|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Mannens hår
Ang. Johnny, helt klart!
![]() |
#122 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mannens hår
Som oftest, men ikke alltid
![]() |
#123 |
Bedreviter
|
Da jeg studerte, på første halvdel av 90-tallet, var det temmelig PUK med helt kort, kort hår eller barbert skalle, for de fleste som valgte slik frisyre ble assosiert med et politisk ståsted på den ekstreme høyresiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Borte
|
Ja, jeg ser den med at man sender ut signaler om hvem man er og hvor man står ved å ha en bestemt stil (innbefattet hår). Jeg tolker imidlertid uttrykket "politisk korrekt" som et mer allment begrep som ikke akkurat omfavner noe politisk parti, men som sier noe om hvilke meninger det er "allment" akseptert at man har.
![]() |
#125 |
Bedreviter
|
Helt enig. Og da jeg var student, i min omgangskrets, var ekstreme høyre et lite politisk korrekt ståsted å signalisere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Borte
|
OK, så da kan det altså oppfattes at det er politisk ukorrekt med langt hår når man vet om svært få stortingspolitikere som har det.
![]() |
#127 |
Bedreviter
|
Jeg synes ikke stortingspolitikere er normen for alt som er PK, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Borte
|
Bare PK hår?
![]() |
#129 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Mannens hårJeg har i likhet med him få preferanser når det kommer til hår. Når det gjelder dette med et vakkert fysisk ytre (selv om det avhenger av øyet som ser) er jeg litt som Myrsnipa. Jeg har aldri vært gift med alle mine mannlige kompiser, men det er jo en grunn til at vi er venner, så de innehar de egenskapene jeg mener er nødvendige for at vi skal omgås regelmessig, men det har aldri vært snakk om fysisk tiltrekking. Tenningen må være der helt fra starten av (og i starten tenner man gjerne på utseende da man ikke kjenner vedkommende særlig godt) og man kan da bygge videre på dette hvis andre egenskaper (humor / selvironi / intellekt) matcher.
![]() |
#130 |
Bedreviter
|
Nei, da uttrykte jeg meg dårlig. Jeg var ikke spesielt enig med Mani i hennes utsagn der, men det fikk meg til å drodle litt videre over om hår kan være PUK, også konkluderte jeg med at det går, i og med at klær og hår kan (eller kunne) signalisere en politisk (ukorrekt) tilhørighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Mannens hårJa jeg innser jo at jeg har fremstilt meg selv som atskillig mer snerpete og høyrevridd enn det jeg i virkeligheten er. Så jeg ville egentlig bare ha sagt at jeg har da digget guns n`roses og siklet på Brad Pitt med langt hår jeg også. Sånn bare for å rette opp litt av inntrykket her
![]() |
#132 |
Audacious
|
![]() Sv: Mannens hårEttersom jeg kom i puberteten midt i en gjeng langhåra raddisgutter har jeg veldig problemer med å forstå at det er politisk ukorrekt med langt hår, og min indre fjortis kan godt finne på å sikle litt over langhåra menn den dag i dag. Men det er jo virkelig ikke alle som kler det!
![]() |
#134 |
Pen. Så det så.
![]() |
#135 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Mannens hårJeg er helt enig i at Aragorn er veldig mye mer sexy enn Viggo. Ellers synes jeg som oftest ordentlig langt rockehår får et snev av ufrivillig komikk (ikke egentlig PolitiskVenstresideLangtHår, det ser annerledes ut.
![]() |
#136 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Mannens hårScarlett: Nei, nei, og trippel nei.
![]() |
![]() |
#140 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Mannens hårChris Cornell ser bare katterlig ut med langt hår. Det ser ut som om det er en vits.
![]() |
|
|