Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skikk og bruk på søndager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er IKKE greit på en søndag?
Klippe gress. 48 22,22%
Sage med motorsag. 85 39,35%
Hogge ved for hånd. 23 10,65%
Luke. 5 2,31%
Male eget hus/garasje. 8 3,70%
Male fellesanlegg. 15 6,94%
Henge ut klær til tørk. 15 6,94%
Alt er greit, søndag er bare en dag. 75 34,72%
Alt er greit, så lenge det er etter kirketid/fyllesyketid (kl. 14). 58 26,85%
Ingenting, søndager skal man sitte inne og lese bibelen. 3 1,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 216. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-08, 12:26   #121
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk på søndager

Alt er greit, søndag er bare en dag.

Gammel 09-06-08, 22:22   #122
Gammel bruker
Passiv

Standard

Jeg synes det er deilig å bo i et nabolag hvor det meste er lov. Det er tross alt i helgen at man har tid (og energi!) til å gjøre hagearbeid og den slags. Synes likevel man skal vente med de mest bråkete aktivitetene til litt ut på dagen.

Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 13:07   #123
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne ikke dy meg, så jeg stemte: "Ingenting, søndager skal man sitte inne og lese bibelen." Det var jo sånt et festlig alternativ!

Egentlig må jeg si at jeg er generell motstander av luking - ikke bare på søndager, men generelt. Likevel plager det meg jo ikke om andre gjør det, da.

Bensinstasjoner, hagesentre, restauranter, osv er åpne på søndager - og da ser jeg ingen grunn til at jeg ikke skulle klippe gress, male, plante i hagen, eller hva jeg måtte føle for.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 13:57   #124
BonusMor
Forumamatør i lære

BonusMor sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
BonusMor har et hav av muligheter foran seg
Standard

På søndag prøver vi å ta det med ro, og passer blant annet på at ikke jentene tar helt av med bråk og trampoline før klokka i det minste nærmer seg 12.

Jeg tror vi prøver å være litt diskret på søndager - men må man gjøre noe spes, så må man jo bare gjøre det. 2 voksne i fulle jobber, så er søndagen en dag vi må få ting unna på.

Ellers synes jeg godt man kan ta hensyn til de rundt seg, jeg, også på vanlige dager. Man bør ha forståelse for både de som må få ting gjort, og de som tar dagen litt mer høytidelig.

BonusMor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 14:41   #125
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg kunne ikke dy meg, så jeg stemte: "Ingenting, søndager skal man sitte inne og lese bibelen." Det var jo sånt et festlig alternativ!

Hermegås!

Gammel 10-06-08, 14:49   #126
F!reF|y
Fullverdig medlem

F!reF|y sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Akershus
F!reF|y har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikk og bruk på søndager.

Alt er greit, søndag er bare en dag.
Bryr meg ikke så mye om om nabo'n klipper gresset eller hva de måtte finne på.
Jeg tenker kanskje litt mer over det selv, før jeg setter igang med noe som bråker veldig, men at andre gjør det, som sagt bryr det meg ikke.

F!reF|y er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 21:44   #127
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker at det er litt roligere én dag i uka, jeg. Så motorsaga eller vinkelsliperen ville jeg nok latt ligge. Og jeg ville bli glad om naboene gjorde det samme.

Men bortsett fra at jeg synes det er unødvendig å kjøre i gang ting som forstyrrer andre over et utvidet tidsrom, har jeg ingen formening om hva folk bør eller ikke bør gjøre på en søndag.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:34   #128
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på hvordan man bor, altså hvor tett. Men etter 1400 bør det meste være ok.

Gammel 10-06-08, 22:40   #129
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på søndager.

Hvis man bor litt tett og planlegger å stå HELE dagen med vinkelsliperen en søndag, så syns jeg i hvert fall man kan si fra til naboene, sånn at man kan rømme åstedet. DET bråker, det!

Gammel 10-06-08, 22:41   #130
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Siste til Senna og Madam Mim. Helst ikke bråk, i hvert fall ikke før lang ut på dagen, men også litt avhengig av hvor man bor. Jeg bryr meg ikke mye om rellion å sånt, men er iherdig tilhenger av en lyddempet dag i uke. Og det har ikke noe med fyllesjuke å gjøre .

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:46   #131
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del kunne det ikke brydd meg mindre om naboene klippet gresset kl. 14 på søndag; da bråker mine egne unger nok til å overdøve det meste uansett. Lyden av gressklipperen plager meg langt mer på kvelden på helt vanlige hverdager, når jeg endelig har anledning til å sette meg ned på verandaen for å slappe av.

Naboene på begge sider er pensjonister, så hvorfor de på død og liv skal ha det stille akkurat på søndager, er for meg en gåte. Kan de ikke nyte stillheten i ukedagene i stedet, når alle vi andre er på jobb, skole eller barnehage?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.