Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 22:06   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Nix. Overhode ikke merkefreak når det gjelder barna. Dvs, jeg kjøper kvalitet når det gjelder sko og uteklær, men når det gjelder bukser og gensere og andre ting som de vokser ut av eller ødelegger lenge før de sliter dem ut, så gir jeg bæng.

Besteforeldre må gjerne handle merkeklær, jeg synes H&M og tilsvarende er helt ok.

Og Hello Kitty elsker eldstemann, synes katten er søt, jeg

Eldstemann har forresten begynt å bli litt merkeorientert, og ønsker seg wow-klær. Har kjøpt litt på salget til henne, men er ikke akkurat imponert . Buksa jeg kjøpte røk i sømmen etter en ukes bruk. Hadde tilsvarende oppelvelse med en merkebukse jeg kjøpte i Italia. Så mye for kvalitet... Ok, så var det salg, men det var ikke andresortering jeg kjøpte .

Svaret må være at jeg kjøper kvalitet mht klær som skal holde dem varme og tørre, men ikke mht bruksklær. Eller selskapsklær for den saks skyld.

Gammel 08-03-08, 22:12   #2
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ingen merkefreak, og for barnets del heller ikke så opptatt av utseende. Så lenge han er tørr og varm og fornøyd er jeg fornøyd.

Gammel 08-03-08, 22:21   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle til å si at jeg er ingen merkefreak, men.... Kvalitetsfreak, som noen sier, høres mye penere ut. Pip har bare "inner"-klær fra H&M, Lindex og KappAhl. Men aller ytterst er hun nok litt dyrere, Reima og Sorel, f.eks. Og aller, aller innerst, der går det i ull fra Janus og Devold.

Jeg selv har mest klær fra KappAhl og H&M, men når det kommer til briller og sko går det i dyrere saker....

Har dere forresten lagt merke til at stylister har begynt å bruke Katvig-klær "tilfeldig hengende" på barnerom? Har sett det på en boligannonse eller to.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:36   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har dere forresten lagt merke til at stylister har begynt å bruke Katvig-klær "tilfeldig hengende" på barnerom? Har sett det på en boligannonse eller to.

Det har jeg ikke lagt merke til, men jeg tror det var noen katvig-klær "tilfeldig plassert" i siste IKEA-katalog.

Gammel 08-03-08, 22:59   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Makan til sludder. Hvordan har du kommet frem til den konklusjonen der?

Leser du ikke Larson? Djeeezz, hvor rått trenger det å være under labfrakken lizzom.

Gammel 09-03-08, 12:25   #6
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er vel ingen merkefreak. Men alle her i huset har en salig blanding av merketøy og kjedetøy.

Merkeklærne blir stort sett handlet på salg. Og jeg sender de på skolen og i bhg med hva det måtte være. Har jo kjøpt klærne for at de skal brukes, ikke henge til pynt.

Og de går pent kledd! Ikke slitne joggedresser. Det er det værste jeg ser. Ville ikke falt meg inn å gå sånn ute blandt folk, og da skal ikke ungene det heller.
Men vi har joggingser. Vi kaller det kosebukse og de brukes hjemme.

Gammel 09-03-08, 22:17   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder yttertøy og sko: Ja, litt. Hittil har vi sverget til Troll når vi har kjøpt dresser. Dette fordi jeg innbiller meg at de er best mtp. å holde barna tørre og varme, samt at de har god bevegelighet. Også ved kjøp av vinterluer og -votter har vi kjøpt forholdsvis dyre merker (Troll eller Reima). Jeg anser gode sko som viktig, så det har vi også gått etter anerkjente merker. For så vidt ikke for merket i seg sjøl, men vi har opplevd at de skoene har virket best.

Når det gjelder vanlig innetøy: Nei. Barna vokser ut av klærne så raskt at de uansett ikke sliter klærne sine. Det aller meste av barnas klær kommer fra HM eller Lindex.
Jeg skal ikke legge skjul på at jeg ser mye lekkert barnetøy fra litt dyrere merker, men mannens iherdige forsøk på å banke inn i skallen min at jeg må unngå å formidle til barna at klær og utseende er viktig, begynner omsider å nå inn. Sakte, men dog ...

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:22   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei det tror jeg ikke. Jeg kjøper ting av kvalitet når det har noe å si for sønnen min, jeg er nøye med å kjøpe gode og varme ytterklær fordi jeg håper at han skal like å være ute og da er det viktig med gode klær.

Bomullsbodyer og slikt synes jeg er meningsløst å bruke mye penger på, og bukser til 1000 kroner til en ettåring kjøper jeg ikke av prinsipp, det synes jeg er fullstendig bortkasting av penger.

Gammel 09-03-08, 22:42   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Merker er en fin ting. Ellers hadde det vært utrolig vanskelig å orientere seg når man skulle hatt et nytt plagg eller nye sko. Da jeg skulle kjøpe vinterdress til gutten min i fjor, gikk jeg rett bort til Reimahyllen og valgte den modellen jeg likte fargekombinasjonen best på. Reima har godt rykte, oppnår alltid god omtale i produkttester, og jeg var fornøyd med Reimadressen han hadde året før. Da gidder ikke jeg å bruke timesvis på å tråle butikker for å vurdere alle andre alternativer til vinterdresser.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:50   #10
Left
Passiv

Standard

Jeg er merkefreak i den forstand at jeg kjøper vintertøy av kjente merker, fordi jeg vet at de som oftest holder det de lover. Barn som skal bli glade i å være ute må være skikkelig kledd.
Både sko og dresser kjøper jeg bevisst etter merke.
Liker godt dansk barnetøy, og vi hadde nok hatt bare det hadde det ikke vært for at det er litt dyrere enn tøy fra billigkjedene. Det har forresten en helt annen kvalitet også.
Stort sett så kjøper jeg ting jeg liker uavhengig av hvilket merke det er, men ofte liker jeg tøy fra kjente merker.

Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 16:05   #11
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Huff, ja, jeg er nok litt merkefreak, men aller mest på ungenes vegne. Men jeg prøver å ta meg sammen, og jeg har sannelig klart det også - det har den økende miljøbevisstheten min sørget for.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 16:47   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Signerer denne - jeg synes det er litt snålt at det er noen som helst glede i at ungene skal gå i klær som "ingen andre har"?

Jeg er ikke spesielt glad i uniformering, og liker selv å bruke klær som ikke nødvendigvis jeg møter 14 damer i nedover gata. Jeg bryr meg lite om mote, men er desto mer opptatt av stil. Og så lenge jeg bestemmer hva Glitterbarnet går kledd i, så overfører jeg selvfølgelig det kjøpsmønsteret til hva jeg kjøper til ham.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 16:54   #13
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er ikke spesielt glad i uniformering, og liker selv å bruke klær som ikke nødvendigvis jeg møter 14 damer i nedover gata. Jeg bryr meg lite om mote, men er desto mer opptatt av stil. Og så lenge jeg bestemmer hva Glitterbarnet går kledd i, så overfører jeg selvfølgelig det kjøpsmønsteret til hva jeg kjøper til ham.

Men har du noen ganger opplevd å møte 14 damer med samme klær som deg?

Erfaringen min er ihvertfall at det skal en god del til at de som har kjøpt samme plagg som en, faktisk har på seg det plagget på samme tid som meg.

Kjøpte forøvrig en ganske spesiell kåpe på salg hos Noa-noa for to år siden. Noa-noa er vel et merke vel? Jeg har ALDRI før opplevd å møte så mange med samme kåpe samtidig - det var tydelig at flere bekjente/naboer/kollegaer hadde kjøpt denne for å være litt annerledes - med det resultatet at det så rimelig dumt ut med like kåper...

Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 11:44   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi arver heldigvis mye klær, og guttene får mye klær i gave. Det vi kjøper skjøl kommer fra HM, Lindex og Exit, stort sett.

Gammel 10-03-08, 11:48   #15
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Poden har arva masse klær, og de brukes uavhengig av merke. Ellers kjøpte jeg mye på h&m da han var baby, og når han ble litt større har jeg kjøpt ganske mye IdaT.

Han har hatt Troll- og Reimadresser, men de har vi fått i gave og arvet, så jeg vet ikke om jeg ville kjøpt så dyrt yttertøy hvis jeg skulle betalt sjøl.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 14:00   #16
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ikke merkefreak. Har arvet veldig mye klær, så vi har mye rart i skuffene. Når jeg da velger å kjøpe noe er det som regel fra den nærmeste butikken vår som er Exit. Ellers blir det litt fra de store kjedene, da jeg sjelden er i nærheten av en merkebutikk og ikke er noen stor nettshopper...

Gammel 10-03-08, 14:40   #17
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Nei. Jeg er alt for gjerrig. Dessuten har ungene arvet veldig mye tøy.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 14:47   #18
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er du opptatt av merker når du handler klær til barna?

Ta Molo, H.J.O.R.T.H, Holly's, og IdaT, feks. De er ikke akkurat de dyreste, men kolleksjonene deres er som regel alltid bra og jeg liker det aller meste jeg ser. Det samme gjelder Katvigklærne og No Added Sugar. Kan ikke si det samme om Lindex, H&M, KappAhl og Cubus. Det kommer riktignok noe pent fra disse kjedene også, som feks retrolinja Lindex fører nå, men jeg foretrekker likevel klær fra de mer kjente (og kjære) merkene.

Nå tror jeg mange ute i den virkelige verden vil si at kjedebutikkene er mer kjent enn de mer dyre merkene som du ramser opp her.

Jeg er nok ikke særlig opptatt av merker. Men når det kommer til barnas uteklær og sko er jeg villig til å betale det det koster å få skikkelig kvalitet. Er forøvrig godt fornøyd med midtskiktet: reflex både innen regntøy og vinter/vårdress. Til vanlige klær må storebror, og sannsynligvis også småtten, i stor grad nøye seg med arvetøy av ymse slag fra søskenbarna. Det er selvfølgelig helt og uten for mange flekker. Og da etter flere barns aktive bruk begynner jeg å se forskjell på de billige og de litt dyrere klærne. Men når det kommer til oss er det som oftest litt ute av dato.

Når jeg først skal kjøpe en genser eller bukse til barna mine kjøper jeg gjerne det jeg synes er penest. Og jeg finner etterhvert mye fint på de nevnte kjedebutikkene.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 15:41   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Nå tror jeg mange ute i den virkelige verden vil si at kjedebutikkene er mer kjent enn de mer dyre merkene som du ramser opp her.

Jøss, ja, det er jo veldig spesielt.

Gammel 10-03-08, 15:00   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, barna mine har omtrent ingen merkeklær. Ikke noe katvik og IdaT etc. Vi har litt Nøstebarnull og guttene har utedresser fra Reima og T2H, thats it. Jo, eldste har en Mexx genser.

Regnes name It som merkeklær? Da har de ett sett hver der fra.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
merkeklær

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.