Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mannens hår

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 11:22   #121
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Mannens hår

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Johnny Depp er pen samme hva han gjør. Antonio Banderas er veldig kjekk med langt hår, men Brad Pitt er mye penere med kort hår enn med langt. Eller kanskje det har mest å gjøre med hvilke filmer jeg har sett ham i med kort og langt hår.

Ang. Johnny, helt klart!
Men jeg synes Brad Pitt er mye penere med langt hår

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:39   #122
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannens hår

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Utseende inkludert hår og klær sier jo endel om hvem man er som person, og langt hår representerer litt den rocka opprøreren i mitt hode.

Som oftest, men ikke alltid . Mannen min digger heavyrock, men ser ut som "svigemors drøm" (korthåret, konservativ klesstil). Jeg selv er nok også hakket mer "rocka" enn jeg ser ut .

Gammel 18-06-08, 13:52   #123
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ikke at det spiller noen rolle. Jeg tenker at langt hår er en del av en hel stil og gjerne også livsstil mer enn det handler om tidstypiske trender. Det var det med politikken jeg ikke skjønte noe av. Hva er en politisk korrekt frisyre liksom?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Det kan du si, jeg har nok laget meg et eget begrep her. Men det er jo få menn på Stortingen med langt hår eller andre alternative hårsveiser. De fleste kjører vel nokså mainstream. Det var vel mer i den gaten jeg beveget meg.

Da jeg studerte, på første halvdel av 90-tallet, var det temmelig PUK med helt kort, kort hår eller barbert skalle, for de fleste som valgte slik frisyre ble assosiert med et politisk ståsted på den ekstreme høyresiden.

På den tiden var det helt vanlig for gutter/mannlige studenter å ha langt hår, så det signaliserte vel ikke all verden å ha det, men det var nok flere RV-ere og SV-ere med langt og halvlangt hår enn folk fra Unge høyre, for å si det slik, så jeg har vært vant til at hår kan brukes for å signalisere politisk ståsted eller gruppetilhørighet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 14:05   #124
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da jeg studerte, på første halvdel av 90-tallet, var det temmelig PUK med helt kort, kort hår eller barbert skalle, for de fleste som valgte slik frisyre ble assosiert med et politisk ståsted på den ekstreme høyresiden.

På den tiden var det helt vanlig for gutter/mannlige studenter å ha langt hår, så det signaliserte vel ikke all verden å ha det, men det var nok flere RV-ere og SV-ere med langt og halvlangt hår enn folk fra Unge høyre, for å si det slik, så jeg har vært vant til at hår kan brukes for å signalisere politisk ståsted eller gruppetilhørighet.

Ja, jeg ser den med at man sender ut signaler om hvem man er og hvor man står ved å ha en bestemt stil (innbefattet hår). Jeg tolker imidlertid uttrykket "politisk korrekt" som et mer allment begrep som ikke akkurat omfavner noe politisk parti, men som sier noe om hvilke meninger det er "allment" akseptert at man har.

Mulig jeg rotet meg litt bort nå. *løper til kaffepausen*

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 14:18   #125
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tolker imidlertid uttrykket "politisk korrekt" som et mer allment begrep som ikke akkurat omfavner noe politisk parti, men som sier noe om hvilke meninger det er "allment" akseptert at man har.

Helt enig. Og da jeg var student, i min omgangskrets, var ekstreme høyre et lite politisk korrekt ståsted å signalisere.

Gammel 18-06-08, 14:45   #126
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig. Og da jeg var student, i min omgangskrets, var ekstreme høyre et lite politisk korrekt ståsted å signalisere.

OK, så da kan det altså oppfattes at det er politisk ukorrekt med langt hår når man vet om svært få stortingspolitikere som har det.

<----- confusing smiley right back at ya.

Gammel 18-06-08, 14:57   #127
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

OK, så da kan det altså oppfattes at det er politisk ukorrekt med langt hår når man vet om svært få stortingspolitikere som har det.

<----- confusing smiley right back at ya.

Jeg synes ikke stortingspolitikere er normen for alt som er PK, nei.

Gammel 18-06-08, 15:07   #128
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Jeg synes ikke stortingspolitikere er normen for alt som er PK, nei.

Bare PK hår?

