|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
Se resultatene: Har dere hermetikk nok i kjelleren til å klare dere to uker? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 7,34% |
Nei |
114 | 52,29% |
Hæ? |
81 | 37,16% |
Annet |
7 | 3,21% |
Deltakere: 218. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?
En del av fisken som er i fryseren er røyket og tørket og klarer seg utmerket utenfor fryseren. Bærene får jeg koke syltetøy av så holder de seg ei god stund.Kan man ikke hermetisere kjøtt? lammekjøttet får jeg kjøre til svigerfars røykeri med, så klarer det seg også.*planlegger* |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?For noen år siden gikk Willoch, tror jeg det var, ut og sa at alle burde ha hermetikk for flere uker på lager i tilfelle katastrofe. Det ble så mye snakk om det så jeg kjøpte noe hermetikk og tenkte at det får vi alltids spist. Det har stått i skapet siden da..... burde nok sjekket datoen nå |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?Svarte "Hæ?", siden det for meg fremstår som meningsløst å ha så masse mat stående.
![]() |
#7 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?2 bokser krossade tomater |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?Vi har to bokser hakkede tomater, tre bokser makrell i tomat, leverpostei, to skinkebokser og tre bokser mais. Det er nok litt knapt for to uker. Jeg husker ingen kald krig, nei.
![]() |
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?Der får du for å ikke lage tidsavgrensede poller.
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?Kanskje jeg skal legge inn en reminder om å ta opp denne tråden hver 5. dag? *planlegger* |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?
Jo, jeg tror da man kunne det før også, men nå er defaulten at de er tidsbegrenset, før måtte man finne på det selv.
![]() |
#14 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?Nei, har ikke kjeller, men har lite hermetikk i boder og skap også. Liker ikke å lagre på ting, kjøper bare etterhvert som vi bruker. Har kanskje ett par bokser med wok-blanding, ananas og mais. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?Registrerer at man ønsker tråden bort, men jeg bare må. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?Melder meg som hermetikk samler. Ikke pga krig men mere fordi det er mengder av mat som linser, bønner og kikerter mm som er enklest å bruke fra boks. Kjøper når det er på tilbud. Nå for tiden har jeg innført kjøpestopp siden vi skal flytte og prøver å tømme lageret før den tid. Har også store mengder med tørkede linser, dal og pasta. Vi kunne nok levd lenge på lageret mitt.
![]() |
#20 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?Har lite mat i kjellerbode (foruten et par GAMLE stridsrasjoner), men har en del mat (tørrmat, hermetisk og annet) i leiligheten som skal kunne gi oss næring en stund. Masse vin også. Sist redigert av Jenna : 03-04-09 kl 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|