|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva er IKKE greit på en søndag? | |||
Klippe gress. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 22,22% |
Sage med motorsag. |
85 | 39,35% |
Hogge ved for hånd. |
23 | 10,65% |
Luke. |
5 | 2,31% |
Male eget hus/garasje. |
8 | 3,70% |
Male fellesanlegg. |
15 | 6,94% |
Henge ut klær til tørk. |
15 | 6,94% |
Alt er greit, søndag er bare en dag. |
75 | 34,72% |
Alt er greit, så lenge det er etter kirketid/fyllesyketid (kl. 14). |
58 | 26,85% |
Ingenting, søndager skal man sitte inne og lese bibelen. |
3 | 1,39% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 216. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#122 |
Passiv
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerJeg synes det er deilig å bo i et nabolag hvor det meste er lov. Det er tross alt i helgen at man har tid (og energi!) til å gjøre hagearbeid og den slags. Synes likevel man skal vente med de mest bråkete aktivitetene til litt ut på dagen. |
![]() |
![]() |
#123 |
Ustabil
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerJeg kunne ikke dy meg, så jeg stemte: "Ingenting, søndager skal man sitte inne og lese bibelen." |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Forumamatør i lære
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerPå søndag prøver vi å ta det med ro, og passer blant annet på at ikke jentene tar helt av med bråk og trampoline før klokka i det minste nærmer seg 12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Akershus
![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.Alt er greit, søndag er bare en dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerJeg liker at det er litt roligere én dag i uka, jeg. Så motorsaga eller vinkelsliperen ville jeg nok latt ligge. Og jeg ville bli glad om naboene gjorde det samme.
![]() |
![]() |
#128 |
Epikur
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerDet kommer litt an på hvordan man bor, altså hvor tett. Men etter 1400 bør det meste være ok.
![]() |
#129 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.Hvis man bor litt tett og planlegger å stå HELE dagen med vinkelsliperen en søndag, så syns jeg i hvert fall man kan si fra til naboene, sånn at man kan rømme åstedet. DET bråker, det!
![]() |
#130 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerSiste til Senna og Madam Mim. Helst ikke bråk, i hvert fall ikke før lang ut på dagen, men også litt avhengig av hvor man bor. Jeg bryr meg ikke mye om rellion å sånt, men er iherdig tilhenger av en lyddempet dag i uke. Og det har ikke noe med fyllesjuke å gjøre |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerFor min del kunne det ikke brydd meg mindre om naboene klippet gresset kl. 14 på søndag; da bråker mine egne unger nok til å overdøve det meste uansett. Lyden av gressklipperen plager meg langt mer på kvelden på helt vanlige hverdager, når jeg endelig har anledning til å sette meg ned på verandaen for å slappe av. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|