|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Krig i Europa i 2022?
Ja, den har definitivt bitt dem i rumpa, den uttalelsen der.
|
|
|
#122 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hvis jeg fjerner den siste setningen der, så ser jeg at Maverick og Carl I. Hagen er helt enige. Det så jeg ikke helt komme.
|
|
|
|
#123 |
|
Nærmer seg
|
Donald Trump, mente at USA burde gjøre det samme i Mexico...
|
|
|
#125 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Nå får jeg det til å skli fullstendig ut - men hvorfor i all verden mener Trump dette? Fordi det bor så mange amerikanere i Mexico? Det er vel snarere motsatt; at det er så mange mexicanere/latin-amerikanere i de grenseområdene mot Mexico at USA burde avstå fra landområdene selv.
|
|
|
|
#126 |
|
Trøtt
|
Preben Longherin?
|
|
|
#130 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Krig i Europa i 2022?Prinsippet gjelder jo både om Ukraina og Georgia senere skulle møte kravene for medlemskap, og for Finlands og Sveriges frihet til må lege allianse, så det er på ingen måte tomme prinsipper.
|
|
|
#131 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er ikke så enkelt. Disse landene har hatt svært varierende grenser. Jeg var på utveksling til Ungarn tidlig på 90-tallet, og bodde i vertsfamilie hvor «bestemoren» min akkurat var blitt Ukrainer. Det fiffige var at hun hadde bodd i akkurat samme by i hele sin levetid, men var nå på sin fjerde (eller femte?) nasjonalitet. Selv regnet hun seg som ungarer, for det var landet hun var født i.
|
|
|
|
#132 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Krig i Europa i 2022?Ja, det stemmer nok sikkert også. Generelt mange i regionen som har sett huset sitt nytte nasjonalitet en del ganger de siste hundre årene. Men når grensen er der og er anerkjent, så ER den jo det.
|
|
|
#133 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil vel påstå at landegrenser er svært lite statisk sånn til vanlig. Ta f.x Krimhalvøya som plutselig ble Ukrainsk etter å ha vært Russisk siden 18-hundretallet en gang, Jugoslavia, Tsjekkoslovakia, en haug justeringer i Afrika pluss noen nye eller der også. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Krig i Europa i 2022?Ja, det er ikke statisk, men når de engang er anerkjent, så er de jo det. (Krim er litt spesielt, vil jeg si).
|
|
|
#138 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Textrovert
|
Sv: Krig i Europa i 2022?Jeg prøver virkelig å følge med, men jeg tror at hjernen min går inn i "Divine 10 år som er redd for atomkrig"-modus, for selv om jeg skjønner det som blir sagt i nyheter/podcast/diskusjoner der og da, så klarer jeg ikke å holde på informasjonen. Jeg tror hjernen kobler ut av gammel vane, rett og slett.
|
![]() |
|
|