Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dere som har det så ryddig...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-06, 09:52   #121
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Polyanna, du burde kanskje lese den boka?
Olympia: Jeg har alltid lurt på hvorfor ingen har oppfunnet kraftige støvsugelister. Sånn at man kunne rydde gulvet på kvelden, sette på i 5 minutter mens man er på badet, så vips(!) er gulvet strøkent.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 19:39   #122
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ehh... rekker du mer, eller jobber du hjemme på fulltid?

Jeg er hjemmeværende ja. Du kan trygt si at jeg har litt støv på hjernen.
Men jeg lager det ikke utrivelig selv om jeg liker det ryddig. Ungene får leke
hele dagen og de roter til stua og rommet, men jeg og lillegutt rydder litt
sammen før han legger seg så tar jeg resten etterpå.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 19:41   #123
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Jeg er hjemmeværende ja. Du kan trygt si at jeg har litt støv på hjernen.
Men jeg lager det ikke utrivelig selv om jeg liker det ryddig. Ungene får leke
hele dagen og de roter til stua og rommet, men jeg og lillegutt rydder litt
sammen før han legger seg så tar jeg resten etterpå.

Sånn og forstå! Ja for jeg synes du la lista litt vel høyt i forhold til hva de fleste yrkesaktive kvinner kan makte.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 19:45   #124
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn og forstå! Ja for jeg synes du la lista litt vel høyt i forhold til hva de fleste yrkesaktive kvinner kan makte.

Gammel 16-12-06, 00:05   #125
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Jeg elsker å rydde og er så ofte på søppelfyllingen at de kjenner meg igjen
i luka. Mange ganger slipper jeg å betale for alt skrotet også.
Flere ganger i året går jeg gjennom alle skapene og kaster det vi ikke bruker
av klær. Så legger jeg bort leker ungene ikke leker med. I kjelleren kastet jeg
store mengder ubrukelige og ødelagte ting da vi leide container. Post og
reklame får aldri sjanse til å hope seg opp her, den kastes med en gang. Alle
regninger legges i en serviettholder oppå microbølgeovnen og blir alltid betalt
før fristen går ut. Lekene har egne nett eller kasser som jeg samler dem oppi
om kvelden. Stua er alltid shinet og pen før vi legger oss. Jeg orker ikke å stå
opp til en rotete stue. Kjøkkenet er også shinet, alt blir satt inn i oppvaskmaskinen
etter bruk. Liker å ha det rent rundt meg.

Hehe, jeg er også sånn, og jeg jobber. Til mitt forsvar skal det sies at dette ikke nødvendigvis trenger å ta så lang tid, da. Har man det alltid ryddig, så slipper man å rydde! Helt sant!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 00:30   #126
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joma, her.

Jeg jobber også og har det sånn. Opplever at hvis man har gode rutiner (gjør litt morgen, dag og kveld) er huset strøkent til enhver tid. Bruker faktisk mindre tid på husarbeid i uken nå, enn tidligere - da måtte jeg alltid rydde før jeg kunne vaske. Min opplevelse er at rot avler rot. Mannen min sa det senest i dag: "Når det er så ryddig til enhver tid, så ser jeg rot med en gang og fjerner det. Tidligere ble fort 3 ting på bordet til 10, fordi det allerede låg noe der fra før.". Det er mye lettere å se rot, når det blir liggende der helt for seg selv. Det er også lettere å fjerne det/ta det med i farten når man går forbi.

Gammel 16-12-06, 00:31   #127
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men er jeg litt rar hvis jeg sier at jeg ikke vil ha rengjøringshjelp, fordi jeg er redd for å få frastjålet ting ( må kanskje lage egen tråd ) men jeg vil gjerne rydde og vaske rotet vårt selv. Selvom det holder hardt veldig ofte

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 10:14   #128
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Har man det alltid ryddig, så slipper man å rydde! Helt sant!

Ja dette er faktisk helt sant.

Jeg jobber i gjennomsnitt 50-60 timer i uka, drar til jobb kl kvart på syv og er hjemme kl seks. Mannen min og jeg bruker omtrent en halvtime hver på å rydde og det holder i massevis dersom man gjør det hver dag.

Gammel 16-12-06, 10:40   #129
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Ja dette er faktisk helt sant.

Jeg jobber i gjennomsnitt 50-60 timer i uka, drar til jobb kl kvart på syv og er hjemme kl seks. Mannen min og jeg bruker omtrent en halvtime hver på å rydde og det holder i massevis dersom man gjør det hver dag.

Har du barn?

Gammel 16-12-06, 10:42   #130
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Har du barn?

Det lurer jammen jeg også på. Det tar betydelig mer tid å rydde etter bare turbotrollet hver dag. For ikke å snakke om oss andre.

Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 10:56   #131
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Har du barn?

Ja men bare ett. Skjønner jo at dersom man har en horde med småbarn så e det mer arbeid å holde det ryddig altså. Men poenget var at man bruker mindre tid på å rydde dersom man først har sørget for å kaste skrot og rydder litt etterhvert enn skippertaksrydding.

Gammel 16-12-06, 11:11   #132
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Ja men bare ett.

Vi får håpe barnet ikke blir verre enn meg...

Ben "be afraid, be very afraid" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 11:12   #133
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hehe, jeg er også sånn, og jeg jobber. Til mitt forsvar skal det sies at dette ikke nødvendigvis trenger å ta så lang tid, da. Har man det alltid ryddig, så slipper man å rydde! Helt sant!

Det har du helt rett i.

Blir litt lei meg når mange tror at jeg vasker og rydder hele tiden og at mine barn ikke får leke i stua osv. Det er slett ikke slik. Lillegull har da både dukker, vogner og lekekomfyren i stua.

Jeg tar ting sånn litt etterhvert og trenger da ikke å ha storopprydding når kvelden kommer og jeg får derfor god tid til å kose med familien.
Det samme gjelder rengjøring. Tar det der også litt etterhvert istedet for skippertakene.

Nå må det sies at mannen og storesøster er noskå ryddige av seg og det er klart at det hjelper på.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 11:14   #134
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Vi får håpe barnet ikke blir verre enn meg...

Ben "be afraid, be very afraid" Murphy

Hehehehe det er sant. Men på den annen side så er ikke jeg halvparten så snill som din mor

Gammel 16-12-06, 12:37   #135
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joma, her.

Heldigvis er det slik at alle får gjøre det som passer en selv best. Vi som liker å ha rutiner og rydde litt hver dag, får gjøre det. De som velger annerledes, får gjøre det. Tror ikke jeg bruker noe mer tid enn andre (med barn) - jeg gjør det bare på en annen måte.

Selvsagt. Jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hvordan andre klarer det. Dersom jeg til enhver tid skulle hatt det så ryddig at det var komfortabelt å ha besøk, så forstår ikke jeg annet enn at jeg hadde måttet rydde konstant.

Gammel 16-12-06, 19:08   #136
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Gammel 16-12-06, 21:34   #137
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

List? Hvilken list? Hun fortalte da bare hva HUN gjorde? Er det å legge en list?

Vi er da voksne kvinner, er vi ikke? Vi lar da ikke hva ANDRE syns er passe ryddig sette standarden for hva VI skal gjøre?

Når jeg ser hvor ryddig min (fulltidsarbeidende tobarnsmor)-svigerinne har det hjemme så blir jeg imponert av det, særlig siden det ser ut til at hun ikke stresser med det, men jeg ser det da som totalt irrelevant for hvordan JEG skal føle at jeg burde ha det??

Gammel 16-12-06, 21:43   #138
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Nikker veldig til Polyanna.
Jeg får mange kommentarer på hvor ryddig og rent jeg har det. Men det er viktig at alle gjør som de selv trives med. Jeg har ALDRI ryddet for andres del og presiserer at jeg kun gjør det for min egen del. Jeg må ha det slik for å trives. Hvis andre trives i rot, så synes jeg det er fantastisk. Hvis de greier å slappe av i skitt, så kjempeflott! Mange jeg kjenner sier at de føler de må rydde og vaske før jeg kommer på besøk. Det er HELT misforstått! Jeg gir blaffen i hvordan andre har det! Jeg legger faktisk ikke merke til det en gang. Det er ikke MITT rot, så hvorfor la det stresse meg?

Gammel 16-12-06, 21:44   #139
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Da er du utrolig trygg på deg selv Polyanna, om du aldri føler at du må leve opp til andre enn deg selv. Misunner deg den.

Gammel 16-12-06, 21:55   #140
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

List? Hvilken list? Hun fortalte da bare hva HUN gjorde? Er det å legge en list?

Vi er da voksne kvinner, er vi ikke? Vi lar da ikke hva ANDRE syns er passe ryddig sette standarden for hva VI skal gjøre?

Når jeg ser hvor ryddig min (fulltidsarbeidende tobarnsmor)-svigerinne har det hjemme så blir jeg imponert av det, særlig siden det ser ut til at hun ikke stresser med det, men jeg ser det da som totalt irrelevant for hvordan JEG skal føle at jeg burde ha det??

Jeg er enig i at vi ikke burde gjøre det for andre, men jeg tror dessverre at veldig mange av oss lar oss påvirke.

Nå skal det sies at jeg selv liker å ha det ryddig og selv rydder kontinuerlig .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.