|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor mange barn har du? | |||
Har ett og er ferdig |
![]() ![]() ![]() ![]() |
9 | 4,43% |
Har ett og ønsker fler |
29 | 14,29% |
Har to og er ferdig |
65 | 32,02% |
Har to og ønsker fler |
40 | 19,70% |
Har tre og er ferdig |
41 | 20,20% |
Har tre og ønsker fler |
8 | 3,94% |
Har fire og er ferdig |
6 | 2,96% |
Har fire og ønsker fler |
1 | 0,49% |
Har fem og er ferdig |
3 | 1,48% |
Har fem og ønsker fler |
0 | 0% |
Har seks og er ferdig |
1 | 0,49% |
Har seks og ønsker fler |
0 | 0% |
Har sju og er ferdig |
0 | 0% |
Har sju og ønsker fler |
0 | 0% |
Har åtte eller flere barn |
0 | 0% |
Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?
Man kan ikke bestemme, men man har lov å håpe.
![]() |
![]() |
#122 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor mange barn har du / ønsker du deg?
Man vet vel aldri, og jeg tror man klarer det meste man vil klare. Men jeg synes ikke det er vanskelig å se at jeg nærmer meg terskelen for hva jeg synes er OK med to barn. Jeg kan vanskelig se for meg at de tingene jeg synes er slitsomt (høyt stressnivå, lite egentid, mye logistikk, lite parfokus) blir bedre med flere barn.
![]() |
#123 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?... Sist redigert av rine : 28-04-12 kl 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Ringskrømt
|
Mengden arbeid øker naturligvis med hvert barn, men jeg reagerte litt på at grensen på en måte gikk med tre. Får man fire mister man alenetiden, muligheten til et sosialt liv osv. Det synes jeg høres rart ut, for jeg antar at slikt går i bølger. Jeg har bare to barn og ingen alenetid, men vet at dette vil "bedre" seg etterhvert. Jeg antar at aldersforskjellen på barna gjør at alle fire ikke vil sitte oppå foreldrene 24-7.
![]() |
#125 |
Yes, we can!!
|
Det handler vel om å nå en grense for hva som er "for mye"/"for lite". (For mye mas, arbeid, tidkrevende oppfølgning, for lite alenetid, ro, søvn). Hvis man føler at man balanserer akkurat passe som det er, så skjønner jeg at man ikke vil forrykke akkurat det. For selv om det blir mindre intenst med tiden (det BLIR det, blir det ikke??), så er det jo fortsatt krevende, bare på andre måter. Mer søvn, men også mer skole- og fritidsoppfølging. Mindre bleieskift men mer treningstøyvask. Mindre intenst samvær på ettermiddagen, men også mindre egentid om kvelden, når barna har lagt seg.
![]() |
#126 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?Som jeg nevnte øker arbeidsmengeden med hvert barn, men det er også hva man gjør det til, er det ikke? Jeg kommer ikke til å bruke hele min tid på å kjøre unger til og fra fritidsaktiviteter, og da er vi inne på det Mim snakker om. Man skal ikke gjøre alt for barna og nærmest utslette seg selv, og barna må naturligvis hjelpe til hjemme og gjøre sin del av husarbeidet. Nå prøver jeg ikke å påtvinge folk flere barn, men jeg er fast bestemt på at hverdagen blir hva man gjør den til.
![]() |
#127 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?Enig, altså. Men jeg tror også det er viktig å faktisk sette fingeren i jorda, og når man kjenner at "her er jeg på det nivået jeg makter å hanskes med" så står det respekt av å handle deretter. Selv er jeg litt sånn at "jamen det fikser vi vel", om det så er litt mer jobb, litt mer reising, litt mer barn, litt flere gjester enn vi hadde tenkt, etc. Og sliter meg ofte ut på det.
![]() |
#128 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?Har snart to stk og anntar at jeg er ferdig.. jeg har alltid ønsket meg 3 barn, men kan liksom ikke ha flere fedre å forholde meg til nå..
![]() |
#129 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?Jeg tror helt ærlig at folk har forskjellig kapasitet til ulike ting. Jeg har temmelig stor kapasitet på jobben, jeg har enda større kapasitet til film og musikk (som mange klager over at de ikke får prioritert), noen har abnorm kapasitet til å få lest bøker, uansett hvor travelt det er, andre igjen takler en hel ungeflokk uten å bli det minste stresset. Jeg gjør ikke det siste. Å ha barn er slitsomt for meg. Det er selvsagt verdt det (særlig når man har slike unike, fantastiske barn som vi har
![]() |
#130 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?Etter at tredjemann er ute i august en gang håper jeg å få stengt muligheten for fler
![]() |
#131 |
Ustabil
|
Jeg tror du av og til forveksler din egen barndom med dagens virkelighet for veldig mange barn og foreldre. Service-nivå? Du bor i Oslo, gjør du ikke? Jeg tipper at din 6-åring skal gå på SFO, og vil bli levert og hentet daglig. Du tok sikkert enten buss til skolen, eller gikk / syklet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Ustabil
|
Det Polyanna sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Hertuginne
|
Akkurat sånn er det for meg også. Kroppen sier stopp, og jeg må lytte til den. Ikke til hjertet som til tider skriker BABY ganske høyt.
![]() |
#134 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?Jeg har 3 barn og er ferdig. Tror jeg.
![]() |
#135 |
superbruker
|
Hvor mye kjøring det blir vil være avhengig av hvordan man bor. Vi har over 4 km til skolen og 15 km til der ungene trener. Det sier seg selv at vi må kjøre. Til skolen og butikken skal ungene få lov til å sykle til etterhvert, når det lovte gang-og sykkelveien kommer i 2011. Per idag må vi sykle/gå 2 km langs en svingete vei hvor det 60 men bilene kommer ofte i 80 og bussen kjører der. De får med andre ord ikke lov til gå/sykle langs den veien alene.
![]() |
#136 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Der sa du det, Adrienne |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?Vi har to barn nå. Jeg blir mer og mer sikker på at jeg ønsker meg et barn til, men det blir ikke helt enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?Vi har tre barn og er fornøyd med det. Vi er helt ferdige, og tanken på fire barn er helt utenkelig, så da har vi tatt våre forhåndsregler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?Vi har to barn, og jeg er ferdig. Det kjenner jeg med kropp og sjel, for jeg har tilgang til masse småttiser for tiden. De er enormt godt å sitte og kose med og pludre til, men jeg synes det er utrolig deilig å levere de tilbake når jeg er ferdig. Skal bli tante i august, og det gleder jeg meg til. Mitt første tantebarn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?Har alltid sett for meg to barn og det har vært planen hele veien. Men etter at nr. 2 kom greide ingen av oss å slippe tanken på en nr. 3. Barn er fantastisk og det å kunne være storfamilie lokket veldig. Vi har vudert frem og tilbake i mente, bestemt oss og ombestemt oss. Skjebnen ble vel lei for nå er nr. 3 på vei ... ikke helt planlagt men det føles utolig riktig og deilig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|