|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?
Ja, helt enig! Jeg blir sur når mannen sover når jeg kjører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen kjører når vi begge er med. Jeg trives best med det. Jeg kjører bil hver dag, så kjøringen blir holdt vedlike. Jeg er blitt flinkere å tilby meg å kjøre på langturer, men jeg trives best med at han kjører. Slik er det bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Det er stort sett mannen som kjører når vi begge er med i bilen. Han liker å kjøre og jeg liker å styre med musikken, lese i kartboken, la tankene vandre og ordne med ungene.
![]() |
#7 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Jeg kjører, han leser bok. Han kjører når jeg blir lei. Jeg kjører mest, men så maler jeg hus og skifter dekk på bilen også da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Ja her er det hvertfall sånn at mannen liker det mye bedre enn meg. Jeg vet ikke hvorfor?
![]() |
#9 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Småturer - hipp som happ
![]() |
#11 |
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Vi deler på det,samme hvem som kjører bare vi kommer fram!
![]() |
#12 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Er det egentlig noe forskjell på å påpeke at man deler på husarbeidet og det at man han en mann som har tatt konas etternavn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Det som er det interessante spørsmålet her er jo hvorfor det er sånn at så mange menn liker bedre å kjøre enn å sitte på, mens kvinnene ofte har det omvendt (eller i det minste ikke har noe i mot å sitte på). Ikke på individnivå, men på samfunnsnivå. Jeg tror ikke det er tilfeldig at det er så mange menn som ikke trives i passasjersetet, ei heller at mange kvinner, særlig en generasjon eldre enn oss, ikke liker å kjøre når mannen sitter på.
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Jeg skjønner godt at mange føler at det tradisjonelle er det mest "naturlige" og det som "passer best for dem". Det er jo det vi er vant til fra vår oppvekst og fra folk rundt oss. Jeg har for eksempel vokst opp med en far med sertifikat og en mor uten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
Den eneste grunnen til at manne min er mer selvsikker i trafikken enn meg er fordi han har hatt lappen i 22 år og jeg i bare 5 år. Nå er jeg kanskje litt mer uavhengig av mannen min enn han skulle ønske jeg var, jeg vil klare meg selv, han vil gjerne være mannen som passer på og hjelper kona si |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen kjører alltid, siden jeg ikke har lappen.
![]() |
#17 |
kan tilsettes alkohol
|
Jeg har tenkt på akkurat det, for jeg vil ikke at barna mine skal tro at det er mer naturlig at pappa kjører enn at mamma kjører. På korte turer kjører vi like mye, men på lange turer kjører han mest, fordi jeg liker å sove. Pappa kjører og mamma sover.
![]() |
#18 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Jeg er egoistisk nok til at jeg har planlagt å fortsette å være hovedsjåfør på lengre turer. For da slipper jeg utdeling av kjeks og juice og megling i konflikter i baksetet. Og det er mannen blitt flink til etter flere år som passasjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
kan tilsettes alkohol
|
Vi har fremdeles bakovervendt bilsete i baksetet. Når babyen mister smokken sin er det en akrobatisk øvelse å finne smokken og få den på plass igjen. Jeg er bedre til bilakrobatikk, og det er pga størrelse og ikke kjønn.
![]() |
#20 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen
![]() |
|
|