|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådI nabo"byen" her (jeg nekter å kalle både det her, og der for en by. For det er ikke en by, enkelt og greit) så var det for noen år siden kjempekrangel om et jækla tre. Folk ble skikkelig uvenner, over det treet. Jeg er litt usikker på hva som egentlig skjedde med det, mulig veien ble smalnet inn, så treet kunne overleve.
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg har nok mange upopulære meninger, det meste går på at jeg kjenner på kroppen at vi som har barn med utfordringer må tåle veldig mye kritikk og kommentarer på hvordan vi gjør ting, og får gode råd enten man vil eller ikke. Og at det hele tiden er et søkelys på at vi MÅ jo gjøre noe galt.
![]() |
![]() |
#4 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unpopular opinion-tråd
Neste gang synes jeg du skal svare sånne folk. Så de blir satt på plass.
![]() |
#5 |
Ad astra
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådMin mening er at en del av de som har skrevet om sine holdninger i denne tråden virkelig bør gjøre en jobb med å gå i seg selv og øke toleransen ovenfor andres utfordringer.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådOg så er det uansett vanskelig å pakke bort at Roald Dahl var både en fantastisk, morsom forfatter OG litt av en kødd.
![]() |
#7 |
Klare sjøl
![]() Sv: Unpopular opinion-trådSensitivelesere skal gå gjennom de bøkene til R.D.
![]() |
#8 |
Klare sjøl
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg fant en barnebok her hjemme som jeg hadde som barn, og der stod det " lillebroren til Per er mongoloid" og den hadde gammelt språk så den kastet jeg. Husker ikke forfatter eller tittel. Ingen spesielt kjent forfatter.
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJa, det er noe veldig annet å stryke "negerkonge", enn å bytte ut "tykk" med "enorm". Jeg kan ikke forstå at det er en forbedring, heller, og det er jo heller ikke vedtatt. Men på engelsk endrer de fra "enormously fat" til "enormous", og det synes jeg er mer forståelig.
![]() |
![]() |
#10 |
Shake it out!
|
Mens jeg på engelsk ville ha endret det fra «enormously fat» til «fat».
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
Jeg er enig i det. Men jeg lurer på om det er fordi "enorm" ikke trenger å bety fet i det hele tatt. Altså på den måten at noe kan være stort, men ikke fet likevel? En bodybuilder, f eks? Jeg synes fremdeles ikke det er en veldig god endring, men jeg kan se at "enorm" kan være mer nøytralt.
![]() |
![]() |
#12 |
Shake it out!
|
Muligens. Men en som er overvektig vil nok tenke at det er snakk om fedme og ikke muskler uansett.
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
Jeg tror nok det er behåringshemmet.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådMan får vel bare utsette pubertet, ikke gjøre irreversible endringer, før man er 18?
![]() |
![]() |
#15 |
Shake it out!
|
I USA får man endre. Dette var i amerikansk kontekst. I Norge er det strengere ja.
![]() |
#16 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Kortere reisetid er en effekt av Follobanen, ikke en årsak. Årsaken er at det trengs plass til mer tog for gods og folk, sørøstfra og inn til Oslo, og det var det ikke plass til uten å bygge en tunnell et eller annet sted. Eventuelt rive en masse bebyggelse på østsiden av Bunnefjorden/Oslofjorden. Eller doble bredden på veiene inn til Oslo, for å få plass til flere biler, trailere og slikt. Det ville også vært kjekt, ja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kom ut av tellinga.
|
Ja. Jeg synes egentlig at jeg er ganske forståelsesfull, men jeg er for gammel og treig til å få det til umiddelbart. Jeg er ikke transfobisk fx, men jeg skjønner likevel ikke alt. Og jeg synes det er feil at jeg skal måtte definere meg som noe annet (aka cis kvinne) enn det jeg alltid har vært (altså bare kvinne) bare fordi andre vil være noe annet. Eller at man må si person som menstruerer fx. For meg er det helt teit å si. Og når noen sier at de bruker de/dem pronomen - det er helt uten betydning. For når jeg snakker med deg sier jeg «du» og du sier «jeg». Når jeg snakker OM deg kan det da ikke spille så stor rolle om jeg kløner litt? Du hører det jo ikke likevel.
![]() |
#18 |
♡
|
Jo, og derfor er jeg i mot at unge mennesker får behandling uten en lang utredning og myndig alder.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådÅ endre barnelitteratur og voksenlitteratur blir to veldig ulike saker. Ingen har vel noensinne ment at et barn tar skade av å lese ordet, men litteraturen er med på å normalisere det. Og jeg synes man bør lytte til de som vet hvor skoen trykker, i de fleste tilfeller.
![]() |
![]() |
#20 |
Shake it out!
|
Ja. Jeg er jo ikke uenig. Egentlig. Og har barn som kjenner på hvor den skoen trykker. Yngste sier han ikke vil til USA pga alt for triggerhappy politi mht fargede.
![]() |
|
|