|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Tror du på hjelpere? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
67 | 38,29% |
Nei |
75 | 42,86% |
Vet ikke |
33 | 18,86% |
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Ja, jeg tror det er mye mellom himmel og jord og har selv opplevd ting som gjør at jeg vet.
![]() |
#122 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi ser/er klar over.
![]() |
#123 |
***al-logisk
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Det litt flytende ved det å tro på hjelpere, spøkelser, julenissen eller Tor med Hammeren er at kunnskapen om dem er så personlig at de ikke lar seg diskutere. Ofte sier man at "finnes mer mellom himmel og jord enn det vi kan forstå". Greit nok, men prinsipielt tror jeg ingen fenomener som foregår innenfor vårt erkjennelsesapparat ikke kan la seg forstå rasjonelt.
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Passiv
|
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Ja jeg tror vi har hjelpere rundt oss. |
![]() |
![]() |
#125 |
Trønder
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Jeg tror på hjelpere,engler osv
![]() |
#126 |
Leser
|
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Nei, jeg tror ikke på hjelpere. Jeg ville ha likt å trodd, men jeg gjør det ikke.
![]() |
#127 |
fornyet
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Jeg vil gjerne ha kontakt med mine hjelpere, men jeg tror de vet at jeg formidler innenifra at jeg ikke tør, selvom jeg tror selv at jeg er åpen for det.
![]() |
#128 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Har en venninne som er helt fast bestemt på at den dagen man dør så er man borte, kroppen ligger under jorda, men noe mer finnes ikke. Å gå gjennom livet med den holdningen høres kjedelig ut i mine ører, jeg liker tanken på at det er noe mer og velger derfor å tro på det. Hva dette mer er, har jeg ikke helt klart for meg, men jeg er åpen for det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Jeg er litt sånn ja, nei - vet ikke
![]() |
#132 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tror du på hjelpere?
Jeg går gjennom livet med denne holdningen og det er da slettes ikke kjedelig. Jeg gjør bare det beste ut av tiden jeg faktisk har her på jorda, i stedet for å kaste bort tiden på å tenke på om det kanskje kunne vært noe mer, etterpå.
![]() |
#133 |
Mother of Dragons
|
Jeg har det på samme måten som din venninne. Da jeg vokste opp var jeg kristen. Etter å ha studert realfag som fysikk og medisin så var det min opplevelse at å lære om universet og lære om hvordan menneskekroppen er bygd opp, et mye større under og mye mer spennende en et gjenferd på loftet for å si det sånn.
![]() |
#134 |
Mother of Dragons
|
Har ikke inntrykk av at mine studiekamerater ble mer religiøse av å studere realfag, men det er jo klart synsing fra min side
Klart! Det man selv tror på er jo ikke overtro
![]() |
#135 |
Leser
|
Einstein avskrev ikke Gud. Heller ikke Hawkings, så vidt jeg vet.
![]() |
#136 |
Helt vanlig
|
Det er da greit det, man er jo forskjellig. Hun er forresten helt på linje med deg i dette også. Kos deg med livet og utnytt hver dag man er her. Hun har innprentet dette til sine barn også, helt fra de var veldig små. Makan til flotte unger skal du lete lenger etter. Selv om jeg tror læreren deres sliter litt når han skal forteller om Gud og Jesus |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Å, for en festlig tråd som jeg har gått glipp av!
![]() |
|
|