|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du for røkeforbud i bil med barn som passasjerer? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
128 | 90,14% |
Nei |
4 | 2,82% |
Det burde holde med holdningskampanjer |
10 | 7,04% |
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#122 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Jeg kan ikke si at jeg er for å forby ALT som er dumt. Jeg tror vi ansvarliggjør innbyggere mer ved å faktisk gi dem ansvar, og innse at det også betyr at det blir noen scew-ups. (Ref: Å gi mennesket fri vilje..
![]() |
#123 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Så lenge folk røyker med barn i bil viser det jo at det bør forbys. Det var ikke så mange som hadde tro på at røykeloven skulle fungere i praksis. Den fungerer jo veldig bra. Dette blir jo bare en videreføring av den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
***al-logisk
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?
Ja hva da? Blir litt sånn høna og egget-diskusjon her, men tror ikke tilfeller av røyking-i-bil-med-barn synker proporsjonalt med straffens strenghet. Narkotikapolitikken i Norge har hatt nulltoleranse-karakter i alle år uten at det har noen effekt på de problemer den søkte å løse. Klart noen har sluttet å snakke i mobil mens de kjører fordi de kan få bot, men over hele linja driter folk i dette. Det hadde kanskje hjulpet mer om de hadde brukt hodet. Men hvordan skal vi få folk til å bruket huet litt mer da? Lovfeste det? Gi folk bot for tankeløshet?
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
frakoblet
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Jeg syns ikke narkotikabruk og røyking i bil er helt sammenliknbart. En lovendring gir et signal om at det ikke er akseptabelt, og det sklir etterhvert inn i de eksisterende normer.
![]() |
#126 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Ikke finnes det sterke krefter med kjempeinsentiver for å holde ulovlighetene i gang heller.
![]() |
#127 |
Leser
|
Hva med hjemmebrenning og røyking i bil, da? Hjemmebrenning er også forbudt, men mange - deriblant jeg ser på dette som en veldig liten foreseelse, og man blir rett og slett ikke tatt for å brenne hjemme til seg selv. Hvem skulle ta deg? Selvfølgelig, prøver du å utkonkurere polet er det en annen sak.
![]() |
#128 |
***al-logisk
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Ok, dårlig eksempel. Men hva med mobiltelefonen da?
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Hjemmebrent er betraktelig redusert her hos oss iallefall, siden jeg var tenåring. Mye pga diverse aksjoner fra politiet. Det er nemlig ikke så veldig mange som driver stor på det, og når de blir tatt - så forplanter dette seg nedover.
![]() |
#130 |
frakoblet
|
Akkurat hva som fungerer best kan jo diskuteres, og det varierer antagelig ut fra område og alvorlighetsgrad - men det ser da ut til at røykeloven har virket, eller hva? Folk var jo veldig skeptiske til den også.
![]() |
#131 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Akk, det er en vanskelig sak. Men jeg har faktisk litt tro på at holdningsskapende arbeid har hjulpet en hel del når det gjelder røyking. Det er jo ikke mange år siden det var veldig vanlig å røyke innendørs. Nå er det veldig få som gjør det.
![]() |
#132 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, ikke uenig. Men det er ikke forbudt å røyke i sin egen leilighet. De fleste har sluttet med det og.
![]() |
#133 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Røyk i bil og i et hus/leilighet kan ikke sammenlignes. I en bil kan man ikke trekke seg unna om man får ubehag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Snerpe
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Dette er jeg veldig for, ja!
![]() |
![]() |
#135 |
Står på egne ben
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Selvfølgelig er jeg det!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Sånn med det samme så tenker jeg - ja, så klart det må være røykeforbud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Ringskrømt
|
What?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Fullverdig medlem
![]() |
Jeg synes ikke noe om at folk røyker når det er barn til stede. Og de fleste voksne er vel såpass oppegående at de ei gjør slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
***al-logisk
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Jeg synes det bør være en lov som bestemmer at vi må vaske hendene etter et dobesøk. Dette vil sende ut riktig signal og på sikt vil alle gjøre dette.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|