg vet også at de kommer opp i truende situasjoner ganske ofte. Jeg synes ikke at det er så vanskelig å forestille meg at noen i det yrket kan tilte og foreta grove feilvurderinger. Uakseptabelt er det selvsagt uansett. Og nettopp derfor er det viktig å finne ut av dette på en ordentlig måte. For å fikse problemet og ikke det vi antar er problemet.

Jeg mener jeg leste et sted at denne mannen var en de hadde dårlig erfaring med. Ikke dermed sagt at ikke han skal ha hjelp når han trenger det.

Men dersom det stemmer, og dersom han tilsynelatende ikke var så dårlig som han viste seg å være og ambulansesjåføren i tillegg selv ikke var helt stabil, så kan dette handle om flere omstendigheter enn kun rasisme.

At ambulansepersonalet ikke burde ha vært på jobb den dagen er ganske åpenbart. Måten de opptrådte på er helt forkastelig. At de generelt sett er rasister vet vi strengt tatt ikke så mye om på nåværende tidspunkt, selv om det er nærliggende å tenke i de baner.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 16:21   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg mener jeg leste et sted at denne mannen var en de hadde dårlig erfaring med. Ikke dermed sagt at ikke han skal ha hjelp når han trenger det.

Sagt av en anonym person og sporenstreks tilbakevist.

Takler ikke folk jobben sin slik at det får ut over andre, så får de nesten revurdere yrket sitt,

Gammel 11-08-07, 16:43   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gjerne berømme Sitrons knallharde antirasistiske holdning i denne tråden. Det er forbilledlig at noen faktisk er prinsippfaste og ikke luller seg inn i "neiiiida, det var sikkert ikke rasisme, de hadde sikkert bare en dårlig dag, kanskje han lignet på noen de kjente som hadde vært kjip...." Det finnes ingen unnskyldning i verden for hvordan de ambulansefolkene oppførte seg og jeg blir litt av de som forsøker å gå inn i hodene på ambulansefolkene og vil forstå HVORFOR de handlet som de gjorde. De handlet som rasistiske svin, og det spiller ingen rolle om de mente de hadde en "god" eller "logisk" grunn til det eller ei. Og det finnes vitner. Det får være måte på "den ene side og den andre side". Noen ganger må man bare bestemme seg for hva man synes. Punktum. Og 30-40 vitner holder for meg. :naiv og lettlurt:

Det var mange som mente at det sikkert var en god grunn til at norske jøder ble deportert også.

Jeg marsjerer gjerne ved siden av Sitron i kampen mot antirasisme og lurvete holdninger til folk som ikke ligner oss selv.

Sist redigert av Harriet Vane : 11-08-07 kl 16:52.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 16:43   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg vil gjerne berømme Sitrons knallharde antirasistiske holdning i denne tråden. det er forbilledslig at noen faktisk er prinsippfaste og ikke luller seg inn i "neiiiida, det var sikkert ikke rasisme, de hadde sikkert bare en dårlig dag, kanskje han lignet på noen de kjente som hadde vært kjip...."

Jeg marsjerer gjerne ved siden av Sitron i kampen mot antirasisme og lurvete holdninger til folk som ikke ligner oss selv.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.