Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jubelklær

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-08, 09:59   #121
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Jubelklær

Fantastisk flotte klær
Hippiebarnbuksen er helt min stil! Jeg er skikkelig fan

Jeg mååå komme i gang å sy snart. Jeg har fått arvet meg en symaskin men den er ikke kommet enda. Men så flink som dere er blir det nok en stund til jeg er...

Gammel 13-05-08, 12:05   #122
jubel
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
jubel er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Fantastisk! Lager du disse i mindre størrelse? F.eks. omtrent str. 2 år?

Den blå kan jeg sy en mindre av, den lilla har jeg dessverre ikke mer stoff til.
Men den kan jo fint vokses inn i

Vil du ha begge sender jeg med en liten overraskelse i pakka

Gammel 13-05-08, 12:13   #123
jubel
Fullverdig medlem

jubel er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Fantastisk flotte klær
Hippiebarnbuksen er helt min stil! Jeg er skikkelig fan

Jeg mååå komme i gang å sy snart. Jeg har fått arvet meg en symaskin men den er ikke kommet enda. Men så flink som dere er blir det nok en stund til jeg er...

Så gøy med en fan da!
Du må bare komme i gang med å sy så blir du fort flink!

Gammel 15-05-08, 00:05   #124
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for flott bukse jeg fikk i postkassen i dag. ! Den ble sååååå stilig! Brune elefanter med brun ribb. Gleder meg til lillebror kan bruke den.

Skal se om jeg får lagt inn bilde av den her så andre kan få se hvor fin den er.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 17:38   #125
jubel
Fullverdig medlem

jubel er litt kul
Standard

Så bra at du ble fornøyd!
Det tok litt lang tid med posten, tror ikke de sendte post på lørdag selv om den ble postet da..men godt å høre at den kom frem hvertfall!

Gammel 16-05-08, 10:03   #126
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jubel, her.

Den blå kan jeg sy en mindre av, den lilla har jeg dessverre ikke mer stoff til.
Men den kan jo fint vokses inn i

Vil du ha begge sender jeg med en liten overraskelse i pakka

Jeg må vente litt med å bestemme meg, er på Aleris med nye og mindre pupper! Men jeg er utrolig lett å friste, og synes at de buksene er noe av det kuleste jeg har sett, pluss at de virker helt knall til tøybleierumper.

Men noen spørsmål før jeg godtar heeelt at jeg nok en gang er en slave av mine barneklær-lyster: Kan den blå - den du hadde mer stoff til - tilpasses litt til jente i "pynten"? Ikke omgjøres til prinsesse, altså, men kanskje med noe lilla kanter / pynt eller en annen farge. Jeg er åpen for forslag.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 10:50   #127
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig mye fint!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 12:01   #128
jubel
Fullverdig medlem

jubel er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg må vente litt med å bestemme meg, er på Aleris med nye og mindre pupper! Men jeg er utrolig lett å friste, og synes at de buksene er noe av det kuleste jeg har sett, pluss at de virker helt knall til tøybleierumper.

Men noen spørsmål før jeg godtar heeelt at jeg nok en gang er en slave av mine barneklær-lyster: Kan den blå - den du hadde mer stoff til - tilpasses litt til jente i "pynten"? Ikke omgjøres til prinsesse, altså, men kanskje med noe lilla kanter / pynt eller en annen farge. Jeg er åpen for forslag.

Høres ut som du er fornøyd med dine nye fordeler, det er bra
Jeg kan veldig godt gjøre den mer jentete. Jeg kan applikere regnbuen og lommen med et lilla stoff og ha lilla kantebånd og ribb
Også har jeg også lyselilla cord (sa jeg det i pm? ) hvis du vil ha det

Gammel 16-05-08, 12:12   #129
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så mye fint! Jeg bare elsker pass-formen på buksene dine. Jeg kommer til å tråle bloggen din når 17-mai er unnagjort!

Gammel 16-05-08, 13:50   #130
jubel
Fullverdig medlem

jubel er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Så mye fint! Jeg bare elsker pass-formen på buksene dine. Jeg kommer til å tråle bloggen din når 17-mai er unnagjort!

Trål i vei!
Så får du bare gi meg beskjed om det skulle være noe du måtte ønske der

Gammel 17-06-08, 20:14   #131
jubel
Fullverdig medlem

jubel er litt kul
Standard

Mina har sikkert sett "Pippi drar til sjøs" hundre ganger nå, og har vært på syrommet og funnet Pippi-stoffet med beskjed om at hun vil ha det. Så da måtte det jo bli en Pippi-bukse på henne, og hun ble strålende fornøyd med det

Str 2 år
Modifisert mønster fra "Børnetøj du selv kan sy 0-4år"

Gammel 17-06-08, 20:16   #132
jubel
Fullverdig medlem

jubel er litt kul
Standard

Storesøster har strekt seg og trenger flere bukser. Hun er inne i en veldig rosa periode nå, men siden jeg ikke er så glad i søte, rosa klær måtte den piffes opp litt med litt glade farger
Nå er det for tiden aller mest stas å gå helt naken, men jeg fikk da såvidt prøvd den på og den satt som et skudd. Ribben nederst på beina er også ekstra lang slik at hun kan bruke den utover høsten og vinteren.
Den rosa corden er gardiner fra Kid, det grønne blomstrete er putevar fått av min kjære Shamu og den grønne ribben er fra Stoff&Stil.

