Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargete juletrelys?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-06, 12:37   #121
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Dette ble en morsomt tråd!

Jeg har prøvd å venne meg av med å bruke ordet "harry", nettopp fordi det ligger en slags middelklasses avstandtaken i det som jeg syns er ekkel.

Og jo eldre jeg blir, jo mer setter jeg pris på at folk våger å rett og slett pynte med det de liker. Bare fordi de syns det er fint. (Jeg skulle bare ønske at de sluttet å gi meg pynteting i gaver... )

Selv klarer jeg ikke helt å la være å skule til hva som liksom er "ute", men har i hvert fall sluttet å styre så innmari med å finne ut hva som er "inne".

Jeg har det forresten hvitt og sikkert litt beige hjemme, men det ER fordi jeg liker det altså! (Har malt det hvitt og lyst i alle hjemmene jeg har eid siden 1995).

Gammel 15-11-06, 12:46   #122
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette ble en morsomt tråd!

Jeg har prøvd å venne meg av med å bruke ordet "harry", nettopp fordi det ligger en slags middelklasses avstandtaken i det som jeg syns er ekkel.

(...)
Jeg har det forresten hvitt og sikkert litt beige hjemme, men det ER fordi jeg liker det altså! (Har malt det hvitt og lyst i alle hjemmene jeg har eid siden 1995).

Jepp, det er faktisk DU som har lært meg å slutte å bruke ordet "harry", fordi det er så himla nedlatende. Og ofte kan det være en måte å heve seg selv på bekostning av andre, og da ligger det en liten angst i det. Litt sånn "Sweet home Alabama", hvis du skjønner.

Polyanna har helt sin egen upåvirkede smak, akkurat som alle andre som har det hvitt og beige

(men du har veldig god og sikker smak, og jeg tar gjerne i mot tips fra deg når det gjelder interiør!)

Gammel 15-11-06, 12:52   #123
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Polyanna har helt sin egen upåvirkede smak, akkurat som alle andre som har det hvitt og beige

Jeg føler i hvert fall at jeg har mitt *litt* på det tørre siden jeg aldri hev meg på lime-bølgen. (Ikke hjemme, i hvert fall. Kontorene våre er en annen sak...)

Gammel 15-11-06, 12:58   #124
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler i hvert fall at jeg har mitt *litt* på det tørre siden jeg aldri hev meg på lime-bølgen. (Ikke hjemme, i hvert fall. Kontorene våre er en annen sak...)

Jeg derimot! Eller, det er nok mer eplegrønn. Og det er bare på barnets sine ting. :desperat rettferdiggjøring: Ellers er det meste i rødt, brunt og oransj.

Sist redigert av Tallulah : 08-04-10 kl 15:44.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 13:11   #125
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det er kanskje litt sånn at vi hiver oss på de bølgene som passer ogss best, og lar de andre skylle forbi?

Gammel 15-11-06, 13:17   #126
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kanskje litt sånn at vi hiver oss på de bølgene som passer ogss best, og lar de andre skylle forbi?

Sikkert.

I tillegg så er det sikkert mange som tenker at vi har hevet oss på 50- 60-tallsbølgen som har gått en stund nå, men fakta er at vi har vært der lenge før trenden begynte. Og kommer til å være der når den er over. Og sånn er det jo garantert med mange andre også.

Gammel 15-11-06, 13:24   #127
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg på.Selvfølgelig er vi ikke upåvirket av trender og moter, men etter hvert finner jo vi ut hva vi virkelig liker, og kan plukke det vi syns er best fra hver stilart.

Jeg er fornøyd med utvalget i butikkene(når det gjeder klær) for tiden. 70-tallsoransje og sånn er ikke meg. Sånn moten er nå er det mye enklere for meg å finne ting jeg liker.

Interiør er så lavt prioritert hjemme hos oss(det går på bekostning av reising og vin og mat) at der må ting skje etter innfallsmetoden, og etter hvilken stil de vi arver av eller får gaver av har .

Gammel 15-11-06, 13:24   #128
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser jo at jeg har helt andre smaker enn mange på forumet, men jeg gjør som jeg vil.
Minimalismen synes jeg er utrolig kjedelig og naken. 70-tallsstilen som er kommet tilbake nå, men store blomster og mønster i orange og gusjegrønt osv. liker jeg ikke.

I adventstiden bruker jeg å legge julegrønne løpere på alle bord. Jeg var nettopp ute og lette etter en duk til mit lille rund bord. Julegrønt finnes visst ikke, bare gusjegrønn. Merkelig....

Gammel 15-11-06, 13:30   #129
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Ja,ja.jeg gav dere hvertfall noe å diskutere
Skal si at mitt lille spørsmål har fått utfyllende svar,både på den ene og den andre måten

Gammel 15-11-06, 16:46   #130
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Ja,ja.jeg gav dere hvertfall noe å diskutere
Skal si at mitt lille spørsmål har fått utfyllende svar,både på den ene og den andre måten

Som man roper i skogen får man svar!

Gammel 17-11-06, 19:53   #131
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Julelys i farger er ikke spesielt fint, nei.
Vi har hatt det de ti siste årene, (mannen som kom hjem med de en julaften da vi kvelden før oppdaget at de fra året før hadde konket ut) og ungene synes de er kjempeflotte.
Det blir nok hvite julelys når disse takker for seg.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 20:49   #132
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Nei, fargete juletrelys er ikke fint! Det må være hvite lys på juletreet hos meg

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 21:10   #133
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Blått tre? Særlig hvis man har mange blå klær, kan det være fint å matche treet med klærne. Det ser stilig ut.

Dette treet synes jeg var helt fantastisk!! Tenk å hatt et slik tre her jeg bor da!! Optimal lykke spør du meg Med paraplydrinker, flip-flops, sjøstjerner og havfruer.
Nydelig!!

Gammel 17-11-06, 21:17   #134
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Når jeg bodde i USA var det helt vanlig å kjøpe ny juletrepynt hvert år, man hadde forskjellige themes fra år til år og man kunne også få kjøpt juletrær som var sprayfarget hvite, rosa, lyseblå, lilla osv.

Sist redigert av Tallulah : 08-04-10 kl 15:45.
Gammel 17-11-06, 21:31   #135
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

På Island var det nok 90/10 fordeling på fargede/hvite lys når jeg bodde der for 20 år siden. Og når jeg flyttet til Norge syntes jeg det var dødskjipt med hvite lys, ingen fargerike og koordinerte lys på høyhus og rekkehus. Ingen gale naboer som konkurrerte om å ha det mest overdådige huset med amerikanske reinsdyr og julenisser på taket Det var generelt lite utvendig julepynt, syntes jeg.

Jeg er ikke helt der lenger, mine julelys er hvite, men jeg syns fortsatt det er veldig morsomt og fint med julepyntet Reykjavik.

Gammel 17-11-06, 22:04   #136
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen fargede lys i Selma-heimen nei - verken inne eller ute

Gammel 13-12-06, 14:22   #137
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom til å tenke på denne tråden da jeg deiset inn på denne siden:

http://www.uglychristmaslights.com/

Selv synes jeg ikke det er så lekkert med fargede julelys, heldigvis drar ikke alle julepyntingen så langt som disse har valgt å gjøre:

Gammel 13-12-06, 14:25   #138
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får skikkelige julevibber av sånne lys M@msen!

Helt rått

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 14:42   #139
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Helt rått

Enig! Jeg elsker det når folk tør å dra på litt og har litt humor, i stedet for noen halmdyr og bonderøde hjerter her og der.

Gammel 13-12-06, 14:47   #140
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der må da bruke noe enormt med strøm.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.