Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-24, 10:58   #121
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Det sies at det er fan-edits på TikTok som vil avgjøre
Nå går «Coconut-Kamala remix» som en farsott på klokkeappen.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-24, 21:20   #122
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Er allerede minst en stor bruker (75000 følgere) som heter SwiftiesforKamala.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-24, 10:43   #123
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg tror Biden trakk seg for seint til at demokratene vinner valget. Konservative USA trenger lenger tid enn 4 mnd til å stemme frem en mørk kvinne som president. Dessverre.

Hvis da ikke generasjon Z klinker til, og avgjør hele skiten. Men da tror jeg Taylor Swift må på laget, og hun uttaler seg vel lite om politikk.

Jeg tror ikke de trenger å overbevise de konservative for å vinne. Det de trenger er å overbevise er swing voters i en håndfull stater. (Tror feks. Biden vant med rundt 20 000 stemmer i Wisconsin i 2020.)

Det blir veldig interessant å følge og jeg tror det blir vanskelig å spå basert på meningsmålinger, dersom det forblir jevnt og valget avgjøres av ca 100 000 stemmer fordelt på 5(?) stater. Jeg heier på Kamala og er veldig spent på hvem hun velger som VP.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-24, 15:48   #124
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

For noen dager siden proklamerte DT at USAeren ikke trenger å stemme omigjen om de bare velger DT, han hvis navn ikke må nevnes. Med tanke på hva fyren hittil har gjort og sagt er det skikkelig skummelt. En av flere kilder: NYT.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-24, 18:05   #125
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Uten at jeg er noe tilhenger av han, og uten at jeg har noe kilde (bare hørt noen diskutere akkurat dette) Men har hørt at den uttalelsen er klippet. At det handlet om hvordan valget foregår, at han vil forandre slik at man må legitimere seg ved valg, og ikke poststemmer eller andre måter som man kan slå tvil om hvem som har stemt. Altså at han vil endre valgloven.

Gammel 03-08-24, 23:03   #126
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Det er mange kilder på det jeg mener han sa. Jeg klarer ikke se at de er klippet. Han har sagt så mye rart som er uomtvistet, at jeg tviler ikke på at han har sagt det.

Gammel 04-08-24, 00:18   #127
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Hørte på den siste podkastepisoden av The rest is politics (de har en episode i uka om det amerikanske valget) og jeg syntes den var veldig bra og ga meg litt håp om det amerikanske valget. Etterpå hørte jeg på den siste episoden av Ezra Kleins podkast. Han intervjuet Tim Waltz, guvernør i Minnesota og en av kandidatene til å bli visepresident, han har også fått en del oppmerksomhet fordi han beskriver Trump og Vance som weird. Det var en veldig god podkast og de snakket mest om politikk og vanlige saker, (helse, barnetrygd, barnehage etc.), ikke at demokratiet er i fare og det var bare så deilig. Waltz sa at han synes at man gir Trump for mye makt/betydning når man snakker om han og det han driver med. Han mente at det var bedre å ta det ned et hakk og det var derfor han bruker ordet weird om Trump og Vance og det de snakker om, fordi det er det der er og han vil ikke gi dem så mye oppmerksomhet, heller få folket til å se at det er keiserens nye klær, for de har ikke noe særlig å tilby velgerne, i faktisk politikk. Tenk om Kamala og hennes VP kan snu helle valgkampen og snakke om det som folk egentlig er opptatt av og få det til å dreie seg om politikk, ikke personangrep.

Ellers må jeg takke Vance og de som tok fram hans uttalelse om childless cat ladies, for instagrammen min er full av flotte katte-poster og jeg elsker det

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 06-08-24, 14:57   #128
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Se der ja, da ble det Tim Waltz som blir kandidat til å bli VP Godt valg!!

Gammel 06-08-24, 17:16   #129
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Bra valg, ja!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-24, 10:05   #130
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette ser virkelig lovende ut.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-24, 12:14   #131
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Ezra Klein kom med ny podkastepisode nå, etter valget av Tim Waltz, der han snakker litt om styrkene og svakhetene til begge partienes "ticket". Veldig interessant, anbefales.

