|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?
Det virker som de som har hatt foreldre, som har hatt et greit forhold til alkohol, skal bestemme og mene best hva andre må gjøre. De som har opplevd baksiden av medaljen av å se foreldrene drikke alkohol ( som kan ha opplevd ubehagelige ting ) vil alltid ha et anstrengt forhold til alkohol.
![]() |
#122 |
Tilpasser tittel
|
Akkurat det jeg ville fram til.
![]() |
#123 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?En av oss ønsker å holde seg edru så lenge vi ikke har barnevakt for barna. Dette ble enda klarere for oss etter at jeg overtalt mannen til å drikke øl med meg en kveld og vi måtte ha tak i sykebil pga storesøster var så dårlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Tar et glass eller to med barnet mitt tilstede. Men det er ikke ofte jeg drikker. Har et normat forhold til alkohol, og det ønsker jeg at barnet mitt skal ha også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Jeg tror ikke det er sånn at voksne MÅ drikke med barn til stede for at de skal få et normalt forhold til alkohol heller. Det er ingen fasit på dette vil jeg påstå, det avhenger mye av både barna og de voksne. Og tilfeldigheter.
![]() |
#126 |
flisespikker
|
Jeg synes det er enda mer vanlig med den omvendte holdningen - altså at mange som ikke har et avslappet/greit forhold til alkohol, "skal bestemme og mene" at ingen bør drikke i nærheten av barn eller med barn i huset. (Ikke så mye her på FP, men holdningen er utbredt mange andre steder.) Man "ser" nok ofte lettest de holdningene som man føler kritiserer seg selv, gjetter jeg.
![]() |
#127 |
Erfaren nok
|
Det har vel også noe med at dette er det vi hører av "ekspertene".
![]() |
#128 |
flisespikker
|
Javisst. Det var ikke egentlig ment som kritikk heller, det jeg sa, bare som en liten motvekt til Superiors uttalelse om at det er de som har et liberalt syn på alkohol som liksom skal bestemme over alle de andre. (Jeg har i alle fall ikke noe behov for å bestemme at andre bør drikke mer sammen med barna sine.
![]() |
#129 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Å drikke litt ser jeg ikke som noe stort problem. Jeg måtte med snuppa på legevakta da hun var 2 år, da hun ramlet og fikk et kutt i tinningen. Vi var i familieselskap og hadde akkurat drukket vin til middagen. Men det går da drosjer. Det var ingen som kommenterte at jeg ikke var kjørbar.
![]() |
#130 |
Erfaren nok
|
Har du ikke? Som moderator?
![]() |
#132 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Jeg kan gjerne drikke ett eller to glass vin, evnt. en eller to øl med unger i nærheten. Ikke mer.
![]() |
#133 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Jeg gjør det ikke, men det er mest fordi jeg ikke drikker så mye og nå er jeg jo gravid så da er iallefall uaktuelt..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Jeg/vi kan godt finne på å ta et glass vin/en cider/en øl både med våkne og sovende barn.
![]() |
#135 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Vi er ikke akkurat noen stordrikkere noen av oss, men det hender vi drikker et par pils eller 1-2 glass vin når barna er tilstede. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|