|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#122 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Fortell noe om deg selv
Det kunne jo være at noen hadde litt peil på emnet.
|
|
|
#123 |
|
By the Sea
|
Ja, det er temmelig vanlig å ha en tvangstanke eller to i skalaen hang-ups. Når man snakker om tvangstanker i mer alvorlig grad - som i begrenser/ødelegger livskvalitet - er det selvfølgelig mye mer sjeldent.
|
|
|
#124 |
|
Glad
|
Du kan melde deg på programmet til Tschawe og Josef. Vinn masse masse penger.
|
|
|
#125 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Fortell noe om deg selvJeg har klisterhjerne på merkedager, bursdager og telefonnumere - og det er der jeg er tallfascist også, til dels. Ingen matematiker, men ellers er tall veldig spennende og en dille jeg har! Som Mistral husker jeg f.eks bursdagene på alle jeg gikk i klasse med på barneskolen osv. Det er nesten litt plagsomt!
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 07-03-09 kl 00:01. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
www.bomulls.no
|
Det er jo upraktisk!
|
|
|
#127 |
|
awesom
|
Det har jeg sluttet med, måtte ta meg et oppgjør med noen av mine tvangstanker.
|
|
|
#128 |
|
awesom
|
Sv: Fortell noe om deg selvJeg har lus og markangst, da eldstemann skulle begynne i barnehagen var jeg nesten nervevrak for at han skulle få lus eller mark. At han skulle få lus var jo for så vidt usannsynlig akkurat da, ettersom han var snau.
Personality Goes a Long Way. Sist redigert av Lenam : 07-03-09 kl 00:14. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
© All rights reserved
|
Det er normalt å ha tvangstanker. Når tankene tar overhånd, det er da det blir "unormalt". Alle har en eller annen form for tvangstanker (ikke tråkke på streker, gå på en spesiell side av sidemannen, spytter 2 ganger når en har pusset tennene, riste hendene 3 ganger etter håndvask før en tørker osv, psv), men de fleste takler helt greit at systemet brytes eller forstyrres. Når man ikke tåler det, da har man problemer. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mener jeg så en kar (type psykolog) på tv for en stund siden som sa at alle har noen tvangstanker (per definisjon), men de aller fleste fremstår som "normale" og forstyrrer ikke livet ditt. Etter det kommer ulike grader. Hva som er normalt aner jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Fjott
|
Sv: Fortell noe om deg selvHar vi ikke så mange "hangups" delvis fordi vi ikke tenker over alt vi gjør og automatisk assosierer noe som kom etter en handling med den? At vi på et nivå "tror" at en handling påvirker noe som ikke nødvendigvis hører sammen fordi vi en gang (eller flere ) har blitt belønnet eller unngått noe negativt i forhold til den.
|
|
|
#135 |
|
Passiv
|
Alle har vi trekk fra det som beskrives i de ulike personlighetsforstyrrelsene. Til og med den antisosiale, enn så lite sjarmerende det enn høres ut. Det som gjør oss normale er at vi kontrollerer disse tankene, det er ikke tankene som styrer oss. |
|
|
|
#136 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt å høre at det er flere enn meg som dagdrømmer! Jeg drømmer meg stadig bort og har nok dette fårete gliset, jeg også. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Absolut ateist
|
Takk for svar, ja til dere andre også.
|
|
|
#140 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Fortell noe om deg selvJeg verken teller eller har ritualer. Jeg pleide å måtte ha skapdørene igjen før jeg skulle sove, men trenger ikke det lenger. Jeg kommer ikke på noe.
|
![]() |
|
|