Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Schrödingers katt utfordrer klarsynte

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Kommer noen klarsynte til å kunne se hva meldingen er?
Ja 31 25,83%
Nei 89 74,17%
Deltakere: 120. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 21:11   #121
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schrödingers katt utfordrer klarsynte

Bra setning. Var Schrödingers katt skuffet? Noen klarsynte som kunne forklare hvorfor de ikke så hva som stod på lappen?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:13   #122
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke, men jeg lurer på om jeg er den eneste som har googlet "Reggio claim".

Gammel 26-02-09, 21:14   #123
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg lukke sinnet mitt igjen nå?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:15   #124
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Seff. Men fant ikke noe egentlig, så jeg tenkte jeg skulle se videosnutten som viste hvordan han kom til det, kanskje boktittelen vises sånn at man kan finne ut hvilket fagområde det dreier seg om.

Gammel 26-02-09, 21:31   #125
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Setningen var «As any radiation oncologist will tell you, the Reggio claim arose from unwarranted suspicion.»

Så jeg må jo si at om noen hadde gjettet nøyaktig den setningen så skulle jeg vært åpen for at den personen kan ha ekstraordinære evner.

Det var litt av en setning ja.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 22:05   #126
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Selvsagt ikke. Er jeg den eneste som likevel ikke fant ut hva det dreide seg om?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 22:54   #127
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Selvsagt ikke. Er jeg den eneste som likevel ikke fant ut hva det dreide seg om?

Nope, jeg fant det heller ikke ut, som sagt skal se videosnutten men nå driver jeg og pakker til hyttetur og tør bare å lynskrive litt her mens mannen er i et annet rom. Han kjefter på meg når jeg nerder når vi egentlig skal gjøre nyttige ting.

Gammel 26-02-09, 23:43   #128
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www3.nrk.no/programmer/tv/sch...katt/1.6499731

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 23:46   #129
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faen, jeg tok feil.

Gammel 27-02-09, 00:04   #130
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Æsj, han bare forteller hva han gjorde, ikke tittelen på bøkene han tok setningene fra.

Gammel 27-02-09, 00:17   #131
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Prøver meg på en meget fri oversettelse etter intens googling:

Som enhver kreftlege, spes. i strålingsbehandling* kan fortelle deg; Reggio* fordringen oppstod fra uberettiget mistanke.

* Heter sikkert ikke kreftlege...
* Antar at Reggio referer til et forskningsmiljø eller lign. ved et universitet; f.eks: Department of Radiation Oncology, Reggio Emilia i Italia? (Jeg antar at det ikke har med pedagogikk å gjøre...)

Men hva disse i Reggio har påstått fant jeg jo ikke ut... mystisk.

Forresten; de synske ser sikkert ikke på engelsk?

Gammel 27-02-09, 14:26   #132
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Setningen var vel sammensatt av to setninger fra to forskjellige bøker?

Gammel 27-02-09, 14:40   #133
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på hvor mange som kommer i ettertid og påstår at de hadde setningen men ikke sendte den inn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 14:42   #134
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Lurer på hvor mange som kommer i ettertid og påstår at de hadde setningen men ikke sendte den inn.

Jeg hadde akkurat den setningen i hodet, men jeg er ikke av den typen som er pr-kåt og vil på tv.

Gammel 27-02-09, 14:45   #135
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Jeg trenger ikke måtte bevise evnene mine via sånne teite tester!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 15:12   #136
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Hva slags forslag kom inn???

Gammel 27-02-09, 15:22   #137
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvorfor tror 26 prosent av de som har stemt her på FP(!) at noen klarsynte klarte å se meldingen? Det kan da ikke stemme.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 20:50   #138
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Noen som fikk med seg åssen det gikk?

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 20:52   #139
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Noen som fikk med seg åssen det gikk?

Det var ingen som klarte det.

Gammel 16-03-09, 20:54   #140
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det var ingen som klarte det.

Nææh... Sant?

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.