Størrelse 2 år.
Eget mønster, modifisert fra buksegrunnmønster i Børnetøj du selv kan sy 0-4 år.

Gammel 17-06-08, 20:16   #133
jubel
Fullverdig medlem

jubel er litt kul
Standard

Enda en bukse til storesøster. Denne likte hun kjempegødt siden den er så god og myk, hun er nemlig helt opphengt i at alle klær er klumpete for tiden og river av seg stort sett alle bukser. Da er det koselig når hun liker en av mine bukser
Denne er laget i velour fra S&S, lommene og applikasjonene + ribben er fra en H&M-topp.

Str 2 år
Modifisert mønster fra "Børnetøj du selv kan sy 04 år"

Gammel 17-06-08, 20:17   #134
jubel
Fullverdig medlem

jubel er litt kul
Standard

Foran (beklager dårlig bilde..)

Bak

Knappedetaljer

Jeg synes forklekjoler er så fint, men synes de med kryss bak er så kjedelige å sy selv om de bare er sååå fine!
Så da jeg kjøpte en forklekjole til Matilde på Lindex som jeg synes var helt perfekt i formen tegnet jeg av mønsteret på den og prøvde meg. Kjempegøy å sy, masse muligheter for variasjon og veldig fin på. Den er ganske kort i fasongen, så det må være bukse under.
Så langt har det blitt fire sånne, og det kommer nok til å bli maaange fler :nikke:
Kjempefint for å bruke opp stoffrester også

Denne er str 80.
Stoffet er kraftig bomullslerret med litt stretch i på forstykket, og stoffet med fisker er kraftig bomullslerret jeg bytta til meg fra Sofie.

Gammel 17-06-08, 21:14   #135
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en visjon: Jubel og Shamus eget utsalg av barneklær på nett !!!
Dere er så flinke at dette må dere jo kunne gjøre stort på
klærne deres

Eller enda bedre: med novisen zeppelin på slep
(vil så gjerne sy....)

Gammel 17-06-08, 21:16   #136
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For noe flotte plagg! (Igjen)

Gammel 17-06-08, 22:35   #137
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er virkelig inspirerende. Jeg har faktisk kjøpt meg symaksin og sydd litt selv etter at du sa at det ikke var vanskelig (LilleRosin overbeviste meg om at du hadde rett).

Foreløpig har det ikke blitt all verden, men i dag har jeg klippet ut stoff til selekjole nr 2. Nr 1 ble veldig fin, men snuppa ønsket seg lomme på magen, så nr 2 blir med det. En forklekjole har jeg også klart, men det var ikke like populært hos brukeren.

Nå ska jeg forsøke å oppdrive den danske boka du viser til. Noen som vet hvor man kan få tak i den?

Gammel 18-06-08, 08:43   #138
jubel
Fullverdig medlem

jubel er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Du er virkelig inspirerende. Jeg har faktisk kjøpt meg symaksin og sydd litt selv etter at du sa at det ikke var vanskelig (LilleRosin overbeviste meg om at du hadde rett).

Foreløpig har det ikke blitt all verden, men i dag har jeg klippet ut stoff til selekjole nr 2. Nr 1 ble veldig fin, men snuppa ønsket seg lomme på magen, så nr 2 blir med det. En forklekjole har jeg også klart, men det var ikke like populært hos brukeren.

Nå ska jeg forsøke å oppdrive den danske boka du viser til. Noen som vet hvor man kan få tak i den?

Så gøy at du har begynt å sy, og tenk å få være inspirasjon til det da
Du må jo vise frem det du lager også!

Den boka kommer ut inytt opplag 30.juni tror jeg det var, og jeg mener den da er å få tak i på Capri.no
Skal sjekke helt sikkert jeg

Gammel 18-06-08, 08:43   #139
jubel
Fullverdig medlem

jubel er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Jeg har en visjon: Jubel og Shamus eget utsalg av barneklær på nett !!!
Dere er så flinke at dette må dere jo kunne gjøre stort på
klærne deres

Eller enda bedre: med novisen zeppelin på slep
(vil så gjerne sy....)

Den visjonen har vi også, det er en fremtidsdrøm vi håper å kunne realisere en dag!

Gammel 18-06-08, 15:23   #140
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av jubel, her.

Den boka kommer ut inytt opplag 30.juni tror jeg det var, og jeg mener den da er å få tak i på Capri.no
Skal sjekke helt sikkert jeg

Jeg var inne og sjekket i går, etter hva jeg kan se står det ingen dato den skal komme ut.

Emneord
hjemmesydde klær

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.