|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det sies at det er fan-edits på TikTok som vil avgjøre |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Er allerede minst en stor bruker (75000 følgere) som heter SwiftiesforKamala.
![]() |
#123 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
Jeg tror ikke de trenger å overbevise de konservative for å vinne. Det de trenger er å overbevise er swing voters i en håndfull stater. (Tror feks. Biden vant med rundt 20 000 stemmer i Wisconsin i 2020.)
![]() |
#124 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)For noen dager siden proklamerte DT at USAeren ikke trenger å stemme omigjen om de bare velger DT, han hvis navn ikke må nevnes. Med tanke på hva fyren hittil har gjort og sagt er det skikkelig skummelt. En av flere kilder: NYT. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
trenger lading
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Uten at jeg er noe tilhenger av han, og uten at jeg har noe kilde (bare hørt noen diskutere akkurat dette) Men har hørt at den uttalelsen er klippet. At det handlet om hvordan valget foregår, at han vil forandre slik at man må legitimere seg ved valg, og ikke poststemmer eller andre måter som man kan slå tvil om hvem som har stemt. Altså at han vil endre valgloven.
![]() |
#126 |
Lesende
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det er mange kilder på det jeg mener han sa. Jeg klarer ikke se at de er klippet. Han har sagt så mye rart som er uomtvistet, at jeg tviler ikke på at han har sagt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Boler'o?
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Hørte på den siste podkastepisoden av The rest is politics (de har en episode i uka om det amerikanske valget) og jeg syntes den var veldig bra og ga meg litt håp om det amerikanske valget. Etterpå hørte jeg på den siste episoden av Ezra Kleins podkast. Han intervjuet Tim Waltz, guvernør i Minnesota og en av kandidatene til å bli visepresident, han har også fått en del oppmerksomhet fordi han beskriver Trump og Vance som weird. Det var en veldig god podkast og de snakket mest om politikk og vanlige saker, (helse, barnetrygd, barnehage etc.), ikke at demokratiet er i fare og det var bare så deilig. Waltz sa at han synes at man gir Trump for mye makt/betydning når man snakker om han og det han driver med. Han mente at det var bedre å ta det ned et hakk og det var derfor han bruker ordet weird om Trump og Vance og det de snakker om, fordi det er det der er og han vil ikke gi dem så mye oppmerksomhet, heller få folket til å se at det er keiserens nye klær, for de har ikke noe særlig å tilby velgerne, i faktisk politikk. Tenk om Kamala og hennes VP kan snu helle valgkampen og snakke om det som folk egentlig er opptatt av og få det til å dreie seg om politikk, ikke personangrep.
![]() |
#128 |
Boler'o?
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Se der ja, da ble det Tim Waltz som blir kandidat til å bli VP
![]() |
#129 |
audio, video, disco
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Bra valg, ja!
![]() |
#130 |
Earthling
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Dette ser virkelig lovende ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Boler'o?
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Ezra Klein kom med ny podkastepisode nå, etter valget av Tim Waltz, der han snakker litt om styrkene og svakhetene til begge partienes "ticket". Veldig interessant, anbefales.
![]() |
#132 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Ezra Klein er veldig spennende å lytte til.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Dette er jo ganske underholdende - Trump-kampanjen/mannen selv/gudene vet som benytter en liten haug AI-genererte bilder av Swifties (hvorav det ene er merket satire), pluss et ekte av en Trumpswiftie, og påberoper seg Swifts støtte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg så en teori som gikk på at kampanjen til Harris har en plan om å slippe endorsements på strategisk planlagte tidspunkt så de de kan holde jevnt trykk og entusiasmen oppe, de ønsker ikke at alle de store kommer samtidig. Dere husker kanskje at det tok litt tid før Obama ga sin støtte, dette kan være grunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Lesende
Får ikke lest. Det ser ut som om jeg har avsluttet NYT-abonnementet mitt. Dustete. Av meg altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Saken er omtalt i hjemlige aviser også: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...g-nok-i-haaret
![]() |
#137 |
|
Hvem var det som lanserte den spekulasjonen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
can-jur
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Går det an å spørre her om alle de sære sakene som løftes i usa?
![]() |
![]() |
#140 |
Tatt på
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Vance og sofaen var en spøk(?) på X som gikk viralt. https://www.dagbladet.no/nyheter/had...-sofa/81716631
![]() |
|
|