|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Nix. Overhode ikke merkefreak når det gjelder barna. Dvs, jeg kjøper kvalitet når det gjelder sko og uteklær, men når det gjelder bukser og gensere og andre ting som de vokser ut av eller ødelegger lenge før de sliter dem ut, så gir jeg bæng.
![]() |
#2 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en merkefreak?Jeg er ingen merkefreak, og for barnets del heller ikke så opptatt av utseende. Så lenge han er tørr og varm og fornøyd er jeg fornøyd.
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Skulle til å si at jeg er ingen merkefreak, men.... Kvalitetsfreak, som noen sier, høres mye penere ut. Pip har bare "inner"-klær fra H&M, Lindex og KappAhl. Men aller ytterst er hun nok litt dyrere, Reima og Sorel, f.eks. Og aller, aller innerst, der går det i ull fra Janus og Devold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Er du en merkefreak?
Det har jeg ikke lagt merke til, men jeg tror det var noen katvig-klær "tilfeldig plassert" i siste IKEA-katalog.
![]() |
#5 |
Muligens verdt å vente på
|
Leser du ikke Larson? Djeeezz, hvor rått trenger det å være under labfrakken lizzom.
![]() |
#6 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Er du en merkefreak?Jeg er vel ingen merkefreak. Men alle her i huset har en salig blanding av merketøy og kjedetøy.
![]() |
#7 |
Originala
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Når det gjelder yttertøy og sko: Ja, litt. Hittil har vi sverget til Troll når vi har kjøpt dresser. Dette fordi jeg innbiller meg at de er best mtp. å holde barna tørre og varme, samt at de har god bevegelighet. Også ved kjøp av vinterluer og -votter har vi kjøpt forholdsvis dyre merker (Troll eller Reima). Jeg anser gode sko som viktig, så det har vi også gått etter anerkjente merker. For så vidt ikke for merket i seg sjøl, men vi har opplevd at de skoene har virket best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Nei det tror jeg ikke. Jeg kjøper ting av kvalitet når det har noe å si for sønnen min, jeg er nøye med å kjøpe gode og varme ytterklær fordi jeg håper at han skal like å være ute og da er det viktig med gode klær.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Merker er en fin ting. Ellers hadde det vært utrolig vanskelig å orientere seg når man skulle hatt et nytt plagg eller nye sko. Da jeg skulle kjøpe vinterdress til gutten min i fjor, gikk jeg rett bort til Reimahyllen og valgte den modellen jeg likte fargekombinasjonen best på. Reima har godt rykte, oppnår alltid god omtale i produkttester, og jeg var fornøyd med Reimadressen han hadde året før. Da gidder ikke jeg å bruke timesvis på å tråle butikker for å vurdere alle andre alternativer til vinterdresser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Jeg er merkefreak i den forstand at jeg kjøper vintertøy av kjente merker, fordi jeg vet at de som oftest holder det de lover. Barn som skal bli glade i å være ute må være skikkelig kledd. |
![]() |
![]() |
#11 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Er du en merkefreak?Huff, ja, jeg er nok litt merkefreak, men aller mest på ungenes vegne. Men jeg prøver å ta meg sammen, og jeg har sannelig klart det også - det har den økende miljøbevisstheten min sørget for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Jeg er ikke spesielt glad i uniformering, og liker selv å bruke klær som ikke nødvendigvis jeg møter 14 damer i nedover gata. Jeg bryr meg lite om mote, men er desto mer opptatt av stil. Og så lenge jeg bestemmer hva Glitterbarnet går kledd i, så overfører jeg selvfølgelig det kjøpsmønsteret til hva jeg kjøper til ham.
![]() |
#13 |
Passiv
|
Men har du noen ganger opplevd å møte 14 damer med samme klær som deg? |
![]() |
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Vi arver heldigvis mye klær, og guttene får mye klær i gave. Det vi kjøper skjøl kommer fra HM, Lindex og Exit, stort sett.
![]() |
#15 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Poden har arva masse klær, og de brukes uavhengig av merke. Ellers kjøpte jeg mye på h&m da han var baby, og når han ble litt større har jeg kjøpt ganske mye IdaT. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glad
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Jeg er ikke merkefreak. Har arvet veldig mye klær, så vi har mye rart i skuffene. Når jeg da velger å kjøpe noe er det som regel fra den nærmeste butikken vår som er Exit. Ellers blir det litt fra de store kjedene, da jeg sjelden er i nærheten av en merkebutikk og ikke er noen stor nettshopper...
![]() |
#17 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en merkefreak?Nei. Jeg er alt for gjerrig. Dessuten har ungene arvet veldig mye tøy.
![]() |
![]() |
#18 |
har tatt seg sammen
|
Nå tror jeg mange ute i den virkelige verden vil si at kjedebutikkene er mer kjent enn de mer dyre merkene som du ramser opp her.
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Nei, barna mine har omtrent ingen merkeklær. Ikke noe katvik og IdaT etc. Vi har litt Nøstebarnull og guttene har utedresser fra Reima og T2H, thats it. Jo, eldste har en Mexx genser.
![]() |
Emneord |
merkeklær |
|
|