Gammel 07-08-24, 15:36   #132
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ezra Klein er veldig spennende å lytte til.

Episoden hvor han intervjuer/samtaler med Tim Walz, er virkelig god - anbefales!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-24, 12:32   #133
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo ganske underholdende - Trump-kampanjen/mannen selv/gudene vet som benytter en liten haug AI-genererte bilder av Swifties (hvorav det ene er merket satire), pluss et ekte av en Trumpswiftie, og påberoper seg Swifts støtte.

https://www.nytimes.com/2024/08/19/u...ai-images.html

Lurer på hvordan Swift vil reagere på dette, om i det hele tatt? Eller om hun overlater det til fanskaren sin?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-24, 12:45   #134
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Dette er jo ganske underholdende - Trump-kampanjen/mannen selv/gudene vet som benytter en liten haug AI-genererte bilder av Swifties (hvorav det ene er merket satire), pluss et ekte av en Trumpswiftie, og påberoper seg Swifts støtte.

Lurer på hvordan Swift vil reagere på dette, om i det hele tatt? Eller om hun overlater det til fanskaren sin?

Jeg så en teori som gikk på at kampanjen til Harris har en plan om å slippe endorsements på strategisk planlagte tidspunkt så de de kan holde jevnt trykk og entusiasmen oppe, de ønsker ikke at alle de store kommer samtidig. Dere husker kanskje at det tok litt tid før Obama ga sin støtte, dette kan være grunnen.

Hvis Taylor Swift tenker å gi sin støtte til Harris har de nok en plan for når og hvordan for å få mest mulig ut av dette øyeblikket. Spekulasjonen går ut på at Trump prøver å tvinge frem Swifts erklæring nå slik at den får mindre effekt.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-24, 12:47   #135
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Får ikke lest. Det ser ut som om jeg har avsluttet NYT-abonnementet mitt. Dustete. Av meg altså.

Gammel 20-08-24, 12:54   #136
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Saken er omtalt i hjemlige aviser også: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...g-nok-i-haaret

Gammel 20-08-24, 13:01   #137
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Jeg så en teori som gikk på at kampanjen til Harris har en plan om å slippe endorsements på strategisk planlagte tidspunkt så de de kan holde jevnt trykk og entusiasmen oppe, de ønsker ikke at alle de store kommer samtidig. Dere husker kanskje at det tok litt tid før Obama ga sin støtte, dette kan være grunnen.

Hvis Taylor Swift tenker å gi sin støtte til Harris har de nok en plan for når og hvordan for å få mest mulig ut av dette øyeblikket. Spekulasjonen går ut på at Trump prøver å tvinge frem Swifts erklæring nå slik at den får mindre effekt.

Hvem var det som lanserte den spekulasjonen?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-24, 14:11   #138
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går det an å spørre her om alle de sære sakene som løftes i usa?
Jeg følger noen amerikanske satiregrupper på FB og der harseleres det mye med republikanere og alt det rare som sies.
Men det er særlig en historie om den republikanske visepresidentkandidaten og en sofa (?) som nevnes?
Og nå er historie om den demokratiske visepresidentkandidaten og (heste?) sæd?
Jeg har virkelig ikke mage til å Google og ikke tørr jeg stole det jeg evt finner heller….
Men en ting at slike historier verserer på so-me og som memes. Men Trump bruker jo slikt i sin valgkamp
Synes jeg ser Arbeiderpartiet gjøre noe slik…

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-24, 15:44   #139
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

(...)
Synes jeg ser Arbeiderpartiet gjøre noe slik…

Eller Høyre eller SV. FrP er jeg mer usikker på. Og Rødt, dessverre.

Gammel 20-08-24, 15:59   #140
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Vance og sofaen var en spøk(?) på X som gikk viralt. https://www.dagbladet.no/nyheter/had...-sofa/81716631
https://www.businessinsider.com/jd-v...-speaks-2024-7

Valgkampen og tilhengerskarene er et rent shitshow.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.