|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
lettere utlada
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift
Er det rart jeg lurer?!
|
|
|
#2 |
|
Klar
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift
Jeg malte 6 dl havregryn. Min deig ble som sagt litt tørr, men det skyldes nok for mye hvetemel, men likevel ble det nydelige cookies av den! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftHavregryn sies det i tråden tidligere et sted.
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftJeg har bakt en haug av disse hver jul siden oppskriften sto på trykk i Aftenposten for sikkert over 20 år siden. Jeg har aldri opplevd at deigen har blitt for tørr, og har aldri hatt i mer egg eller smør. Tar 216 gram smør og ikke 200 som den norske oppskriften er forenklet til. Men gang vi skulle ha felles baking hos en venninne hadde hun lagd denne deigen klar på forhånd. Og da var den altfor tørr og smuldrete, det ble ikke bra selv om vi prøvde å redde den med ekstra egg og smør. Jeg vet ikke om det var det som gjorde forskjellen, men hun hadde brukt Melange og ikke meierismør. Men jeg tror det må ha vært for mye mel også. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftDa er N-M konkurs, la oss alle bake cookies i helgen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftMå man ha brunsukker i?
|
|
![]() |
|
|