Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det galskap å sette fire barn til verden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-08, 10:20   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

da er jeg innafor. Er 33 når nr 4 kommer.

Og jeg er godt innafor! Jeg var 30.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 10:27   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg slår et slag for minibusslappen, jeg. Tok den for åtte år siden og det var ikke særlig vanskelig. Veldig greit å kunne kjøre minibuss.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 10:32   #3
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg slår et slag for minibusslappen, jeg. Tok den for åtte år siden og det var ikke særlig vanskelig. Veldig greit å kunne kjøre minibuss.

jeg vil også ha!! (men gubben argumenterer med at vi ikke trenger det siden vi "bare" har to barn :sarkastisk:.. Selv er jeg delvis vokst opp med minibuss (mamma kjøpte da 6.barnet kom..), og har utrolig flotte minner fra et par ferier der jeg fikk ha med bestekameraten min på turen!!

Gammel 25-02-08, 14:44   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Galskap er det ikke, men for egen del er det uaktuelt med flere enn 2. Så når nr 2 kommer er vi ferdige, iallefall med egne barn. Kunne nok tenkt meg å være fosterhjem om noen år, men det får vi tenke på da.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:59   #5
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hvis det er galskap å få fire barn, så er i allefall jeg klin gærn
Neida- så lenge man har tid og ressurser til å følge opp de barna man får, så må jo folk selv få bestemme hvor mange som er perfekt for seg selv
Vi har fire barn, og sannsynligvis kommer det ikke flere, men skulle underet skje, at det ble en (eller to) til, så anser jeg det ikke som noen katastrofe, heller tvert om

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 22:04   #6
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Javisst er det galskap - herlig galskap er det!

:gal firebarnsmamma:

Gammel 25-02-08, 18:07   #7
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg synes ikke det er galskap. Men jeg er muligens splitter pine gal, siden jeg har 5 selv. Ikke er jeg et overskuddsmenneske. Jeg er ikke engang spesielt glad i barn. Altså utover det "vanlige". Jeg kunne f.eks. aldri ha tenkt meg å jobbe i barnehage.

Min motivasjon for å få barn har vært den samme som de fleste andres. Bare at jeg har følt det flere ganger. En annen ting som er en fordel er jo at jeg allikevel aldri har vært særlig opptatt av det man kanskje må forsake. Hyppig barnevakt og uteliv er liksom ikke min greie. Det var det heller ikke før jeg fikk barn.

Det som er litt dumt i vårt tilfelle er jo at vi har et barn som på grunn av sin ADHD kan gi folk som ikke har så mye greie på ADHD inntrykk av at vi har mer enn vi klarer. Altså at de tolker symptomene hans som manglende oppdragelse, hyperaktiviteten som at han ikke får nok oppmerksomhet pga. antall søsken etc. Folk tolker i grunnen veldig mye når man velger å få mange barn. Bare et helt vanlig trassanfall i offentlighet fra en 2-åring som ikke får viljen sin kan visst tolkes dithen at man har tatt på seg for mye.

Derfor har det for oss vært viktig å vite med oss selv at vi gjør en god jobb selv om vi har et barn som ikke alltid fungerer som en PR-kampanje for god oppdragelse. Fra folk som har greie på vanskene hans får vi jo også gode skussmål.

Forøvrig har vi også erfart hvilken positiv effekt det å ha mange søsken har for en gutt som ham. Han har bl.a. sluppet unna mye av ensomheten mange med ADHD sliter med og det er mye sosial læring i det å skulle fungere sammen med flere søsken i det daglige.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 18:26   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, så lenge du har overskudd, omsorgsevne og økonomi nok til å ta deg av nr 4 på en like bra måte som nr 1,2 og 3, så hvorfor ikke?

Jeg kjenner faktisk fler jenter som har fått nr 4 nå i det siste.

Gammel 25-02-08, 19:58   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For MEG er det galskap med mer enn de to jeg har, så det er jo klart at jeg synes 4 virker helt vanvittig. Men hva andre gjør bryr jeg meg lite om. Jeg er bare lykkelig at det ikke er meg.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 21:17   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

For MEG er det galskap med mer enn de to jeg har, så det er jo klart at jeg synes 4 virker helt vanvittig. Men hva andre gjør bryr jeg meg lite om. Jeg er bare lykkelig at det ikke er meg.

