Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Og så er det snart jul igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-08, 23:15   #121
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så er det snart jul igjen

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

JV er det mest vanlige, har jeg inntrykk av, i hvert fall blant oss frafalne.

Det hender de også blir kalt "de som ikke har skjønt poenget ennå" av oss frafalne.

:hvisker sånn at ikke kraftig vind skal høre meg:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 23:16   #122
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Noterer og lærer

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 23:58   #123
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Tyster til vind og vær:

aC feiret skikkelig Vegas-juuuuul i år! *har bildebevis*

Sånn. *ignorerer glatt de mørke skyene i horisonten*

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 00:00   #124
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis. Det har jeg da fortalt før. Graceland Holiday.

Gammel 20-06-08, 00:04   #125
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

*lurer på hvor den svarte skyen rett over huset ditt kom fra*

Gammel 20-06-08, 00:04   #126
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Standard

Nei, jeg skal slutte å være teit. Eller prøve, hvertfall. :ambisiøs og trøtt:

Gammel 20-06-08, 07:45   #127
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men atte du aC, hvis noen tilfeldigvis kommer med en gave til deg på en dag som tilfeldigvis er bursdagen din, går det da bra? Eller må vedkommende vente til neste dag?

Gammel 20-06-08, 09:06   #128
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jehovas Vitner avviser ikke julegaver og fødselsdagspresanger heller. Jeg tror de fleste skjønner at det er gitt i god tro og at ikke alle uten videre kan skjønne hva de er med på og ikke.

Selve feiringen er de dog ikke med på.

Gammel 20-06-08, 09:11   #129
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nei, jeg har forsåvidt aldri hørt om noen om har fnyst og blitt vilt fornærma.
Adrienne, jeg er jo ikke lenger med i noe som helst, så jeg mottar med glede gaver alle dager i året. Med tanke på julefeiring gjør jeg jo min egen greie der, som fortalt i en annen tråd rundt juletider '07. Bursdager har jeg ennå ikke funnet en plausibel grunn til å ikke feire, selv ikke i bibelen. Jeg er klar over JV's grunner til å ikke gjøre det, men de holder ikke helt vann i mitt hode.

Gammel 20-06-08, 09:19   #130
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er egentlig JVs grunner til å ikke feire bursdag? Har aldri skjønt det. :treig:

Gammel 20-06-08, 09:22   #131
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

men de holder ikke helt vann i mitt hode.

Vannhode?

Gammel 20-06-08, 09:23   #132
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva er egentlig JVs grunner til å ikke feire bursdag? Har aldri skjønt det. :treig:

Nei, si det. De er litt farfetched. I bibelen er det svært få bursdager referert, og de har uten unntak tragisk utfall. Så vidt jeg vet. (merk, dette har jeg ikke kikket så nøye på, mulig noen har andre opplysninger)
F. eks. Herodes' datters bursdag, hvor døperen Johannes hode ble servert, ja nettopp, på et fat. Og så er det en eller annen annen bursdag, men den husker jeg ikke nå. Logikken er da at så lenge det ikke er referert noen happy bursdager, er det en no-no. Min logikk er vel mer at bibelen hadde vært usannsynlig mye tjukkere hvis man skulle referert alle de festlige selskapene. Bare Metusalem hadde jo blitt et langt, veldig langt, kapittel.

Gammel 20-06-08, 09:24   #133
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Vannhode?

Det er jo nettopp det det ikke er.

Gammel 20-06-08, 09:30   #134
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Siden dette har utviklet seg til en spør-og-lær-tråd; kan noen forklare meg logikken bak å være så ivrig på å verve nye medlemmer, når det er de så og så mange SISTE som får bli med i himmelen? Det måtte da være mye bedre å bare rekruttere så mange som det er plass til, og så ferdig med det?

Gammel 20-06-08, 09:47   #135
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Siden dette har utviklet seg til en spør-og-lær-tråd; kan noen forklare meg logikken bak å være så ivrig på å verve nye medlemmer, når det er de så og så mange SISTE som får bli med i himmelen? Det måtte da være mye bedre å bare rekruttere så mange som det er plass til, og så ferdig med det?

Noen må jo finansiere turen.

Gammel 20-06-08, 09:48   #136
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er altså egentlig et slags pyramidespill? Det forklarer en hel del.

Gammel 20-06-08, 09:48   #137
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

*følger ivrig med*

Oppdaga nettopp at 2 av naboene (samme familie bare 2 generasjoner) er JV. Jeg har snakket med alle daglig i 2 år. Og aldri opplevd de som kristne engang så jeg ble litt overrasket. Så nå har jeg litt lyst å lære mer for å få vekk litt fordommer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:51   #138
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Da jeg gikk på ungdomsskolen og hadde livssyn istedenfor kristendom, hadde vi besøk av JV.
De kunne fortelle at de som ikke var troende, les: var JV, kom til helvete.
Tror du de betaler for meg dit eller må jeg begynne å spare?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:55   #139
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tenkte da jeg så denne tråden var kommet opp igjen
"f er det jul NÅ igjen? "

Jeg hadde livsyn på barneskolen men hadde ikke lærer så vi leste bare i bøker\Donald i de timene. Ble så lei at jeg hadde kr.dom i u.skolen. Men hadde jo om alt mulig da og ikke bare kr.dom.
Veldig lærerikt.

Gammel 20-06-08, 09:58   #140
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Oppdaga nettopp at 2 av naboene (samme familie bare 2 generasjoner) er JV. Jeg har snakket med alle daglig i 2 år. Og aldri opplevd de som kristne engang så jeg ble litt overrasket. Så nå har jeg litt lyst å lære mer for å få vekk litt fordommer.

Jeg har både venner og naboer som er JV (noen frafalne også), men det er absolutt ikke noe jeg tenker over. Selvsagt er det jo dette med bursdag og jul, ellers prater vi forsvinnende lite om eksistensielle spørsmål. Funker fint.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.