Neida. Jeg oppfattet utifra hvordan du qoutet at du underbygde Manis oppfattelse av at det var PUK med langt hår siden stortingspolitkere har mer mainstream frisyrer. Og at det er mulig å ha politisk korrekt/ukorrekt frisyre som igjen var min undring.

Egentlig interessant siden jeg alltid har oppfattet det som rimelig PK å være åpen for at andre ser ut som de vil.

Gammel 18-06-08, 15:18   #129
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i likhet med him få preferanser når det kommer til hår. Når det gjelder dette med et vakkert fysisk ytre (selv om det avhenger av øyet som ser) er jeg litt som Myrsnipa. Jeg har aldri vært gift med alle mine mannlige kompiser, men det er jo en grunn til at vi er venner, så de innehar de egenskapene jeg mener er nødvendige for at vi skal omgås regelmessig, men det har aldri vært snakk om fysisk tiltrekking. Tenningen må være der helt fra starten av (og i starten tenner man gjerne på utseende da man ikke kjenner vedkommende særlig godt) og man kan da bygge videre på dette hvis andre egenskaper (humor / selvironi / intellekt) matcher.

Gammel 18-06-08, 15:23   #130
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Neida. Jeg oppfattet utifra hvordan du qoutet at du underbygde Manis oppfattelse av at det var PUK med langt hår siden stortingspolitkere har mer mainstream frisyrer. Og at det er mulig å ha politisk korrekt/ukorrekt frisyre som igjen var min undring.

Nei, da uttrykte jeg meg dårlig. Jeg var ikke spesielt enig med Mani i hennes utsagn der, men det fikk meg til å drodle litt videre over om hår kan være PUK, også konkluderte jeg med at det går, i og med at klær og hår kan (eller kunne) signalisere en politisk (ukorrekt) tilhørighet.

Gammel 18-06-08, 18:43   #131
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja jeg innser jo at jeg har fremstilt meg selv som atskillig mer snerpete og høyrevridd enn det jeg i virkeligheten er. Så jeg ville egentlig bare ha sagt at jeg har da digget guns n`roses og siklet på Brad Pitt med langt hår jeg også. Sånn bare for å rette opp litt av inntrykket her

Gammel 18-06-08, 19:08   #132
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ettersom jeg kom i puberteten midt i en gjeng langhåra raddisgutter har jeg veldig problemer med å forstå at det er politisk ukorrekt med langt hår, og min indre fjortis kan godt finne på å sikle litt over langhåra menn den dag i dag. Men det er jo virkelig ikke alle som kler det!

Min indre fjortis hender det forresten fortsatt sikler over unge menn i svarte dongeribukser og slitte hvite bestefarstrøyer, også kjent som "NU-seminar på tidlig nittitall-looken".

Gammel 18-06-08, 19:13   #133
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Noen menn blir langt mer sexy med langt hår. Viggo Mortensen og Trond Espen Seim blant annet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 19:17   #134
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Et

Min indre fjortis hender det forresten fortsatt sikler over unge menn i svarte dongeribukser og slitte hvite bestefarstrøyer, også kjent som "NU-seminar på tidlig nittitall-looken".

Min indre fjortis får meg til å sikle etter unge gutter i saggete bukser og caps.

Gammel 18-06-08, 21:57   #135
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig i at Aragorn er veldig mye mer sexy enn Viggo. Ellers synes jeg som oftest ordentlig langt rockehår får et snev av ufrivillig komikk (ikke egentlig PolitiskVenstresideLangtHår, det ser annerledes ut. )

Jeg gir dere Chris "Jesus" Cornell:

Og Chris "The Incredible Hunk" Cornell:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 21:59   #136
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Scarlett: Nei, nei, og trippel nei.
Chris var så definitivt flottest med det lange håret.
Nå ser han ut som en løk.

Gammel 18-06-08, 22:07   #137
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neinei, Enhjørning. DETTE er en løk.

- No. 4 -
Gammel 18-06-08, 22:07   #138
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Herremin, all slags voksenopplæring man skal holde på med.

- No. 4 -
Gammel 18-06-08, 22:11   #139
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kort, men ikke stritt.

Vakre, vakre filmen!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:12   #140
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Chris Cornell ser bare katterlig ut med langt hår. Det ser ut som om det er en vits.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.