|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Skal barnet delta i julegudstjeneste i regi av skole eller barnehage? | |||
| Ja |
|
159 | 76,08% |
| Nei |
|
27 | 12,92% |
| Vet ikke |
|
3 | 1,44% |
| Annet |
|
20 | 9,57% |
| Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barnehagen har ikke noe opplegg i kirka. Storebror fikk velge selv, og han valgte å være på skolen, slik han har gjort de to andre årene også.
|
|
|
#122 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barnehagen til knerten skal i kirken på fredag, men siden knerten tar juleferie allerede på onsdag, blir det ikke noe for hans del. Hadde han kunnet, hadde han blitt sendt i kirken.
|
|
|
#123 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barnehagen var i kirken sist torsdag (11.desember).
|
|
|
#124 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Elias sin bhg går ikke i kirken til jul,men hadde de gått så skulle han få vært med |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Passiv
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Hvis ungene gir uttrykk for at de ikke vil, så slipper de. De har imidlertid ikke sagt noe, så da henger de med skolen. |
|
|
|
#126 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ingen julegudstjeneste i storesøsters barnehage, men hadde nok latt henne gått om det hadde vært. Vet ikke hvorfor de ikke er på det jeg, har aldri tenkt over det......
|
|
|
#127 |
|
Passiv
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ungene får velge selv, men jeg må si at jeg har vært ganske direkte med storesøster i år og lurt på om hun virkelig ville eller om hun heller ville være på skolen. Hun vil være med fordi "alle andre skal". |
|
|
|
#128 |
|
Passiv
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Kanskje noen andre har tenkt? Og funnet ut at dette har ikke noen naturlig plass i barnehagen? |
|
|
|
#129 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Poden går i barnehage som driver etter utvidet kristen formålsparagraf, og som har felles lokaler med kirken. De går likevel ikke på noe julegudstjeneste. De er på blant annet på julevandring i kirken og de synger julesanger i kirken, men ingen gudstjeneste.
|
|
|
|
#130 |
|
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Jeg brukte det ikke som en norm, jeg skrev i siste setningen at det var sånn det var DA. Selv har jeg ikke skolebarn, så jeg vet ikke. Jeg håper det har skjedd mye siden den gang som du sier, og venter på å få se det i praksis om noen år når storebro skal på skolen.
|
|
|
|
#131 |
|
flisespikker
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?I dag fikk vi ukeplan som viser at skolebarna skal delta på julegudstjeneste på fredag, og svaret på pollen for vårt vedkommende er ja, som jeg allerede mistenkte.
|
|
|
#132 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ser ingen problem med det nei. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?I barnehagen skal de besøke kirken, noe jeg synes er helt greit.
|
|
|
#136 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Her i kommunen har forresten skolesjefen gitt beskjed om at det ikke skal være skolegudstjenester i år. Det har vært en del lærere og elever som har uttalt at de synes det er leit, fordi de synes det er en hyggelig tradisjon. For meg betyr det egentlig ikke så mye. Jeg tror ikke ungene lider noen overlast om de blir med i kirken, samtidig som jeg heller ikke tror det motsatte vil innebære noe savn. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Nei, ingen av mine skal i kirka.
|
|
|
#139 |
|
Textrovert
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, min førsteklassing skal være med i kirken i morgen. Det er helt naturlig for meg. Mannen min har heller ingen motforestillinger, selv om han er mindre "relliøs" enn det jeg er.
|
|
|
#140 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja de fikk velge selv og ville gjøre det samme som de andre i barnehagen. |
|
|
|
![]() |
|
|