Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 10:51   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Huff. Jeg blir lei meg av sånt fjas, som er basert på overtro og helt uten vitenskapelig fundament. Og det går utover barn.

Nemlig, det er akkurat det det gjør. Jeg blir direkte sint.

Gammel 17-03-09, 22:27   #2
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Våre unger har fulgt vanlig vaksinasjonsprogram. Kunne ikke falt meg inn å gjøre noe annet.

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Unnskyld meg.

"Rudolf Steiner hevder at Meslinger er den viktigste av alle barnesykdommene. Barna blir sterke og ”voksnere” etter sykdommen, får en ny selvtillit - gjennomgår en metamorfose – svært viktig for menneskets utvikling ..."

mina er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 22:44   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hvordan man kartlegger modenhet jeg. Har det blitt gjort i forbindelse med meslinger, eller er det rene spekulasjoner?

Gammel 25-02-09, 22:45   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mim: what doesn't kill you, makes you stronger.

Jeg får litt vondt når jeg tenker over hva vesle Mim og søsknene hennes gikk gjennom.

Gammel 25-02-09, 22:45   #5
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Unnskyld, men Fnis.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 23:01   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må innrømme at jeg ble en smule snurt når jeg gikk i 5-6 klasse og skulle ta MMR.
Jeg hadde Meslinger før jeg var 1 år, kusma hadde jeg hatt og jeg hadde Røde hunder når jeg fikk beskjed om vaksinen. Så jeg synes det var dårlig gjort at jeg måtte ta den. (var ikke overvettes begeistret for sprøytestikk).

Gammel 25-02-09, 23:04   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått alle vaksiner og er dobbelt immunisert siden jeg har hatt både røde hunder og kusma. Ikke rart at jeg har et så vanvittig godt immunforsvar.

Gammel 25-02-09, 23:06   #8
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har fått alle vaksiner og er dobbelt immunisert siden jeg har hatt både røde hunder og kusma. Ikke rart at jeg har et så vanvittig godt immunforsvar.

I følge skeptikerne burde du vel vært død, evt varig skadet for lenge siden? Eller veier den "ordentlige" sykdommen opp for vaksinene du har tatt? Hvordan blir det? Nuller vaksinen ut sykdommen, så du i realiteten kan bli smittet igjen?

: bare vas :

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 23:09   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

I følge skeptikerne burde du vel vært død, evt varig skadet for lenge siden? Eller veier den "ordentlige" sykdommen opp for vaksinene du har tatt? Hvordan blir det? Nuller vaksinen ut sykdommen, så du i realiteten kan bli smittet igjen?

: bare vas :

Jeg er nesten som supermann nå, jeg er zpeziell.

Gammel 25-02-09, 23:10   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hopper fra første side og helt hit for å si at jeg vaksinerer ungene mine. Jeg har ikke kunnskap nok til å sette spørsmålstegn ved den praksis som er iverksatt av fagfolk, men den sunne logikken bak at alle (=nesten alle) følger et vaksinasjonsprogram den skjønner jeg helt av meg selv. Bestefaren min døde av Polio, og andre slektninger hadde tuberkolose - dette har vi ikke lenger i Norge, så noe går da framover.

Om jeg av den grunn ikke er reflektert? Vel som sagt har ikke reflektert MYE over dette, men synes ikke det gjør meg ureflektert av den grunn.

Gammel 25-02-09, 23:16   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Da kan du begynne å lure på hva de har i vannet vårt.

Kalk og klor?
Vaksiner?

Er du ikke vaksinert da i forbindelse med svangerskap? Eller?

Nei. Det er mulig jeg ble vaksinert når jeg skulle få cellegift, de snakket i alle fall om det. Men det var aldri snakk om vaksinering i forbindelse med svangerskap.

Gammel 25-02-09, 23:29   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Klart det er logisk. Iben fikk lungebetennelse som sekundær sykdom og det var da de oppdaget på røngten at hun ikke fikk brukt ene luingen 100 %. Det er vel ganske klart at når man sliter med noe lungerelatert, så er jo dette en sykdom som gjør det vanskeligere å bli kvitt den og som kan føre til større vanskeligheter med en lungesykdom allerede tilstede?

Gammel 25-02-09, 23:53   #13
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nesten som supermann nå, jeg er zpeziell.

Zpezielle zuperzitronen...

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 23:54   #14
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk meslinger av meslingevaksninen. Har hatt kusma i tillegg til vaksine, og har hatt rødehunder, og er vaksinert mot det!
Og blir skamsjuk av trippelvaksiner. Mine barn er vaksinert, dog noen vaksiner litt sent pga sykdom. Vaksinen får visstnok ikke virket godt nok om man er syk når den settes.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 00:04   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

...mer reflekterte og oppegående foreldre enn de som vaksinerer?

Nei, absolutt ikke. Begge mine har fulgt vaksinasjonsprogrammet.

Gammel 26-02-09, 00:09   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstegutten min har det skrevet svart på hvitt i en journal fra en legevakt i en av de større byene i Norge at han har hatt meslinger. Det kunne gått riktig galt med disse meslingene hvis jeg hadde valgt å tro på diagnosen denne legen satte. En ting jeg har lurt på i ettertid er om ikke meslinger skal rapporteres noe sted? Legen satte diagnosen trass i mine ville protester og i at jeg insisterte på at han måtte behandle gutten for penicillinallergi.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 00:13   #17
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Noen bekjente av oss valgte å ikke vaksinere, uten noen annen grunn enn at de var skeptiske.
Begge barna fikk kikhoste, og det var et helvete for hele familien.
De angret veldig etterpå .

Gammel 26-02-09, 00:04   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Om noe ser ut som en ting, men ikke oppfører seg slik, så er det jo lite sannsynlig at det er det.

Jeg mener, inni en brødpose vil selv en loff se ut som en kneip.

Gammel 26-02-09, 01:07   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

At du er hjernevasket til å tro du ikke er det, betyr jo ikke at sannheten er en helt annen.

Gammel 26-02-09, 01:11   #20
tutta
Passiv

Standard

At du er hjernevasket til å tro du ikke er det, betyr jo ikke at sannheten er en helt annen.

Kommer ann på øye som ser,vet du .

Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.