Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er din rareste julegaveopplevelse?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-07, 23:42   #121
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?

Foreldrene mine skulle gi meg en stor koffert til jul, fordi jeg trengte det. Men så var det akkurat den jula jeg sto midt oppi samlivsbrudd, men feiret jul med eksen likevel... heldigvis valgte de å spare den gaven til etter jul.

Julepynt er helt fint å få syns jeg.

Har blitt diverse merkelige klesstørrelser til barna i løpet av årene ja.

Gammel 26-12-07, 23:42   #122
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det må være fra noen som synes du må matche brett og fat når du serverer mannen frokost på sengen og som synes du gjør det for sjelden.

.

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jeg har ikke mann.

Aha! Men det er jo sikkert fordi du ikke har hatt morgenkåpe med matchende serveringssett.

Du skal se at 2008 blir et flott år. :jajamen!:

Husk å takke den du fikk denne fantastiske gaven av.

Gammel 26-12-07, 23:43   #123
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hva er galt med å gi julepynt i julegave??

Jeg synes ikke det er galt, så lenge man har et visst kjennskap til mottakerens smak. Det blir jo helt feil å kjøpe noe som lyser i alle regnbuens farger til en som pynter hele treet i hvitt og sølv, for eksempel.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 23:43   #124
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og fin julepynt er herlige gaver å få.

Gammel 26-12-07, 23:47   #125
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Julepynt er jo greit, men jeg er ganske kresen på julepynt, så jeg synes slikt er greit å kjøpe selv.

Gammel 26-12-07, 23:54   #126
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes ikke det er galt, så lenge man har et visst kjennskap til mottakerens smak. Det blir jo helt feil å kjøpe noe som lyser i alle regnbuens farger til en som pynter hele treet i hvitt og sølv, for eksempel.

Det er klart det er en fordel å kjenne mottagerens smak, men det kan man jo si om mange slags gaver. Jeg vil helst ikke ha en grell genser i feil størrelse til jul, for eksempel, men det betyr jo ikke dermed at jeg synes gensere er uegnet som julegaver på generelt grunnlag. Det betyr bare at jeg synes stygge gensere er uegnet. Og det synes jeg selvsagt at stygg julepynt er også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 00:01   #127
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Flere juler på rad ga farmora mi meg ei eller to Hardygutt-bøker fra loftet sitt (altså brukte bøker fra da pappa var gutt) sammen med en Daim. Daimen var god, bøkene hadde jeg stort sett lest minst en gang allerede i løpet av diverse sommerferier... Mener hun slo til en gang og la ved ei solbrun LaMote-strømpebukse i tillegg.

Gammel 27-12-07, 11:37   #128
Christinamor
Superaktiv

Christinamor sin avatar

Hvor: Skien
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Svigermor hadde i år tømt kjøkkenskapet, så svigerinnen min fikk grytevottene hennes, og vi fikk et krus som svigerfar i 1979 fikk fra en forretningsforbindelse. Hun hadde fått det for seg at det var en kopp fra HANS firma, og at den var så dyrebar at den var verdt å gi bort. Det hører med til historien at hun har begynt å røre no' kraftig, men det var likevel litt kjipt å få en sånn gave.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 11:44   #129
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Vil heller ha stygg julepynt i gåve enn året-rundt-pynt i gåve. Julepynten kan eg jo tross alt sette bort 355 dagar i året. Andre pynteting må jo stå framme 365 dagar i året. Iallfall i starten

Kjem ikkje på snåle julegåveopplevelsar, eg, men kosar meg med tråden likevel

Gammel 27-12-07, 11:50   #130
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns også det er koselig å få julepynt i julegave. Fikk et nydelig hjerte fra Royal Copenhagen av bestemor i år, og håper jeg får enda ett neste år.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 12:06   #131
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Julepynt kan være greit å få det, dersom det faktisk er fint

