|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julen 2025Jeg pleier å variere julemiddagene, og er ikke særlig begeistret for tradisjonell, norsk julemat, så i år har jeg bestemt at julemiddagen blir en boeuf bourguignon. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julen 2025
Vi lager masse boeuf til julaften, også har vi med restene i 1.juledagskalas hvert år. Den er kjempepopulær!
|
|
|
#5 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julen 2025Her blir det ribbe, medisterkaker, julepølse, poteter, rødkål, saus/sjy og grønnsaker på julaften. En dag i romjula skal vi bort på pinnekjøtt. Ellers blir det hva vi garanterer lyst på. Blir nok fisk ørret/laks en eller to dager (ingen her som er veldig glad i hvit fisk). Så tar det litt som det kommer..
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Julen 2025Her blir det samme som alltid: Pinnekjøtt julaften, ribbe etc 1.juledag, rester/koldtbord (spesielt kald ribbe i lefse) 2.juledag. Deretter er det litt mer åpent. Ett år lagde jeg en fabelaktig kveitemiddag, vurderer å gjenta det en av dagene.
|
|
|
#7 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Julen 2025Her er det også alltid det samme hver jul. Kalkun julaften og ribbe 1. juledag, og så restene av disse 2. juledag. Resten av romjulen varierer veldig, men da er vi ofte lystne på noe annet enn akkurat julemat.
|
|
|
#8 |
|
Rockesøster
|
Sv: Julen 2025Jeg vet at det er jul om knappe 2 uker, det er stort sett der jeg er i juleforberedelser.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Jeg er og der. Mye jobb nå i hele høst. Kommer nok i mål. Skal ordne mye i helgen.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Julen 2025Vi gikk liksom ned for telling i helga og ligger nede med brukket rygg ..
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Julen 2025Og jeg kom på at på ca denne tiden i advent i fjor, så holdt jeg Samboeren våken midt på natta, fordi jeg lå og hylgrein fordi at jula måtte være PERFEKT og jeg fikk det ikke til. (Han er tålmodig den mannen...)
|
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Julen 2025Snart klar for årets beste tradisjon, den helga jeg møter søstrene mine hjemme hos mamma for å feire hennes bursdag, samtidig som vi bytter julegaver og spiser julemat.
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: Julen 2025Mannen er i dag på, hva er det, sitt femte julebord med ribbe. Jeg antar derfor at vi tradisjonen tro spiser helt vanlig mat de dagene i romjula vi ikke er bedt bort. (Som forsåvidt er de fleste …) Like greit, min revmatiske kropp skal ikke ha så mye svinekjøtt likevel. Gleder meg mest til kalkun, tipper det blir på nyttårsaften.
|
|
|
#15 |
|
Sv: Julen 2025Vi bestiller indisk take awai 2.juledag. Det er blitt fast tradisjon nå.
|
|
|
#16 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Julen 2025Jeg har enda ikke klart å lande på hva vi skal ha 1. juledag. Vi har lutefisk før jul, pinnekjøtt julaften og and med rødkål ++ 2. juledag. Innimellom har vi enkelte år hatt skalldyr, vi har prøvd svensk juleskinke, diverse på steingrill, italiensk porchetta, avkokt laks etc. men har liksom ikke klart å finne en favoritt. Det bør være noe som føles litt lettere enn tradisjonell julemat men som fortsatt er høytid/julemat. Koldtbord utgår for det har vi til frokost/brunsj. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Rockesøster
|
Hvis vi er mange er vår favoritt crispy chicken 1. juledag. Servert ganske enkelt med båtpotet, frisk salat, guacamole, estragonmayo og sitron.
|
|
|
#18 |
|
Klare sjøl
Sv: Julen 2025Idag har jeg fått ordnet flere gaver. Både fysisk og på nett.
|
|
|
#19 |
|
Sv: Julen 2025Takket være Millen fikk jeg lagt inn bestilling på Oda for levering 22.12.
|
|
|
#20 |
|
Klare sjøl
Sv: Julen 2025Så bra Millact!
|
![]() |