Her kan jeg skrive under helhjertet.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 21:32   #11
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Nei, galskap er det ikke, men jeg er fornøyd med de tre vi har. Hadde det kommet en til (med storken), så hadde vi klart med det også.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 20:32   #12
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Nei, jeg kan ikke skjønne hva som skulle være så gæærnt med det? Folk må da gjøre sine valg i forhold til hvilket liv de ønsker seg. Jeg kjenner noen som har 9 barn, og det synes jeg nok er mye, men jeg ville ikke kalle det galskap.

Gammel 26-02-08, 00:03   #13
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei det er det ikke.

Men helt seriøst: Hvordan løse det med bil?

Vi snakket om det her om dagen. Scenario som følger: Tredjemann i magen hadde vært 2 stk. Hvordan løse det med 4 barnestoler + tvillingvogn?

Vi hadde ikke hatt råd til en relativt ny bil av type Caravelle, og måtte kanskje ha satset på en gammel og dårligere løsning. Ikke så ideelt det da, men...

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 00:30   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det er jo flott at noen har overskudd og kapasitet til å ha både 3 og fire barn. Det er vel noe man føler selv at man har ro og ork til.

Jeg kjenner at jeg igrunnen har mer enn nok med mine to tasser. Nå begynte jeg alt for sent å få barn så uansett er det for sent her i gården å tenke på flere. Heldigvis, får jeg kanskje si for jeg kjenner av og til lysten til å prøve å få en liten jente, det må jeg innrømme.

Gammel 26-02-08, 02:23   #15
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Nei det er det ikke.

Men helt seriøst: Hvordan løse det med bil?

Vi snakket om det her om dagen. Scenario som følger: Tredjemann i magen hadde vært 2 stk. Hvordan løse det med 4 barnestoler + tvillingvogn?

Vi hadde ikke hatt råd til en relativt ny bil av type Caravelle, og måtte kanskje ha satset på en gammel og dårligere løsning. Ikke så ideelt det da, men...

Man får både 6, 7 og 8 setere uten at det berører minibuss-lappen... Og en brukt bil trenger jo ikke bety dårlig bil?

Gammel 26-02-08, 03:43   #16
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Man får både 6, 7 og 8 setere uten at det berører minibuss-lappen... Og en brukt bil trenger jo ikke bety dårlig bil?

Kjøpte en eldre caravelle vi og tok ut 2 seter så det ble en 8 seter og vips så slapp vi å ta busslappen.

Den var 10 år da vi kjøpte den og den er i utmerket stand.
Disse bilene var umulig å oppdrive da vi kjøpte denne, så vi var helt oppe i Alta for å hente den.

Skal aldri ha en mindre bil.
Denne skal vi ha til den ikke vil mer.
Neste blir også brukt, men i en litt nyere årsmodell. (aircondition)

En brukt bil betyr aldeles ikke en dårlig bil nei.
Langt derifra.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 10:07   #17
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Jeg syns overhodet ikke det er galskap, men venner derimot
Har ikke helt slått meg til ro enda, men for å bli kvitt maset fra venner sa jeg at nå er jeg fornøyd. Svaret jeg fikk da var: Det er så godt å høre at du endelig har tatt til fornuft, Lykkex3. Hva skal man med 4 barn da? Må man alltid hige etter mere? Ja, for det blir jo litt som man sier; mye vil ha mer

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg ser på denne personen lengre, for makan til idiotkommentar.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 11:05   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Hva slags bil av slik størrelse rommer 4 barnestoler og en tvillingvogn?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 11:13   #19
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Hva slags bil av slik størrelse rommer 4 barnestoler og en tvillingvogn?

http://finn.no/finn/car/object?finnk...76&WT.svl=Link

http://finn.no/finn/car/object?finnk...76&WT.svl=Link

Gammel 26-02-08, 11:18   #20
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

:ønsker meg: !!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.