En ting jeg ikke forstår meg på, er hvorfor små barn skal få godteri i julepakkene sine.. det kaller jeg tull, selv om minste ble overlykkelig pga en sjokoladenisse da.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 12:25   #132
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Vi får uendelig mye rart av mine svigeforeldre.. I år var det en globus som tok kaka. Jeg forstår at det er mange som kanskje ønsker en slik, og ser nytten i det, men ikke jeg.
Fra min far fikk jeg og mannen på deling, et ullundertøy sett i ull og to par ullsokker. En lue og et par hansker. Antagelig tenkte han at vi skulle være ute annen hver gang.
I fjor fikk vi en vann temperaturmåler. Den har små glass duppedingser i den som flyter opp eller synker etterhvert som varmen i huset synker eller stiger.
I år fikk vi også enda to nye pledd, selv om vi sa ettertrykkelig i fra at det ønsket vi ikke. Faktisk ville vi ikke ha noe, men gave må vi få.
Vi elsker taco, så et år fikk vi et enormt stort fat med oppdelte kakestykker, til hver av tingene man har på tacoen. Den er blytung og blir absolutt ikke brukt. Tanken her varmet veldig, men skuffelsen var stor for esken og tyngden sa meg at dette måtte være en ny dvd spiller. Som jeg virkelig hadde ønsket meg..

Såpe, tannkremer og tannbørster får vi hvert år, og det er helt greit. Jeg setter pris på det, selv om jeg ble mobbet på skolen pga det. Jeg måtte jo snart skjønne at familien min mente at jeg luktet vondt og hadde dårlig ånde. Men nei, jeg skjønte nok ikke det
Trivial pursuit ble gitt til min datter på 7 i år. Hun er riktig nok smart, men
Jeg har også av en eller annen grunn alltid fått en lampe hvert år. Fra forskjellige mennesker.. Jeg skjønner ikke tanken bak å gi noen en lampe?

Gammel 27-12-07, 12:32   #133
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en onkel som er så gjerrig at han griner når han driter så gavene fra ham har vært ganske varierende kan man si, og den julen jeg var 15 eller deromkring fikk jeg en plate med Knutsen & Ludviksen av ham. Ikke akkurat ny av året, men ganske fersk fra nå på tilbud-korgen tror jeg vi kan slå fast . Den hadde muligens fenget mer da jeg var 6....

Gammel 27-12-07, 21:45   #134
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg så blir det å få julepynt i julegave som å få noe i etterkant av at man har bruk for det. I tillegg så synes jeg det skriker veldig at jeg gidder ikke tenke på hva jeg skal kjøpe så jeg kjøper litt julepynt.
Det er mulig det er jeg som er sær, og jeg har hørt det mange nok ganger av nettopp de to som gav meg julepynt i år. Nå er det riktignok de som kanskje kjenner meg dårligst, selv om de kanskje burde kjenne meg bra. (mor og svigermor) Det pussige er jo at pynten jeg fikk fra disse to matcher, man kunne nesten mistenkt de for å ha shoppet sammen.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 21:49   #135
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ler av Superior sine opplevelser.

Jeg snakket med en bekjent i dag, og vi kom inn på julegaver. Av samme person får hun hvert år et teppe og sengesett. Hvert eneste år. Hvor mange tepper trenger man egentlig i løpet av et liv?

Gammel 27-12-07, 22:19   #136
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er veldig koselig å få julepynt i gave. I julen ser huset helt annerledes ut en periode, og om det står en nisse som ikke matcher gardinene på et bord, så er det bare sjarmerende. og så kan jeg tenke litt på giveren når jeg plasserer pynten.

Gammel 28-12-07, 00:19   #137
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Synes og det er hyggelig å få fin julepynt i gave (får alltid det i strømpa av min mor natt til julaften). Og jeg ønsker meg veldig en globus, LilleLeo.

Sist redigert av Tangina : 07-01-08 kl 09:13. Årsak: rydder litt
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 01:19   #138
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ler fremdeles høyt og skjemmende når jeg tenker på min stakkars mann som åpnet gaven sin fra min mor i fjor. Hun hadde kjøpt en Jamie Oliver "Flavour Shaker", men uttrykket på mannen viste at han var overbevist om at det var et avansert sexleketøy.
Han var så inderlig søt der han prøvde å dempe rødmen mens han syntes han måtte gi svigermor en varm klem.

Gammel 28-12-07, 08:57   #139
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg ler fremdeles høyt og skjemmende når jeg tenker på min stakkars mann som åpnet gaven sin fra min mor i fjor. Hun hadde kjøpt en Jamie Oliver "Flavour Shaker", men uttrykket på mannen viste at han var overbevist om at det var et avansert sexleketøy.
Han var så inderlig søt der han prøvde å dempe rødmen mens han syntes han måtte gi svigermor en varm klem.

Gammel 29-12-07, 13:33   #140
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Jeg feiret ikke jul med sambo det året han fikk en matolje-beholder. Det var en eneste gigantisk glass-kuk. Og den fikk han av sin mor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.